agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

Idag fick jag leende på ClearBlues ÄL-test! (Kör med testlagrets innan bara för att inte slösa på CB:s och behövde därmed bara ett CB denna månad.) Det som var kul är att det är tre dagar tidigare än förra cykeln då jag körde med rosenrot.
Detta betyder att jag har ÄL på dag 19 i cykeln. Helt okej med mig. ÄL på dag 22 förra gången.
Nu är det bara att hoppas på att AC hjälper mot spottings också! Bra dock att det kortat cykeln.
Naturligtvis fortsätter jag nu att ta AC trots att jag troligen har ÄL imorgon (och jag har ingen anledning ännu att tro att jag tillhör de utan ägglossning)..
Kanske får man en midsommarbebis...
Jag vet att det väl bara är 30% chans, men värre odds finns det ju.

Påbörjar nu min andra månad med AC. Har höjt dosen från 1 tablett till 1 och 1 halv på morgonen. Jag tar hela tiden gör inget uppehåll efter ÄL. Hoppas att detta blir min månad!!
Jag vet att det väl bara är 30% chans, men värre odds finns det ju.Har någon av er märkt av nåt sånt här?
Jag ska börja med att erkänna att jag slarvat lite med AC i slutet på den här cykeln. Jag missade att ta AC typ två dagar och så natten till den 22:a så vaknade jag av mensvärk och hade ordentligt med mens i två dagar, den 22:a och den 23:e. Då den 23:e så började jag att ta mina AC igen, 30 droppar på dagen och sedan tog jag 30 droppar på kvällen... och så i morse tog jag mina 30 droppar igen... MEN idag den 24:e har jag inte haft en droppe mens på hela dagen
Vad händer egentligen... kan man ha mens i bara två dagar och det ska vara allt? Brukar ha mens iallafall i 5 dagar annars.
Vad gör AC med min kropp egentligen... blir aningens förvirrad och förvånad!
)här är en till som tar ac :) sedan 3 manader. min cykel har blivit jämnare med ac och spottings försvan lika kvickt de med. sa bara bra erfarenheter än sa länge.
fick utskrivet av gyn. här i tyskland och tar 1 tabl. dagligen..
har däremot fatt jättemykt värk kring mensen början sa jag knappt kan ga, men de far man vell sta ut med? nagon mer som far värk?
idag fick jag en sparsam brun blödning och hoppas mer än allt annat att de var en nidis :)
lycka till allihop hoppas vi far plussa nu!
Alltså, helt otroligt att detta medel inte används mer i Sverige! Då det skrivs ut av gyn i Tyskland menar jag. Nu får de öppna sina sinnen här i Sverige också.
Kan säga att min ÄL denna gång är halvt smärtsam. Känns dock positivt för då känns det som att jag verkligen HAR ÄL också. Det sticker i vänster sida ganska så rejält idag och eftersom jag fick positivt på CB igår så borde ju ÄL vara idag.