• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • figgaroo
    helena29 skrev 2010-06-01 15:07:26 följande
    Har även hört att man ska "passa på" de 2-3 första månadena då den ofta är regelbunden och man har ÄL. Försökte ni "aktivt" från början?
    Det har jag missat, slutade just för att få en mer regelbunden när det väl var dax så att säga.
    Nej, men vi har tänkt börja försöka "aktivt" nu :) Därför skulle det vara så skönt om AC kanske återställer.
  • figgaroo
    Hallonet80:

Hmm, då är det antagligen dom som gjorde det. Ville ta dom just för att kanske få en starkare äl. Nu i efterhand förstår man ju hur dumt det var. Menmen man kan ju aldrig veta.
  • helena29

Halloj på er!

Tog reda på från Bodystore som säljer dropparna att 20 droppar motsvarar 1000mg agnus castus. Det innebär ju att om man tar dropparna får man i sig 2000-3000 mg / dag istället  för 1000mg om man tar tabletten???! kan man ta två tabletter dagligen eller är det mer "koncentrerat" i tabletterna? Någon som vet?

Hur tänker ni andra?

• Krupskaja

Jag ska besälla en burk Vitex nu ikväll tror jag.
    Jag har inte haft lika stora eller långvariga problem som flera av er här i tråden, men sedan jag tog ut min p-stav i februari har min lutealfas varit mellan 5 och 8 dagar och cyklerna har varit 28-37 dagar. Det kanske skulle reda upp sig med tiden, men om AC kan fixa till det litet snabbare så vill jag gärna försöka.

• Night sky
    helena29 skrev 2010-06-02 13:23:46 följande:
    Halloj på er!

Tog reda på från Bodystore som säljer dropparna att 20 droppar motsvarar 1000mg agnus castus. Det innebär ju att om man tar dropparna får man i sig 2000-3000 mg / dag istället  för 1000mg om man tar tabletten???! kan man ta två tabletter dagligen eller är det mer "koncentrerat" i tabletterna? Någon som vet?

Hur tänker ni andra?
    Du kan säkert ta 2 tabeletter och se om det sker någon förändring, säkert inte farligt på något sätt.
    1000mg är 1000mg även om det är i tablett eller droppar. Men som diskuterades här lite tidigare i tråden (eller om det var någon annan tråd?) att kanske kroppen tar upp dropparna fortare än tabletterna efter som jag antar att dropparna skulle vara lättare för kroppen att ta upp. Men det är bara min spekulation Cool.

Jag  går och väntar på ÄL men den här månaden varken känner jag något av det eller har några ÄL-flytningar som jag hade förra månaden...hmmm...trist Rynkar på näsan , så den här cykeln kommer väl bli en sån där lång en igen...suck!
  • helena29

Nu vill jag veta vilka som tar droppar och vilka som tar tabletter? Hur många tabletter om dagen och hur många droppar?
    Vilket märke använder ni?

• Hallonet80
    helena29 skrev 2010-06-07 09:40:41 följande:
    Nu vill jag veta vilka som tar droppar och vilka som tar tabletter? Hur många tabletter om dagen och hur många droppar?
    Vilket märke använder ni?
    Jag tar piller, en om dan samma som JaneDoe10 !

Ingen annan som får finnar av AC? Jag har fått massor, och tror det e av AC iaf...
  • Vårflickan84
    Hallonet80 skrev 2010-06-07 10:20:00 följande:
    Jag tar piller, en om dan samma som JaneDoe10 !

Ingen annan som får finnar av AC? Jag har fått massor, och tror det e av AC iaf...
    kan ju vara att det är hormonförändraingar! =)
  • helena29

Tack! Fler??
    jane Doe10 och hallonet80: Märkt några förändringar ännu? Hur länge har ni ätit?

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar