• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-19 09:13:35 följande:
    AC ska ju vara bra mot PMS så ont i brösten o liknande borde ju minska med ac.. så kanske kanske grav symtom ;) Vi får hoppas o hålla tummarna!!
    Ja, håller tummarna det gör jag verkligen. Dom får nog snart syrebrist och ramlar av tror jag!
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-19 22:44:00 följande:
    Ja, håller tummarna det gör jag verkligen. Dom får nog snart syrebrist och ramlar av tror jag!
    Haha ne d får vi inte hoppas ;P
  • Sarasvensson87
    Pimpinellan skrev 2010-05-19 15:17:43 följande:
    Som regel ska man inte äta hälsokostpreparat när man tar hormoner. De kan krocka eller försämra resultatet.
    Okejokej! det visste jag inte, aldrig hört något om! Men du slutar jag med ac nu då medan jag ska äta pergotime!:)
  • Pimpinellan
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-20 09:47:52 följande:
    Okejokej! det visste jag inte, aldrig hört något om! Men du slutar jag med ac nu då medan jag ska äta pergotime!:)
    Det stod på nån av de engelska sidorna om munkpeppar jag läste att det inte ska användas om man genomgår fertilitetsbehandling. Här i Sverige avråds också från att blanda hormoner och i vart fall viss hälsokost. Har själv blandat och fått riktigt uselt resultat och vet andra som gjort det. Inte just med munkpeppar,men med annat så det är nog klokt att avstå just denna månad för din del.
  • JaneDoe10

Men jämmer och elände! Känns inte som det tog sig denna gång och jag är så besviken{#lang_emotions_cry}

• Bossan1967
    JaneDoe10 skrev 2010-05-21 08:40:49 följande:
    Men jämmer och elände! Känns inte som det tog sig denna gång och jag är så besviken
    Samma här, och dessutom skulle mensen kommit i går men fortfarande inget o inget pluss heller! Skit!
    Jag som fått så regelbunden mens av ac (trodde jag)

Ja ja vi får ta nya tag!
    Kram
  • Sarasvensson87
    Pimpinellan skrev 2010-05-20 17:39:05 följande:
    Det stod på nån av de engelska sidorna om munkpeppar jag läste att det inte ska användas om man genomgår fertilitetsbehandling. Här i Sverige avråds också från att blanda hormoner och i vart fall viss hälsokost. Har själv blandat och fått riktigt uselt resultat och vet andra som gjort det. Inte just med munkpeppar,men med annat så det är nog klokt att avstå just denna månad för din del.
    Ja okej, tack så mycket för ditt svar och för att du sa det till mig:) Då kör jag bara på med pergotime:) Å hoppas att det ska göra susen:)
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-21 08:40:49 följande:
    Men jämmer och elände! Känns inte som det tog sig denna gång och jag är så besviken
    Men när har du BIM?!! Har du tastat? Eller väntar du hellre in mensen o se om den kommer?

Jag har bim den 31e o tiden segar sej fram!! Men snart bara en vecka tills jag kan testa.. vet inte om ja kommer våga testa innan BIM dock, blir så besviken om det inte blir något ju!!
  • Pimpinellan
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-21 09:03:48 följande:
    Ja okej, tack så mycket för ditt svar och för att du sa det till mig:) Då kör jag bara på med pergotime:) Å hoppas att det ska göra susen:)
    Pergo är ju tusen gånger effektivare än munkpeppar så det kan visst göra susen! {#lang_emotions_smile}

För egen del ser det ut att vara äl idag eller imorron. Dag 14-15 som förra gången. Jag behöver inte testa för BIM slår sällan fel med mer än en halv/en dag beroende på när jag trodde äl var-går på flytningar och vad maken känner är äl! {#lang_emotions_laughing}
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-21 09:20:48 följande:
    Men när har du BIM?!! Har du tastat? Eller väntar du hellre in mensen o se om den kommer? Jag har bim den 31e o tiden segar sej fram!! Men snart bara en vecka tills jag kan testa.. vet inte om ja kommer våga testa innan BIM dock, blir så besviken om det inte blir något ju!!
    jag har BIM ungefär 24-26, men sist så plussade jag på äl+12 och det är imorgon...
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar