• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • aaaa

mrsv, hur snabbt försvann dina spottings? Redan vid första cykeln med AC?

Usch, känner mig så spänd vad gäller spottings. Om inte AC hjälper så känns det som att det bara är att ge upp... det verkar ju hjälpa för så många andra. Men även om jag får spottings denna cykel så kanske man ska ge det ett par försök till innan man gräver ner sig riktigt...

• DevilsDaughter

Har också märkt av att jag får mer värk, ibland börjar den en vecka innan BIM, mrsv och aaaa, använder ni ac hela månaden eller till ÄL?

• Night sky
    velicious skrev 2010-06-25 01:14:54 följande:
    här är en till som tar ac :) sedan 3 manader. min cykel har blivit jämnare med ac och spottings försvan lika kvickt de med. sa bara bra erfarenheter än sa länge.
    fick utskrivet av gyn. här i tyskland och tar 1 tabl. dagligen..

har däremot fatt jättemykt värk kring mensen början sa jag knappt kan ga, men de far man vell sta ut med? nagon mer som far värk?

idag fick jag en sparsam brun blödning och hoppas mer än allt annat att de var en nidis :)

lycka till allihop hoppas vi far plussa nu!
    Spännande att vi har en i tråden som har blivit rekomenderad AC av sin gyn i Tyskland. Vad exakt hade din gyn som skäl till att man/du ska använda AC?
    Och vad har du för styrka på dina AC-tabletter?

Ja, jag fick mensvärk nu. Vaknade till och med på natten av värken. Jag brukar inte ha värk alls när mina cykler är oregelbundna.
  • aaaa

DevilsDaughter: Jag kör på hela cykeln. D.v.s. kommer att ta tablett idag trots uppenbar ÄL. Och sedan fram till BIM. Har jag inte fått mens på BIM så kör jag gravtest. Skulle det visa positivt så slutar jag omedelbart med AC. Men kan inte tro att en två veckors cellklump (är det ens en cellklump två veckor efter befruktning?) skulle påverkas av AC...

• velicious
    aaaa skrev 2010-06-25 10:09:01 följande:
    mrsv, hur snabbt försvann dina spottings? Redan vid första cykeln med AC?

Usch, känner mig så spänd vad gäller spottings. Om inte AC hjälper så känns det som att det bara är att ge upp... det verkar ju hjälpa för så många andra. Men även om jag får spottings denna cykel så kanske man ska ge det ett par försök till innan man gräver ner sig riktigt...
    mina spottings försvann efter bara 3-4 dagar..sa de känns ju jättebra. da jag hade spottings varje dag i 4 manader ca :O sa allt har bara förbättrats med ac :) (förutum den märkliga värlen vid mens)
    jo men ge du de ett försök med tabletterna de tycker jag :)
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • velicious
    DevilsDaughter skrev 2010-06-25 10:10:47 följande:
    Har också märkt av att jag får mer värk, ibland börjar den en vecka innan BIM, mrsv och aaaa, använder ni ac hela månaden eller till ÄL?
    första manaden använde jag bara fram till äl..men nu de senaste 2 manaderna kör jag pa hela manaden ut.
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • velicious
    Night sky skrev 2010-06-25 10:15:59 följande:
    Spännande att vi har en i tråden som har blivit rekomenderad AC av sin gyn i Tyskland. Vad exakt hade din gyn som skäl till att man/du ska använda AC?
    Och vad har du för styrka på dina AC-tabletter?

Ja, jag fick mensvärk nu. Vaknade till och med på natten av värken. Jag brukar inte ha värk alls när mina cykler är oregelbundna.
    ush denna värken är ju bara konstig eller hur? jag hade absolut ingen värk innan men hoppas de är nagot positivt med de ocksa da?
    han tyckte jag skulle prova p.ga spottings och oregelbunden cykel..nu kör jag kanske 1-2 manader till o ser sa cykeln verkligen blir regelbunden och hoppas pa en liten med sa bara bra om de hjälper till äl med ju!

hm lustigt att de inte skrivs o rekomenderas av gyn. i sverige FörvånadObestämd de kanske inte vet sa mycket om just ac??
    aaaa skrev 2010-06-25 10:06:46 följande:
    Alltså, helt otroligt att detta medel inte används mer i Sverige! Då det skrivs ut av gyn i Tyskland menar jag. Nu får de öppna sina sinnen här i Sverige också.

Kan säga att min ÄL denna gång är halvt smärtsam. Känns dock positivt för då känns det som att jag verkligen HAR ÄL också. Det sticker i vänster sida ganska så rejält idag och eftersom jag fick positivt på CB igår så borde ju ÄL vara idag.
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • aaaa

Jag hade min ägglossning i fredags (stegring i torsdags) och har känt mig mycket positiv eftersom jag kör första månaden med AC. Största anledningen till AC för mig är problem med spottings som jag haft sen jag slutade med p-piller i februari.

Idag så kom det tyvärr en brunblandad flytning på toapapperet. Rynkar på näsan Blev genast helt deprimerad eftersom då spottingen börjat komma TIDIGARE än då jag kört utan AC. Sen kom jag på att det kanske kan vara en ägglossningsblödning? Iom att det var brunt så är det ju gammalt blod så kanske ett par dagar = då jag hade ÄL? Kanske AC gjort att jag fått min kraftigaste ÄL hittills som gjorde att det blödde lite? Vad tror ni? Känns ju konstigt om jag får spottings tidigare med AC då det för de flesta andra blir bättre...

Så, hoppet är nu att AC gav mig en hejdundrande ÄL med påföljande ÄL-blödning, men visst... Dagen gick från ganska positiv och hoppfull till... not so much.

Blir det bara denna blödning och inget mer så behöver jag ju heller inte bry mig. Har mitt ägg befruktats så har det väl inte ens kommit ner i livmodern än så det borde ju inte vara nån fara...

• helena29
    aaaa skrev 2010-06-27 12:52:38 följande:
    Jag hade min ägglossning i fredags (stegring i torsdags) och har känt mig mycket positiv eftersom jag kör första månaden med AC. Största anledningen till AC för mig är problem med spottings som jag haft sen jag slutade med p-piller i februari.

Idag så kom det tyvärr en brunblandad flytning på toapapperet. Rynkar på näsan Blev genast helt deprimerad eftersom då spottingen börjat komma TIDIGARE än då jag kört utan AC. Sen kom jag på att det kanske kan vara en ägglossningsblödning? Iom att det var brunt så är det ju gammalt blod så kanske ett par dagar = då jag hade ÄL? Kanske AC gjort att jag fått min kraftigaste ÄL hittills som gjorde att det blödde lite? Vad tror ni? Känns ju konstigt om jag får spottings tidigare med AC då det för de flesta andra blir bättre...

Så, hoppet är nu att AC gav mig en hejdundrande ÄL med påföljande ÄL-blödning, men visst... Dagen gick från ganska positiv och hoppfull till... not so much.

Blir det bara denna blödning och inget mer så behöver jag ju heller inte bry mig. Har mitt ägg befruktats så har det väl inte ens kommit ner i livmodern än så det borde ju inte vara nån fara...
    Det är säkertingen fara! På vilken dag visade ditt test stegring? Jag kärde me CB digital fam till dag 15, sen hade jag inga mer...Men jag blir så stressad oav det och ledsen varje gång det inte visar glad gubbe. Så jag funderar på att strunta i ÄL-tester, men tror jag kommer trilla dit igen...,) Vi brukar få till det varannan-var tredje dag så får jagÄL så prickar vi nig rätt i alla fall.
  • aaaa

Stegring dag 18 = ägglossning dag 19. Kör med testlagrets fram till det börjar öka i styrka och sedan ett CB:s. Annars blir det så dyrt...

Och jag hade en brun flytning (under 20 minuters tid) så jag tror att det var en ÄL-blödning faktiskt. Hoppet lever! :D

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar