• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10
    rara skrev 2010-06-01 10:28:38 följande:
    Åh vilka guldsvar jag fått av er. Tack så otroligt mycket!!!! Intressant att läsa att några tar hela cykeln och andra inte..
    Jag tog bara till någon dag efter ÄL sist men denna gång tror jag att jag kommer att ta hela...
  • figgaroo

Tänkte också testa mig på dropparna. Precis beställt från bodystore. Har haft regelbunden cykel efter p-piller stop men nu har den bara utökat och utökat. Känner äl och vet vilka månader jag inte fått någon även om de varit 40 dagar långa. Så hoppas på en lite mer regelbunden :) Försökt i snart 1 år.

• helena29
    JaneDoe10 skrev 2010-06-01 11:49:41 följande:
    Tabletter. För att det är minst meckigt och för att det verkar funka precis lika bra =) Köpte dem på vitaminbutiken på nätet.
    En tablett är ju 1000mg. Hur många mg är då ca 60 drppar som man ska ta om dagen?
    Någon som vet????
  • helena29
    figgaroo skrev 2010-06-01 12:38:34 följande:
    Tänkte också testa mig på dropparna. Precis beställt från bodystore. Har haft regelbunden cykel efter p-piller stop men nu har den bara utökat och utökat. Känner äl och vet vilka månader jag inte fått någon även om de varit 40 dagar långa. Så hoppas på en lite mer regelbunden :) Försökt i snart 1 år.
    Funkade ÄL och regelbunden mens direkt efter pp-stopp? Hur lång tid varade det? När började cykeln bli längre?
  • Night sky
    helena29 skrev 2010-06-01 10:29:07 följande:
    Får jag bara fråga om ni tar tabletter eller droppar? Vilka föredrar ni och varför???
    Jag tar droppar, de var det första jag hörde om så jag köpte det och nu har det bara blivit att jag kört vidare på det.
    Jag funderar ibland på om tabletter skulle vara bättre/lättare?
  • Vårflickan84

tar ni tabletterna på dagen eller kvällen? kanske inte spelar någon roll...?

• figgaroo
    Funkade ÄL och regelbunden mens direkt efter pp-stopp? Hur lång tid varade det? När började cykeln bli längre?
    Ja. Fick först min pillermens sen kom äl igång samma månad och sen mensen. Exakta 28 dagars cyklar de första 2-3 månaderna. Sen vet jag inte vad som hände. Tror att royal jelly (sånna man dricker) gjorde den oregelbunden men inget jag kan "bevisa". :( Dum som man är vill man testa allt. Men är väldigt positiv till AC.
  • helena29
    figgaroo skrev 2010-06-01 15:04:57 följande:
    Ja. Fick först min pillermens sen kom äl igång samma månad och sen mensen. Exakta 28 dagars cyklar de första 2-3 månaderna. Sen vet jag inte vad som hände. Tror att royal jelly (sånna man dricker) gjorde den oregelbunden men inget jag kan "bevisa". :( Dum som man är vill man testa allt. Men är väldigt positiv till AC.
    Har även hört att man ska "passa på" de 2-3 första månadena då den ofta är regelbunden och man har ÄL. Försökte ni "aktivt" från början?
  • Hallonet80
    figgaroo skrev 2010-06-01 15:04:57 följande:
    Min cykel blev helt kajko när jag testade med royal jelly ampuller!  Den återgick till normalt sen efter några cykler....
  • rara

Jag tar tabletterna å för det mesta på morgonen.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar