agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Hallå där!
Hur var det nu med det här....Jag vet att man kan helst ska ta AC under hela månaden, men man undviker ju ite direkt graviditet under tiden. Vet att man helst inte ska göra uppehåll vid ÄL eftersom det blir lite ryckigt för kroppen att tillgodogöra sig det. Är det då ofarligt att ta AC i tidig graviditet? Kan det hända något? Vad isåfall? Någon som vet och "vem" har isåfall sagt det? Hoppas ni kan ge mig lite råd!
De sidor jag läst rekommenderar att äta hela tiden upp till 18 månader i steck. Väldigt få mediciner och hälsokost påverkar när fostret är bara 1-2 veckor gammalt. Tänk på alla som äter starka mediciner och inte vet alls att de är gravida och kanske inte slutar förrän v.6 och inget hänt med fostret ö.h.t-då tror jag munkpeppar är en fis i rymden jämfört med de starka pillren.
Fick precis min burk (1000 mg) idag. Tänkte ta en direkt, men det stod i samband med måltid. Fan också att det var en sån tablett! Det betyder att jag kommer att glömma då och då och särskilt då jag är ute och reser. :(
Hatar faktiskt tabletter man måste ta vid måltider. Direkt på morgon innan tandborstning är bäst för dåå glömmer jag aldrig.
Tack alla! Fler som vill dela med sig hur de gör eller om ni hört något om vad som är "rätt eller fel"?