• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Night sky

Ok ja... nu sitter jag här vaken. Vaknade inatt av mensvärk och kan inte sova. Kan jag ha haft ÄL den här månaden iallafall? Jag blir inte klok på det här... jag brukar inte ha mensvärk och definitivt inte vakna utav det iallafall.
    Så nu har jag fått en "pepp" igen och jag tänker definitivt fortsätta med AC... Glad

Ny cykel och nya tag...!

• JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-06-21 12:07:17 följande:
    Du ser, där kom den =) Nu har ni en chans denna månad iaf!

Men du brukar ha äl utan AC me då? Du ville bara ha kortare cykel?
    Min cykel nu med AC ligger på 34 dagar, och det har den gjort dom få gånger jag fått äl av mej själv oxå.. Visst det är surt att alltid vänta 3 veckor istället för 2 efter mensen innan äl kommer,  men nu har ja ju iaf äl! Vilket va mitt syfte med AC =)

Men vi får hoppas att du inte behöver använda AC en cykel till då ;)
    Det är efter missfallet i november som jag har haft cykler utan ägglossning. Hade en äl i januari och sedan började jag med i april och fick en ÄL i maj och en nu. Innan mf hade jag inga problem med utebliven ÄL, så måste vara något som gått på tok sedan dess!
  • sweetgirl89

jag fick mens på dag 35 nu med AC känns jätte bra:) innan va det 24-45 dagar.

♥Elina 22/1-2010♥
  • helena29
    sweetgirl89 skrev 2010-06-22 16:18:01 följande:
    ♥Elina 22/1-2010♥
    Åh, vad härligt! Hur länge har du använt AC?
  • Night sky

Mina två senaste cykler (som jag tagit AC) har nu varit på 35 dagar och förra 32 dagar. I jämförelse ser jag på mina två cykler innan det (då jag inte tog AC) och då var de cyklerna på 38 respektive 44 dagar så hittills ser jag ju en förbättring även om jag inte i senaste cykeln märkte av någon ÄL.

Men som sagt, jag kommer att fortsätta med AC! Skrattande

sweetgirl89 skrev 2010-06-22 16:18:01 följande:
    Och jag undrar som helena29... Hur länge har du ätit AC?
  • Bossan1967

Tanten kom idag, började på min 4:de flaska ac, funderar på hur länge man ska hålla på?
    Har fått en längre cykel från 28 till 31 dagar men äl kommer tidigare så min lutealfas (el vad det heter) är ju ganska lång ca 16-17 dagar, e det bra el dåligt tro?
    Tänk om det är början till klimakteriet, då e det go natt, då köper jag mej en liten knä hund istället Flört
    Lycka till ni andra hoppas på fler plus i tråden!

Kram kram!

• Night sky

Jag tänkte i den här omgången ta AC två gånger om dagen istället för tre gånger som jag gjort hittills. Alltså dela upp 30 droppar på morgonen och 30 droppar på kvällen.
    För som jag läst det så säger de på tyska/engelska sidor att de rekomenderar en dagsdos om 60droppar på morgonen. Medan det står på flaskan jag köper 15-20droppar 2-3 gånger/dag.
    Sen tänkte jag också på er som äter tabletterna ni tar ju också 1 tablett (á 1000mg?) om dagen om jag fattat saken rätt, stämmer det?

• Ohana 84
    Night sky skrev 2010-06-23 14:00:55 följande:
    Jag tänkte i den här omgången ta AC två gånger om dagen istället för tre gånger som jag gjort hittills. Alltså dela upp 30 droppar på morgonen och 30 droppar på kvällen.
    För som jag läst det så säger de på tyska/engelska sidor att de rekomenderar en dagsdos om 60droppar på morgonen. Medan det står på flaskan jag köper 15-20droppar 2-3 gånger/dag.
    Sen tänkte jag också på er som äter tabletterna ni tar ju också 1 tablett (á 1000mg?) om dagen om jag fattat saken rätt, stämmer det?
    Jag har med funderat i de banorna.. blir ibland att man nästan glömmer den där gången mitt på dagen.. lättare att bara ta på morronen o kvällen när man ändå borstar tänderna o så=)
    Men tror ja beställer piller till nästa gång.. mer praktiskt att bara ta en gång om dagen =) Fast trivs ändå med dropparna på något sett, nu tycker ja typ d smakar gott haha
  • sweetgirl89
    Night sky skrev 2010-06-22 16:41:11 följande:
    Mina två senaste cykler (som jag tagit AC) har nu varit på 35 dagar och förra 32 dagar. I jämförelse ser jag på mina två cykler innan det (då jag inte tog AC) och då var de cyklerna på 38 respektive 44 dagar så hittills ser jag ju en förbättring även om jag inte i senaste cykeln märkte av någon ÄL.

Men som sagt, jag kommer att fortsätta med AC! SkrattandeOch jag undrar som helena29... Hur länge har du ätit AC?
    bara 1 månad har jag ätit dom och denna cykel ska jag inte äta AC och se om den blir lång igen eller om AC lyckats kicka igång cykeln på rätt spår:) annars blir det AC igen nästa cykel!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Night sky
    Ohana 84 skrev 2010-06-23 14:34:35 följande:
    Jag har med funderat i de banorna.. blir ibland att man nästan glömmer den där gången mitt på dagen.. lättare att bara ta på morronen o kvällen när man ändå borstar tänderna o så=)
    Men tror ja beställer piller till nästa gång.. mer praktiskt att bara ta en gång om dagen =) Fast trivs ändå med dropparna på något sett, nu tycker ja typ d smakar gott haha
    Ja, jag håller med dig och när man jobbar är det ju jättelätt att man glömmer mitt på dagen eller för den delen glömmer dropparna hemma.
    Jag har också funderat på att köpa tabletterna nästa gång jag behöver mera för som du säger tabletter är ju lite enklare, speciellt om man bara tar en tablett om dagen. Och eftersom de på tyska/engelska sidor skriver att de rekommenderar en dos på morgonen så kan det ju inte vara helt fel liksom.
    Hehe.. jag har vid tillfällen droppat dropparna direkt i munnen och sedan druckit vatten ur kranen för att jag varit för lat för att hämta mig ett glas att blanda dropparna i ... som du säger man vänjer sig vid smaken! Skrattande
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar