• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Aimie
    Ohana 84 skrev 2010-05-25 22:25:08 följande:
    Jag tror egentligen inte det är så stor skillnad.. borde ju inte vara.. men med all annan medecin sägs det väl att det tas upp snabbare/bättre i flytande form?! Jag tar dropparna, 20st 3ggr om dagen, och jag hade förra veckan min första äl sen i nov då ja slutade me p-piller.. Jag tycker inte dropparna smakar så hemskt, man tar det ju i varmt vatten och typ bara så mkt så det blir 3 stora klunkar kanske.. Jag valde dropparna för att det va d jag läst om. Men tror det är mer en smak sak vilket man väljer, tror inte någon är bättre eller sämre=) Lycka till!!
    Aha okej... ja tack ska bara nu avsluta min sista pergokur å sen ev. påbörja med munkpeppar nästa om detta nu inte går vägen!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-05-25 14:17:13 följande:
    Jag har haft flera och äter ändå hela tiden. Extremt få hälsokostpiller eller mediciner påverkar i en så tidig graviditet. Det har inte stått ett ord om missfall på alla sidor jag läst om munkpeppar.
    Okej, ja nej men jag läste det någonstans. Har det kortat ner din menscykel något? Kanske äter hela denna månad, slutade vid ÄL denna gång för jag var så säker på att det skulle ta sig. Men nu sitter jag här med mens så min intuition är inte riktigt den bästa{#lang_emotions_cool} Tråkigt att höra att du har haft flera missfall, kan inte vara alltför roligt, finns att läsa att agnus castus motverkar missfall som beror på för låg progresteronnivå iallafall... natural-fertility-info.com/preventing-miscarriage
  • Bossan1967
    JaneDoe10 skrev 2010-05-25 23:00:35 följande:
    Okej, ja nej men jag läste det någonstans. Har det kortat ner din menscykel något? Kanske äter hela denna månad, slutade vid ÄL denna gång för jag var så säker på att det skulle ta sig. Men nu sitter jag här med mens så min intuition är inte riktigt den bästa Tråkigt att höra att du har haft flera missfall, kan inte vara alltför roligt, finns att läsa att agnus castus motverkar missfall som beror på för låg progresteronnivå iallafall... natural-fertility-info.com/preventing-miscarr...
    Tack Jane, intressant läsning!
    Kände mej oxå säker på att det tatt sej denna gång men icke ;(
    Mina 4 barn innan var inte planerade så jag har inget att jämföra med, men det är bara att köra på igen.

kram
  • helena29
    Vårflickan84 skrev 2010-05-25 08:53:31 följande:
    Idag borde min mens ha kommit men den syns int till... hade varit 32dagar isåfall, brukar oftast ha så. men ibland 35-40 dagar. får se vart detta slutar... vill ju börja med AC =)
    Varför kan du inte bara börja med AC? Tror du att du är gravid? Annars kan du självklart börja när du vill i cykeln!!
  • helena29
    bibbih skrev 2010-05-23 13:17:42 följande:
    Hejsan!Jag beställde AC i fredags, så de ska komma måndag eller tisdag hoppas jag. Mensen skulle komma på tisdag-onsdag, men så kom den idag. Typiskt!Är det någon som vet om det gör något om man börjar ta AC-dropparna på dag 2-3 istället för dag 1? Eller är det så att jag måste vänta till nästa mens innan jag börjar ta dropparna?/bibbih
    Du kan givetvis börja precis när du vill med AC! Det spelar ju ingen roll, du behöver ju inte börja när du får mens om du inte tror att du är gravid! Men å andra sidan påverkas inte fostret i tidigt graviditet. Lycka till!
  • helena29

Någon som testat att ta dubbel dos av agnus castus? Är det farligt, kan det ge bättre effekt?

• Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-05-25 23:00:35 följande:
    Okej, ja nej men jag läste det någonstans. Har det kortat ner din menscykel något? Kanske äter hela denna månad, slutade vid ÄL denna gång för jag var så säker på att det skulle ta sig. Men nu sitter jag här med mens så min intuition är inte riktigt den bästa Tråkigt att höra att du har haft flera missfall, kan inte vara alltför roligt, finns att läsa att agnus castus motverkar missfall som beror på för låg progresteronnivå iallafall... natural-fertility-info.com/preventing-miscarr...
    Jag har snarare fått lite senare äl-dag 14-15 mot annars kanske neråt dag 12,men det är ju kanske bara av godo. Jag tror du kan äta hela tiden med gott samvete. Eller utöka det en vecka till-då är ett ev. foster en vecka gammalt och absolut inget man gör då påverkar det.
    Jag tar ju progesteron också sen länge vilket gett mig längre lutealfas,men munkpepparn tog bort all spottings också vilket är positivt. Återstår att bli gravid igen och få sätta in hela arsenalen med mediciner mot missfall.
  • bibbih

helena29: Tack för ditt svar. Har just varit och hämtat mina AC-droppar och tänker börja ikväll. Det vore väl tusan om man inte kunde få plussa snart. Detta blir vårt nionde försök...

Lycka till allihopa!

• ulricaz

Jag har fått hem mina Vitex idag. Börjar ikväll. Spelar det någon roll om man äter dem på morgonen eller kvällen?
    Har ätit Rosenrot 1 månad nu men hade rejäla spottings i drygt 4 dagar så nu testar jag med AC.
    Detta blir vårt 4 försök.

• JaneDoe10
    Tessan28 skrev 2010-05-24 16:09:09 följande:
    Hur länge har du tagit dem? Vi gick igenom ett MA i grav v20 November förra året o sen dess har allt vad cyklar bara flippat.. Vi lyckades mysa till det under ÄL denna månaden men det tog inte.. Så jag tänkte testa med detta så kanske det "normaliseras" igen..
    Samma här, hade ett MF i november ifjol och sedan dess så har cykeln lämnat en hel del övrigt att önska. Har ätit AC i en månad nu och fick iallafall ägglossning, cykeln blev 37dagar med ägglossning nu istället för 38 och utan ÄL som det blev förra månaden. Innan MF så hade jag en cykel på ca 30dagar så skulle bli himla glad om jag kunde få tillbaka den.

Hur har cykeln förändrats för er andra?
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar