• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Night sky
    Familjen Rockström skrev 2010-05-17 06:53:17 följande:
    det var samma för mig! jag hade cyklar på 35-55 dagar. äl kom i regel på dag 25-40. men med angus så kom äl på dag 14 :O för mig så kom äl sekretet ca 4 dagar innan själva äl men det kanske är olika för alla? använder du äl test?
    Nä, jag använder inte ÄL-test.

Jag blir knäpp på det här... nu verkar det inte alls som min mens startat... hela dagen idag har jag inte blödit något... har A.C gett mig spottings? De har jag aldrig tidigare varit drabbad av... suck! {#lang_emotions_frown}
  • Vårflickan84
    Night sky skrev 2010-05-17 23:54:49 följande:
    Nä, jag använder inte ÄL-test.Jag blir knäpp på det här... nu verkar det inte alls som min mens startat... hela dagen idag har jag inte blödit något... har A.C gett mig spottings? De har jag aldrig tidigare varit drabbad av... suck!
    men har du tagit gravtest? man vet aldirg =)
  • Ohana 84

Har precis kommit till jobbet efter ett besök hos gyn.. Sökt dit för ett tag sen pga min oregelbundna mens, och för att jag misstänker PCO (som även min syster har).
    Hon gjorde VUL o visst var det så att jag hade lite PCO äggstockar med det typiska "pärlbandet". Men hon såg även ett par äggblåsor som va större än de andra, och hon såg på min livmoder att jag har/har haft äl nu. Så det verkar ju låvande

Berättade om munkpepparn och hon hade aldrig hört talas om det, men hon trodde oxå att det kan vara tack vare den som min äl kommit igång, eftersom hon sa att d flesta läkemedel kommer från växtriket från början men det är billigare att kramställa kemiskt än att ut o plocka eller odla. O ja berättade att dom använde det i tyskland, o hon sa att dom är väldigt bra på just naturläkemedel och att det finns med i deras utbildning medan läkare i sverige inte har någon utbildning alls i naturmedecin!!

Så fick iaf konstaterat att jag har äl nu.. o med sex i fredags söndags o igår så BORDE vi väl inte ha missat?!!!

Kändes som ett bra besök iaf.. o blir det inget denna månad fortsätter jag med AC nästa

• Hedi
    Ohana 84 skrev 2010-05-18 09:35:33 följande:
    Har precis kommit till jobbet efter ett besök hos gyn.. Sökt dit för ett tag sen pga min oregelbundna mens, och för att jag misstänker PCO (som även min syster har). Hon gjorde VUL o visst var det så att jag hade lite PCO äggstockar med det typiska "pärlbandet". Men hon såg även ett par äggblåsor som va större än de andra, och hon såg på min livmoder att jag har/har haft äl nu. Så det verkar ju låvande Berättade om munkpepparn och hon hade aldrig hört talas om det, men hon trodde oxå att det kan vara tack vare den som min äl kommit igång, eftersom hon sa att d flesta läkemedel kommer från växtriket från början men det är billigare att kramställa kemiskt än att ut o plocka eller odla. O ja berättade att dom använde det i tyskland, o hon sa att dom är väldigt bra på just naturläkemedel och att det finns med i deras utbildning medan läkare i sverige inte har någon utbildning alls i naturmedecin!! Så fick iaf konstaterat att jag har äl nu.. o med sex i fredags söndags o igår så BORDE vi väl inte ha missat?!!! Kändes som ett bra besök iaf.. o blir det inget denna månad fortsätter jag med AC nästa
    Lite blandade nyheter, trakigt att du kanske har pco men skönt att du har ägglossning . Jag är väldigt nöjd med sjukvarden här i Tyskland.
  • Ohana 84
    Hedi skrev 2010-05-18 10:48:18 följande:
    Lite blandade nyheter, trakigt att du kanske har pco men skönt att du har ägglossning . Jag är väldigt nöjd med sjukvarden här i Tyskland.
    Ja fast jag har misstänkt ett tag att jag har PCO eftersom min syster har det och vi har haft väldigt likt genom åren.. Slutade med P-piller i november o har sen dess bara haft normal cykel en gång med äl.. detta blir andra gången..
    Så det va mer ett konstaterande av något ja ips redan visste, så det känns ok

Och min gyn sa att har det inte blivit någon bebis på ett år börjar vi utredning.. och det har redan gått 6 månader ju alltså halvtid, och eftersom munkpepparn verkar funka så bra så vill jag hellre prova det ett tag till!!

O vem vet kanske ett litet yngel o ägget finner varandra nu i dagarna ;)

Ja det är synd att det ska behöva vara så i sverige.. att alternativmedecin ska vara så tabu inom läkarvården..
    Men min gyn verkade väldigt posetiv till det!! =)
  • Hedi

Ja ok! men det är ju jättepositivit att den har kommit igang nu hoppas det redan tagit sig.
    Svenskarna tog väl inte vara pa Samernas kunskaper, men skönt att din läkare verkade positivt inställd till det.

• JaneDoe10

Jag är nu på ÄL+8 och har så otroligt ont i brösten! Har ni andra det som har kört med AgnusCastus? Jag hoppas förstås att detta är ett gravsymtom men samtidigt brukar jag ju vara öm i brösten men inte så här! Jag känner dem hela tiden, ungefär som när jag var gravid med mitt MF. Men det är ju lite tidigt ännu och detta har kommit idag. När ska ni andra gravtesta?

• sweetgirl89

hej! har beställt tabletterna idag och fick min mens idag med. Kan man börja med tabletterna när dom kommer ändå eller måste man börja på mensens första dag? min mens va 11 dagar sen denna månad så jag fick en cykel på 45 dagar och jag orkar inte vänta så länge igen :( vill så gärna bli gravid med ett syskon till dottern! det tog över 2 år innan det blev + sist.. kramar och lycka till!!

♥Elina 22/1-2010♥
  • JaneDoe10
    sweetgirl89 skrev 2010-05-18 21:00:44 följande:
    hej! har beställt tabletterna idag och fick min mens idag med. Kan man börja med tabletterna när dom kommer ändå eller måste man börja på mensens första dag? min mens va 11 dagar sen denna månad så jag fick en cykel på 45 dagar och jag orkar inte vänta så länge igen :( vill så gärna bli gravid med ett syskon till dottern! det tog över 2 år innan det blev + sist.. kramar och lycka till!!
    Nej det går säkert jättebra att börja då =)
  • Night sky
    Vårflickan84 skrev 2010-05-18 08:50:28 följande:
    men har du tagit gravtest? man vet aldirg =)
    Nä, inget gravtest för mig. Idag satte mensen igång på riktigt... lite mensvärk också, fast jag inte brukar ha det.
    Så min cykel blev på 32 dagar, men det är ju inte så fasligt långt ändå... så A.C kanske har gjort nånting bra iallafall? {#lang_emotions_laughing} Ser med spänning fram emot den här/nästa cykel!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar