• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Bebislängtan82

Har beräknad äl på lördag och känner av redan sen igår på dag 10 en enorm värk i min vänstra äggstock kankse beror på det för brukar nämligen känna av det annars

Är 2010 vårt år
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-05-26 22:03:07 följande:
    Samma här, hade ett MF i november ifjol och sedan dess så har cykeln lämnat en hel del övrigt att önska. Har ätit AC i en månad nu och fick iallafall ägglossning, cykeln blev 37dagar med ägglossning nu istället för 38 och utan ÄL som det blev förra månaden. Innan MF så hade jag en cykel på ca 30dagar så skulle bli himla glad om jag kunde få tillbaka den. Hur har cykeln förändrats för er andra?
    Jag hade äl den 18e så borde ha bim på mån-tis.. Hoppas jag!! Isf blir denna cykeln på 34 dagar MED äl =) Istället för 55 dagar UTAN äl som jag hade förra!!

Så nog har Munkpepparn gjort nytta=) Kände verkligen av äl på ett sett jag aldrig gjort tidigare, fick väldigt väldigt starkt på äl testen, och även äl bekräftat med vul..

Så nu väntar jag bara på att det ska bli måndag, har planerat att testa då.. om ja vågar hehe..

Kul att du med fått igång äl, visst känns det skönt!!
  • helena29
    Ohana 84 skrev 2010-05-27 07:45:02 följande:
    Jag hade äl den 18e så borde ha bim på mån-tis.. Hoppas jag!! Isf blir denna cykeln på 34 dagar MED äl =) Istället för 55 dagar UTAN äl som jag hade förra!!Så nog har Munkpepparn gjort nytta=) Kände verkligen av äl på ett sett jag aldrig gjort tidigare, fick väldigt väldigt starkt på äl testen, och även äl bekräftat med vul..Så nu väntar jag bara på att det ska bli måndag, har planerat att testa då.. om ja vågar hehe..Kul att du med fått igång äl, visst känns det skönt!!
    Hur länge har du använt AC?
  • helena29

Tar alla bara en tablett vitex om dagen? finns det risker att öka dosen tror ni?
    tas tabletten bäst upp på morgon eller kväll eller tillsammans med måltid?

• Vårflickan84
    helena29 skrev 2010-05-27 09:58:16 följande:
    Tar alla bara en tablett vitex om dagen? finns det risker att öka dosen tror ni? tas tabletten bäst upp på morgon eller kväll eller tillsammans med måltid?
    man skall ta en om dagen!
  • JaneDoe10

Finns ingen orsak att dubbla dosen när det funkar med en tablett, man kan ju ändå inte få en äl i veckan ;)

• Ohana 84
    helena29 skrev 2010-05-27 09:55:23 följande:
    Hur länge har du använt AC?
    Det är första månaden med AC, jag tar dropparna. Tycker inte smaken är så farlig, så blir det inget pluss kommer jag beställa det nästa gång med! =)
    helena29 skrev 2010-05-27 09:58:16 följande:
    Tar alla bara en tablett vitex om dagen? finns det risker att öka dosen tror ni? tas tabletten bäst upp på morgon eller kväll eller tillsammans med måltid?
    Om man tar droppa är det nog lättare om man vill över dosera lite.. att ta tex 5 droppar extra varje gång..
    Ta dubbel dos av tabletterna låter lite väl mkt.. men jag har ju ingen aning egentligen, bara min personliga åsikt ;)
  • helena29
    Ohana 84 skrev 2010-05-27 11:06:36 följande:
    Det är första månaden med AC, jag tar dropparna. Tycker inte smaken är så farlig, så blir det inget pluss kommer jag beställa det nästa gång med! =) Om man tar droppa är det nog lättare om man vill över dosera lite.. att ta tex 5 droppar extra varje gång..Ta dubbel dos av tabletterna låter lite väl mkt.. men jag har ju ingen aning egentligen, bara min personliga åsikt ;)
    Vad roligt att du har fått effekt så pass snabbt i alla fall! Oftast när man provar något preparat så tar det ju minst 3 månader innan man märker någon effekt! Känner du av ÄL bättre nu än förut?
  • Ohana 84
    helena29 skrev 2010-05-27 13:12:00 följande:
    Vad roligt att du har fått effekt så pass snabbt i alla fall! Oftast när man provar något preparat så tar det ju minst 3 månader innan man märker någon effekt! Känner du av ÄL bättre nu än förut?
    Ja verkligen!!
    Jag slutade med p-piller i nov och första cykeln efter pillermensen hade jag äl och cykeln var 34 dagar. Kände inte av äl men fick posetivt på äl-testen. Använde äl-test mest för jag va nyfiken om allt kommit igång som det skulle, men tji fick jag för efter det har mina cyklar varit mellan 47-55 dagar och enligt gyn har jag troligtvis inte haft äl under den tiden (hon nämnde det när jag va på vul och fick konstaterat PCO)
    Och innan dess gick jag på p-piller i 9år så kan inte komma ihåg om jag nånsin känt av någon äl.
    Men denna månaden på AC Fick jag jätte starkt utslag på äl-stickan och dagen efter det (strecket var mindre starkt då - ung lika starkt som kontrollstrecket) på eftermiddagen på jobbet fick jag som mensvärk i ca 1½-2 timmar. Brukar ha väldig mensvärk och det var väldigt likt fast kortarer tid.
    Så jag är ganska säker att det var äl jag kände av, eftersom det var under äl. Diskuterat mkt med min syster och hon brukar känna av på samma sett.

Hur länge har du ätit AC, och har du märkt någon skillnad?
  • helena29
    Ohana 84 skrev 2010-05-27 14:07:38 följande:
    Ja verkligen!!Jag slutade med p-piller i nov och första cykeln efter pillermensen hade jag äl och cykeln var 34 dagar. Kände inte av äl men fick posetivt på äl-testen. Använde äl-test mest för jag va nyfiken om allt kommit igång som det skulle, men tji fick jag för efter det har mina cyklar varit mellan 47-55 dagar och enligt gyn har jag troligtvis inte haft äl under den tiden (hon nämnde det när jag va på vul och fick konstaterat PCO)Och innan dess gick jag på p-piller i 9år så kan inte komma ihåg om jag nånsin känt av någon äl. Men denna månaden på AC Fick jag jätte starkt utslag på äl-stickan och dagen efter det (strecket var mindre starkt då - ung lika starkt som kontrollstrecket) på eftermiddagen på jobbet fick jag som mensvärk i ca 1½-2 timmar. Brukar ha väldig mensvärk och det var väldigt likt fast kortarer tid.Så jag är ganska säker att det var äl jag kände av, eftersom det var under äl. Diskuterat mkt med min syster och hon brukar känna av på samma sett.Hur länge har du ätit AC, och har du märkt någon skillnad?
    Tar du tabletter eller droppar? Vilken sort isåfall?
    Jag ska börja med agnus castus när jag droppar mina p-piller den 7 juni! Har hört att det ska vara bra för att rensa ut kroppen och för att kicka igång mensen efter ca 10 års p-pillerätande. Har ni försökt aktivt sedan i nov?
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar