• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • aaaa

Jag skrev fel ovan, "50% av kontrollstecket" och så vidare menar jag naturligtvis. Tusan också att man inte kan ändra sina inlägg!!

• JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-06-20 14:07:04 följande:
    Har ju testat hela veckan med äl-test och haft väldigt väldigt svaga test streck (aldrig haft så svaga tidigare) Varit så jäkla besviken o deppig och helt säkert att de va kört med äl denna månad.. men igår morse exakt på dag 21 (precis som förra månaden) fick ja ett starkt starkt test streck   Gissa om ja blev förvånad, hade ips gett upp eftersom testen varit så himmla svaga!!

Med PCO och uteblivna ägglossningar ser ja ta mej tusan AC som värsta mirakelmedlet nu!!  Ja tror verkligen på det här!!
    Så nu hoppas ja bara allt annat ska stämma denna gång!!
    Lyllo dig! Grattis! Verkar dock inte vara ett mirakelmedel för mig, och då har jag ju ändå aldrig haft problem i form av PCO eller så... Själv får jag ge upp drömmen om ett + i sommar!
  • Ohana 84
    aaaa skrev 2010-06-20 14:22:03 följande:
    Jättekul!!

Gick du från svaga streck dagen innan till jättestarkt dagen efter?

Själv så hade jag ett streck för fem dagar sen som var cirka 50% av teststrecket. Då fick jag upp hoppet. Men sen dess har strecken varit enbart 10-20% av teststreckets styrka... Hoppas dock att det ska komma ett "plötsligt" positivt senast imorgon...
    Ja ja har haft svaga streck hela veckan.. alltså riktigt svaga.. fram till i fredags o sen på lördagen blev d jätte starkt.. så ja det gick från svagt till jättestarkt =)

Men förra månaden hade ja som du.. strecket va NÄSTAN lika starkt som kontrollstrecket, så ja trodde det va min äl.. men fortsatte testa just för att ja kände mej osäker.. och en vecka senare va det jätte starkt, så fortsätt testa du så kanske det bara är det att den är lite sen?
  • aaaa

Ja, ska fortsätta testa! Min ÄL om på dag 21 förra cykeln, men hoppas att den ska komma tidigare denna gång.

• Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-20 15:13:07 följande:
    Lyllo dig! Grattis! Verkar dock inte vara ett mirakelmedel för mig, och då har jag ju ändå aldrig haft problem i form av PCO eller så... Själv får jag ge upp drömmen om ett + i sommar!
    Men vilken dag är du på? Äl kan inte vara sen?
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-06-20 17:37:06 följande:
    Men vilken dag är du på? Äl kan inte vara sen?
    Är på dag 26, så för mig är det bara att inse att det inte blir någon ÄL denna månad. Får invänta mensen som bör komma på dag 38-40 vilken den gjorde sist jag inte hade äl. Lär inte vara senare än såhär! Sedan blir det (högst tveksamt) äl ca tre veckor efter det, och sedan är denna sommar slut! Är så less på det här!
  • Night sky

Jaha... igårkväll på dag 34 och så även i morse så fick jag rosa/blodblandade flytningar, spottings? Förra månaden fick jag också liknande, fast cyklen då var några dagar kortare. Men jag har typ aldrig haft så tidigare, så då antar jag att det är pga AC som jag fått såhär.
    Det är ju lite trist, men om mensen kommer igång här under de närmsta dagarna ska jag väl vara glad att cyklen är lite kortare än oftast!?

• JaneDoe10

Nu fick jag utslag på äl-testet. Men jag gillar inte att ACgjort cykeln LÄNGRE och inte kortare.. Äter en cykel till men blir det ändå längre så skiter jag nog i det...

• helena29
    JaneDoe10 skrev 2010-06-21 11:30:19 följande:
    Nu fick jag utslag på äl-testet. Men jag gillar inte att ACgjort cykeln LÄNGRE och inte kortare.. Äter en cykel till men blir det ändå längre så skiter jag nog i det...
    Grattis till ÄL i alla fall! Vilken dag kom den på?
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-21 11:30:19 följande:
    Du ser, där kom den =) Nu har ni en chans denna månad iaf!

Men du brukar ha äl utan AC me då? Du ville bara ha kortare cykel?
    Min cykel nu med AC ligger på 34 dagar, och det har den gjort dom få gånger jag fått äl av mej själv oxå.. Visst det är surt att alltid vänta 3 veckor istället för 2 efter mensen innan äl kommer,  men nu har ja ju iaf äl! Vilket va mitt syfte med AC =)

Men vi får hoppas att du inte behöver använda AC en cykel till då ;)
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar