• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Vårflickan84
    Ohana 84 skrev 2010-05-28 10:33:23 följande:
    Ja men så uppfattade nog jag med det.. att dom låg lite huller om buller liksom, uppfattade inte som dom satt på nån rad iaf.
    ja vad skumt! det kanske finns oliga slags PCO-äggstockar? =)
  • JaneDoe10

Min mens verkar lite skum nu på AC, har bara blött i två dagar och liite på dag tre? Är det så bra? Vet någon något?

• Ohana 84

Jaha där kom mensen =( så nu blir det att beställa en flaska AC till..
    Det posetiva är ju iaf att cykeln va på 33 dagar istället för 55 som innan ja började med AC!!
    Men gud va besviken jag blev!!

Det dryga är att funkar AC lika bra nu nästa cykel kommer jag få mensen den veckan vi är utomland på solsemester =/

• JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-05-30 17:00:08 följande:
    Jaha där kom mensen =( så nu blir det att beställa en flaska AC till.. Det posetiva är ju iaf att cykeln va på 33 dagar istället för 55 som innan ja började med AC!! Men gud va besviken jag blev!! Det dryga är att funkar AC lika bra nu nästa cykel kommer jag få mensen den veckan vi är utomland på solsemester =/
    Tur det finns tamponger! Men med lite tur kanske det inte blir någon mens nästa gång ju!
  • Hedi
    JaneDoe10 skrev 2010-05-29 17:42:12 följande:
    Min mens verkar lite skum nu på AC, har bara blött i två dagar och liite på dag tre? Är det så bra? Vet någon något?
    Sa hade jag ocksa och var gravid
  • JaneDoe10
    Hedi skrev 2010-05-30 18:27:29 följande:
    Sa hade jag ocksa och var gravid
    Men jag blödde ordentligt de två dagar jag blödde. Så tror inte jag är gravid, testade två dagar innan BIM tyvärr....
  • rara

Hej på er!
    Efter tips från Hedi i en annan tråd har jag nu börjat med AC/munkpeppar.
    Hedi har redan fått svara på mina frågor men ni andra får också gärna göra det.

En liten enkätundersökning kan man säga;))

1. När i cykeln har ni börjat?

2. Har ni tagit det hela cykeln eller bara fram till äl?

3. Har ni kombinerat det med progesteron?

4. Har ni märkt skillnad på ÄL och mens på något sätt?

5. Biverkningar?

Tack å bock! /rara
  • Ohana 84

Har inte alls den mensvärken denna gång som jag ALLTID annars har.. så det här att AC är mot PMS verkar ju stämma ordentligt, inte ens märkt av på humöret att mensen varit påväg!!

rara skrev 2010-05-31 11:38:31 följande:
    Hej på er!Efter tips från Hedi i en annan tråd har jag nu börjat med AC/munkpeppar.Hedi har redan fått svara på mina frågor men ni andra får också gärna göra det.
    Hej rara, tänkte när ja ändå sitter här o har tid över kan jag svara på dina frågor=)

1. Börjar på mensens första dag
    2. Tog bara fram till äl, eftersom det va äl ja va ute efter!
    3. Nej
    4. Jag har fått äl för första gången sen i nov, och jag kände av den ordentligt. Mensen kom igår och den enda skillnad jag reflekterat över är att jag har mkt mindre mensvärk.
    5. Inga
  • rara

Ohana. Tack! Wow, det var ju verkligen många bra saker som inträffat för din del.
    Själv har jag ÄL men tyvärr massa spottings och krångel med mensen. Så nu ska det bli intressant att se vad AC kan påverka.
    Tack så jättemkt för dina svar!

• Ohana 84
    rara skrev 2010-05-31 13:25:23 följande:
    Ohana. Tack! Wow, det var ju verkligen många bra saker som inträffat för din del. Själv har jag ÄL men tyvärr massa spottings och krångel med mensen. Så nu ska det bli intressant att se vad AC kan påverka.Tack så jättemkt för dina svar!
    Ja jag är riktigt nöjd.. förutom med att jag inte blev gravid såklart!! Men jag fick äl och cykeln va på 34 dagar istället för 55 som förra =)

Är det spottings du vill bli av med hade nog jag tagit AC hela månaden o inte bara till äl.. fast det kanske du redan har tänkt=)
    Funderar på att ta hela månaden denna gång.. får se hur det blir
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar