• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Night sky
    Tessan28 skrev 2010-05-24 14:46:38 följande:
    Hejsan.. Hoppar in här.. Börjat med AC idag då vi inte fick ngt pluss denna månaden.. Hur länge tar ni det? Mens till ÄL eller hela månaden? Har ni piller eller droppar? Många frågor jag ger men jag e totalt ny på detta....
    Hej,
    Jag tar droppar och tar dem hela månaden. Jag vill i första hand få en normallång cykel och ÄL och kommer jag så här långt... så kanske jag i ett senare skede bara tar de första 14 dagarna.
  • Tessan28
    Night sky skrev 2010-05-24 15:40:19 följande:
    Hej,Jag tar droppar och tar dem hela månaden. Jag vill i första hand få en normallång cykel och ÄL och kommer jag så här långt... så kanske jag i ett senare skede bara tar de första 14 dagarna.
    Hur länge har du tagit dem? Vi gick igenom ett MA i grav v20 November förra året o sen dess har allt vad cyklar bara flippat.. Vi lyckades mysa till det under ÄL denna månaden men det tog inte.. Så jag tänkte testa med detta så kanske det "normaliseras" igen..
  • Night sky
    Tessan28 skrev 2010-05-24 16:09:09 följande:
    Hur länge har du tagit dem? Vi gick igenom ett MA i grav v20 November förra året o sen dess har allt vad cyklar bara flippat.. Vi lyckades mysa till det under ÄL denna månaden men det tog inte.. Så jag tänkte testa med detta så kanske det "normaliseras" igen..
    Det här är bara min andra månad som jag precis påbörjat med A.C. Förra cykeln blev 32 dagar och det är med mina oregelbundna cykler bra. Jag brukar minst ha 35 dagar men ofta längre pga att jag har PCOS.
  • langtanefterdig

Har också köpt munkpeppar nu på nätet, vill också få ÄL!

• Vårflickan84

Idag borde min mens ha kommit men den syns int till... hade varit 32dagar isåfall, brukar oftast ha så. men ibland 35-40 dagar. får se vart detta slutar... vill ju börja med AC =)

• Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-05-24 15:24:37 följande:
    Nej, fast jag läste det på ett amerikanskt forum, men jag vet inte. Men jag vet att jag inte vill ha ett till missfall.
    Jag har haft flera och äter ändå hela tiden. Extremt få hälsokostpiller eller mediciner påverkar i en så tidig graviditet. Det har inte stått ett ord om missfall på alla sidor jag läst om munkpeppar.
  • Aimie

Hej!

Tänkte kolla med er här inne vart man kan köpa AC i tablettform nånstans? Ja har funnit flytande.. Men vilket e föresten bäst? Eller e det bara en smaksak?

~2010 SKA bli vårt år~
  • sweetgirl89
    Fialotta82 skrev 2010-05-25 17:03:36 följande:
    Hej!Tänkte kolla med er här inne vart man kan köpa AC i tablettform nånstans? Ja har funnit flytande.. Men vilket e föresten bäst? Eller e det bara en smaksak?
    vitaminbutiken.se tror jag det heter där jag köpte tabletter,, droparna smakar illa, det gör taletterna med men de går ner fort iaf:)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Aimie
    sweetgirl89 skrev 2010-05-25 20:49:53 följande:
    vitaminbutiken.se tror jag det heter där jag köpte tabletter,, droparna smakar illa, det gör taletterna med men de går ner fort iaf:)
    aha tack så mkt Men är det nån som vet nån skillnad om man äter tabletter eller dricker...?
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Ohana 84
    Fialotta82 skrev 2010-05-25 21:42:11 följande:
    aha tack så mkt Men är det nån som vet nån skillnad om man äter tabletter eller dricker...?
    Jag tror egentligen inte det är så stor skillnad.. borde ju inte vara.. men med all annan medecin sägs det väl att det tas upp snabbare/bättre i flytande form?!
    Jag tar dropparna, 20st 3ggr om dagen, och jag hade förra veckan min första äl sen i nov då ja slutade me p-piller.. Jag tycker inte dropparna smakar så hemskt, man tar det ju i varmt vatten och typ bara så mkt så det blir 3 stora klunkar kanske..
    Jag valde dropparna för att det va d jag läst om.

Men tror det är mer en smak sak vilket man väljer, tror inte någon är bättre eller sämre=) Lycka till!!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar