• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Ohana 84
    sweetgirl89 skrev 2010-05-18 21:00:44 följande:
    hej! har beställt tabletterna idag och fick min mens idag med. Kan man börja med tabletterna när dom kommer ändå eller måste man börja på mensens första dag? min mens va 11 dagar sen denna månad så jag fick en cykel på 45 dagar och jag orkar inte vänta så länge igen :( vill så gärna bli gravid med ett syskon till dottern! det tog över 2 år innan det blev + sist.. kramar och lycka till!!
    Ja men då borde du få tabletterna om ett par dagar.. hade jag varit du hade ja börjat direkt när dom kommer, spelar ingen roll att du haft mens ett par dagar!!
    Jag fick precis min första äl sen nov med hjälp av AC, så nu blir det en seg väntan till bim!! =) men spännande!!
    Lycka till!! Kram 
  • Hallonet80
    Night sky skrev 2010-05-18 23:37:26 följande:
    Nä, inget gravtest för mig. Idag satte mensen igång på riktigt... lite mensvärk också, fast jag inte brukar ha det.Så min cykel blev på 32 dagar, men det är ju inte så fasligt långt ändå... så A.C kanske har gjort nånting bra iallafall? Ser med spänning fram emot den här/nästa cykel!
    Jag fick mkt mer mensvärk med ac än vad jag hade innan. Det var inte outhärdligt bara ovant
    JaneDoe10 skrev 2010-05-18 20:46:11 följande:
    Jag är nu på ÄL+8 och har så otroligt ont i brösten! Har ni andra det som har kört med AgnusCastus? Jag hoppas förstås att detta är ett gravsymtom men samtidigt brukar jag ju vara öm i brösten men inte så här! Jag känner dem hela tiden, ungefär som när jag var gravid med mitt MF. Men det är ju lite tidigt ännu och detta har kommit idag. När ska ni andra gravtesta?
    Jag fick tvärtom, inte alls lika ont i brösten som jag brukar ha. I vanliga fall kan mina börja ömma ordentligt bara nån dag efter äl. Denna gång kom det nog en vecka efter men var inte alls lika ömma.
  • Ohana 84
    Jag är nu på ÄL+8 och har så otroligt ont i brösten! Har ni andra det som har kört med AgnusCastus? Jag hoppas förstås att detta är ett gravsymtom men samtidigt brukar jag ju vara öm i brösten men inte så här! Jag känner dem hela tiden, ungefär som när jag var gravid med mitt MF. Men det är ju lite tidigt ännu och detta har kommit idag. När ska ni andra gravtesta?
    AC ska ju vara bra mot PMS så ont i brösten o liknande borde ju minska med ac.. så kanske kanske grav symtom ;)
    Vi får hoppas o hålla tummarna!!
  • Night sky
    Hoppas med dig att det är ett gravsymtom du har, för som Ohana 84 säger så ska ju A.C hjälpa mot PMS besvär som ont i brösten så man borde ju inte få mer ont... men sen är ju alla olika och reagerar väl olika så..?
    sweetgirl89 skrev 2010-05-18 21:00:44 följande:
    hej! har beställt tabletterna idag och fick min mens idag med. Kan man börja med tabletterna när dom kommer ändå eller måste man börja på mensens första dag? min mens va 11 dagar sen denna månad så jag fick en cykel på 45 dagar och jag orkar inte vänta så länge igen :( vill så gärna bli gravid med ett syskon till dottern! det tog över 2 år innan det blev + sist.. kramar och lycka till!!
    Jag tycker absolut du ska börja med tabletterna (A.C) så fort du får dom!
  • sweetgirl89

tack tjejer! då börjar jag med tabletterna när dom kommit!! hoppas dom gör det idag:)

♥Elina 22/1-2010♥
  • Sarasvensson87

Nu har jag fått min mens, i går, på dag 37, den brukar komma kring dag 55-60.. Så AC tror jag har gjort att min mens kom snabbare denna månad, det tror jag helt klart:) Så nu har jag börjat med AC i dag igen och på lördag börjar jag med dubbelkur pergotime:)

• Night sky
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-19 12:22:31 följande:
    Nu har jag fått min mens, i går, på dag 37, den brukar komma kring dag 55-60.. Så AC tror jag har gjort att min mens kom snabbare denna månad, det tror jag helt klart:) Så nu har jag börjat med AC i dag igen och på lördag börjar jag med dubbelkur pergotime:)
    Nu vet jag ju inte... men är det så bra att ta AC och äta pergotime på samma gång?
  • Pimpinellan
    Tvärtom. Jag brukar ha ömma bröst p.g.a proggisarna,men inte förra gången. Då försvann all PMS. Det är ju det munkpeppar i första hand säljs som i Sverige-ett medel mot PMS.
  • Sarasvensson87
    Night sky skrev 2010-05-19 14:05:43 följande:
    Nu vet jag ju inte... men är det så bra att ta AC och äta pergotime på samma gång?
    Jag har inte hört något om det, så det vet jag faktiskt inte! Men varför skulle det inte gå/vara bra?
  • Pimpinellan
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-19 15:11:30 följande:
    Jag har inte hört något om det, så det vet jag faktiskt inte! Men varför skulle det inte gå/vara bra?
    Som regel ska man inte äta hälsokostpreparat när man tar hormoner. De kan krocka eller försämra resultatet.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar