• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Hallonet80
    aaaa skrev 2010-06-07 19:46:24 följande:
    Pimpinellan, då jag läst om spottings i andra trådar har du nämnt att B6 sägs kunna hjälpa... Kan man kombinera B6 med agnus castus tror du? Hur gör du?
    Jag kombinerar dom!  Men fick spottings iaf innan förra mensen   återstår å se i veckan hur det blir denna gång...
  • Pimpinellan
    aaaa skrev 2010-06-07 19:46:24 följande:
    Pimpinellan, då jag läst om spottings i andra trådar har du nämnt att B6 sägs kunna hjälpa... Kan man kombinera B6 med agnus castus tror du? Hur gör du?
    B6 hjälpte mig litegrann,men inte alls på samma sätt som munkpepparn gjort! Klart det går kombinera,b6 är ju bara vanligt b-vitamin. Jag tar multivitamin just nu i ren desperation-brukar ta lite av varje extra annars.
  • Pimpinellan

Ohana: jag hade aningens kortare cykel innan,tidigare äl och spottings ett dygn. Utan proggisar dessutom kort lutealfas vilket båda visar på analkande klimakterium så allt som verkar positivt är bra för min del!
    Ingen äl ger lite mens så längre menscykel kan ofta tyda på ordentlig äl.

• aaaa

Wow, är kort lutealfas och spottings tecken på klimakterium? Jag som alltid varit rädd för att hamna i för tidigt klimakterium. (Är 33 år gammal.)

• rara
    Pimpinellan skrev 2010-06-07 14:43:29 följande:
    Äl dag 15,mens idag dag 31,ingen PMS och inga spottings. Tvärtom ännu bättre mensstart. Precis som de första 25 åren med mens började den med full fräs på en gång på morronen. Känner igen min egen cykel från förr. Och det med bara drygt 1 månads starka piller. Tror på de här!
    WOW!! Vad skönt!
  • figgaroo

Nu ska ni få höra. Började ta AC i onsdags direkt när jag fick hem den. Nu känner jag att mensen är påväg. Tappen är mjuk och lite rött änsålänge samt mensvärk. Har inte känt av äl denna månaden och trodde därför denna cykeln skulle vara en 40+ dagars. Men jag är nästan helt 100 att det är AC som förkortat den (möjligt så snabbt?). Är på dag 30 idag :) Detta har inte hänt på flera månader!! Nu jäklar ska det bli spännande att se hur cykeln beter sig nästa månad när jag tar dropparna från start :) Håller er uppdaterade!

Ps. Fick precis en ny Kids tapetkatalog på jobbet - tecken? ;)

• helena29
    figgaroo skrev 2010-06-08 11:03:36 följande:

Nu ska ni få höra. Började ta AC i onsdags direkt när jag fick hem den. Nu känner jag att mensen är påväg. Tappen är mjuk och lite rött änsålänge samt mensvärk. Har inte känt av äl denna månaden och trodde därför denna cykeln skulle vara en 40+ dagars. Men jag är nästan helt 100 att det är AC som förkortat den (möjligt så snabbt?). Är på dag 30 idag :) Detta har inte hänt på flera månader!! Nu jäklar ska det bli spännande att se hur cykeln beter sig nästa månad när jag tar dropparna från start :) Håller er uppdaterade!

Ps. Fick precis en ny Kids tapetkatalog på jobbet - tecken? ;)

Så himla skönt! Har tagit Ac, fast tabletter, i drygt en vecka och känner också av att mensen är på väg! Brukar aldrig känna det och brukar ha mycket lite mens, ska bli intressant och se om den blir lite rikligare. Hur många droppar tar du per dag?
  • figgaroo
    helena29 skrev 2010-06-08 11:27:18 följande:
    Så himla skönt! Har tagit Ac, fast tabletter, i drygt en vecka och känner också av att mensen är på väg! Brukar aldrig känna det och brukar ha mycket lite mens, ska bli intressant och se om den blir lite rikligare. Hur många droppar tar du per dag?
    Verkligen! Jasså, så bra :) Vilken dag är du på i cykleln nu? Brukar den vara regelbunden?  Jag tar ~20st/3ggr dagligen.
  • helena29
    figgaroo skrev 2010-06-08 11:39:31 följande:
    Verkligen! Jasså, så bra :) Vilken dag är du på i cykleln nu? Brukar den vara regelbunden?  Jag tar ~20st/3ggr dagligen.
    Jag har faktiskt precis slutat med mina p-piller och väntar pillermens torsdag - fredag. Men har aldrig känt av mensvärk innan och knappt haft nån mens, så brukar det iofs vara med p-piller. Men så har jag läst så mycket om AC och tänkt vara ute i god tid med att få ordning på cykeln som kan vara krånglig efter pp. Men jag tar som sagt tabletterna och där ska man ta en tablett med 1000mg om dagen. Har du försökt aktivt att bli gravid länge?
  • figgaroo
    helena29 skrev 2010-06-08 12:07:34 följande:
    Jag har faktiskt precis slutat med mina p-piller och väntar pillermens torsdag - fredag. Men har aldrig känt av mensvärk innan och knappt haft nån mens, så brukar det iofs vara med p-piller. Men så har jag läst så mycket om AC och tänkt vara ute i god tid med att få ordning på cykeln som kan vara krånglig efter pp. Men jag tar som sagt tabletterna och där ska man ta en tablett med 1000mg om dagen. Har du försökt aktivt att bli gravid länge?
    Aha ja det var ju smart. Jag slutade med p-pillerna för nästan ett år sen men har inte viljat/försökt förren nu. Vi ska börja denna månaden vid midsommar var det sagt :) Har haft väldigt oregelbunden cykel så är jätteglad jag slutade med dom så tidigt.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar