agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Jag har fått massa acne av progesteron. Tycker det har blivit bättre med AC faktiskt.
Äl dag 15,mens idag dag 31,ingen PMS och inga spottings. Tvärtom ännu bättre mensstart. Precis som de första 25 åren med mens började den med full fräs på en gång på morronen. Känner igen min egen cykel från förr. Och det med bara drygt 1 månads starka piller. Tror på de här!
Jag tar dropparna, först eftersom jag inte visste det fanns piller o nu har jag vant mej vid dom o tycker inte det är några problem med varken smak eller att ta 3ggr om dagen så haft precis fått hem min andra flaska =)
Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll om man tar droppar eller piller.. tror det funkar lika bra, bästa att bara välja det man tycker är mest praktiskt o det man känner för!
Pimpinellan - Kul att höra att du märker skillnad!! TYcker absolut du ska fortsätta.. och håller med dej, ja tror på det här!! Hur lång cykel hade du innan AC?
Jag hade mkt mindre mensvärk än vad jag brukar, fast mensen varande ett par dagar längre. Brukar ha i ca 3 dagar i vanliga fall och nu ca 5, fast det kan ju bero på att jag hade äl denna månad och antagligen inte haft det tidigare månader?
Hallonet80 - kan nog inte påstå att jag fått massa acne sen jag började med AC, fast jag har fått på bröstet vilket jag bara har sällan annars typ vid mens.. acne i ansiktet är nog amma som tidigare, alltså att det kommer lite vid mensen.. men när man läser om AC så ska ju det vara bra mot acne.. men många "medeciner" mot acne blir det ju lite värre av till en början och sen bättre.. så vi får vänta o se=)
Ska man ersätta rosenrot med munkpeppar kanske? Min rr gav mig iofs en påtaglig ÄL, men spottings i sju dagar är ju inte kul...
Tar man munkpeppar som rr? D.v.s. mellan mensens första dag och ÄL? Finns det andra biverkningar än de som verkar fått finnar?
Pimpinellan, då jag läst om spottings i andra trådar har du nämnt att B6 sägs kunna hjälpa... Kan man kombinera B6 med agnus castus tror du? Hur gör du?