agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
ok, då vet jag.. tack.. Kanske därför de tar lite tid då..
Måste erkänna att jag inte orkar läsa hela tråden, men känns lite konstigt set här med att äta munkpeppar. Det brukar vi ge tävlings hästarna för att de INTE ska brunsta så mycket. Men det kanske har lite annan effekt på människor. Men effetkt har det i alla fall på dem.
Läste någonstans för länge sen om användandet av munkpeppar till människor och djur men det är tydligen olika effekt. På människor så verkar det som att munkpepparn rättar till sådant som är fel.. Tror även att det kan lindra PMS vilket kanske kan motsvaras med hästarnas dämpade brunstning..
Det låter ju som att det skulle kunna stämma. Det är ju typ den effekten jag tycker mig se hos hästarna. Men är det inte spännande att något som kommer från naturen kan ha så effekt på djur och människor.
Har ju testat hela veckan med äl-test och haft väldigt väldigt svaga test streck (aldrig haft så svaga tidigare) Varit så jäkla besviken o deppig och helt säkert att de va kört med äl denna månad.. men igår morse exakt på dag 21 (precis som förra månaden) fick ja ett starkt starkt test streck
Gissa om ja blev förvånad, hade ips gett upp eftersom testen varit så himmla svaga!!
Med PCO och uteblivna ägglossningar ser ja ta mej tusan AC som värsta mirakelmedlet nu!!
Ja tror verkligen på det här!!
Så nu hoppas ja bara allt annat ska stämma denna gång!!
Jättekul!!
Gick du från svaga streck dagen innan till jättestarkt dagen efter?
Själv så hade jag ett streck för fem dagar sen som var cirka 50% av teststrecket. Då fick jag upp hoppet. Men sen dess har strecken varit enbart 10-20% av teststreckets styrka... Hoppas dock att det ska komma ett "plötsligt" positivt senast imorgon...