• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-06-18 14:41:21 följande:
    Det står ju att det kan ta 3-6 månader att få ordning på en trilskande menscykel så man får väl ha tålamod. Kanske det blir bra en månad för att kajka ur nästa månad och efter ett tag är allt bra? Bara spånar lite som ev. tröst. Själv äl-testar jag inte alls numer. De gånger jag gjort det eller kollat med blodprov eller VUL har jag alltid haft äl och med tanke på att mensen alltid kommer när jag tror den ska komma så verkar jag ha äl. Testen var hysteriskt stressande! Som den gången jag fick ta 5 stycken innan det blev glada gubben. Usch... Och tänk på att negativa tester inte är bevis på att ni inte har äl! Äl-tester är ingen exakt vetenskap,de funkar inte alls på alla. Testa på e.m och 2 ggr per dag ifall de inte ger utslag. Vissa har så kort stegring att det behövs.

Ger inte vi upp etfer 4 år behöver inte ni heller göra det! Glad
    Absolut att det kan ta tre till sex månader för en trilskande cykel att ordna till sig, och självfallet finns det er som försökt längre än vi. Dessvärre har det gått sju månader sedan MF och det har ännu inte rättat till sig, hade en äl i januari och en i maj. Men det är fortfarande lika frustrerande att det inte funkar, och att inte ens få en chans gör mig så ledsen. Ni som haft missfall vet ju att längtan om möjligt blir ändå större efter det. Sedan alla "tänk inte på det så blir du gravid." Ja, då skulle jag nog behöva lobotomera mig isåfall. För jag kan inte sluta tänka på det. Jag tänker inte på annat, HELA dagarna och det är jobbigt det med. Men jag ska försöka tänka positivt, det mår man själv bäst av och jag gör det för det mesta, men på grund utav andra saker så blev detta nu droppen...
  • JaneDoe10
    helena29 skrev 2010-06-18 15:31:20 följande:

Ohana och JaneDoe10: Har ni inte märkt av några förändringar till det bättre med AC?
    Har ni oregelbunden cykel eller bara utebliven ÄL? Fast det är klart, har man ingen Äl, brukar väl mensen krångla och vara oregelbunden?

NightSky: Några positiva förändringar med AC?

Jag önskar er lycka till!!!

Jo, jag fick ÄL förra månaden efter några utan. Har tidigare haft en fullt fungerande cykel och tänkte att AC skulle rätta till det. Men inte denna månad tydligen..
  • Ohana 84

Ohana och JaneDoe10: Har ni inte märkt av några förändringar till det bättre med AC?
    Har ni oregelbunden cykel eller bara utebliven ÄL? Fast det är klart, har man ingen Äl, brukar väl mensen krångla och vara oregelbunden?

jodå.. fick äl förra månaden (första månaden med AC) och det har ja bara haft två ggr sen nov.. och jag kände av äl.. och hade mindre mensvärk än ja brukar.. och såklart kortare cykel, men det beror ju på att jag hade äl!
    Får vänta o se om det dyker upp en sen äl denna månad kanske..
  • Tessan28

Jag började på AC vid mensens ankomst förra månaden.. Räknade att jag hade haft ÄL på dag 16 i två månader (med hjälp att ha koll på ÄL med CB digital).. Men ack.. 1 vecka sen kom den denna månaden.. Så jag kommer inte att ta AC mer...

• Night sky

Förra månaden hade jag ju en kort cykel och kanske var det AC förtjänst tänkte jag... men den här månaden har jag inte märkt någonting... cykeln blir längre och längre (än så länge på dag 32) så jag antar att AC inte har gjort något för mig den här månaden. Men som sagt så kan man ju behöva vänta ett par månader för att få någon effekt så jag kommer att fortsätta med AC några månader till.
  • helena29
    Tessan28 skrev 2010-06-18 16:59:45 följande:
    Jag började på AC vid mensens ankomst förra månaden.. Räknade att jag hade haft ÄL på dag 16 i två månader (med hjälp att ha koll på ÄL med CB digital).. Men ack.. 1 vecka sen kom den denna månaden.. Så jag kommer inte att ta AC mer...
    Men varför började du med AC då? Vad hade du för problem? Äl på dag 16 är ju inte särskilt sent...?
  • Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-06-18 15:45:53 följande:
    Absolut att det kan ta tre till sex månader för en trilskande cykel att ordna till sig, och självfallet finns det er som försökt längre än vi. Dessvärre har det gått sju månader sedan MF och det har ännu inte rättat till sig, hade en äl i januari och en i maj. Men det är fortfarande lika frustrerande att det inte funkar, och att inte ens få en chans gör mig så ledsen. Ni som haft missfall vet ju att längtan om möjligt blir ändå större efter det. Sedan alla "tänk inte på det så blir du gravid." Ja, då skulle jag nog behöva lobotomera mig isåfall. För jag kan inte sluta tänka på det. Jag tänker inte på annat, HELA dagarna och det är jobbigt det med. Men jag ska försöka tänka positivt, det mår man själv bäst av och jag gör det för det mesta, men på grund utav andra saker så blev detta nu droppen...
    Vi som haft missfall vet ju i vart fall att vi kan bli gravida-det är min enda tröst efter vårt MA för två år sen. I övrigt tog livet slut då. Jag går aldrig ut bland folk eftersom jag hatar gravida.
    Och detta trams om att sluta tänka!? Sen när har tänkandet kunnat påverka huruvida man blir gravid eller inte? De som påstår det vet ju för sjutton gubbar inte vad de pratar om! Hör ägg och spermier vad du tänker? Får spermierna rampfeber och vänder i dörren eller vägrar ägget släppa? Och varför skulle naturen gå emot sig själv? Vi är gjorda för att få barn. Nä,lägg ner det där och tänk hur mycket eller lite du än vill. Att sysselsätta sig med det som distaherar och gör en glad är ju en helt annan sak än att sluta tänka. För det krävs medvetslöshet och än har då inte fertilitetsklinikerna börjat med koma som behandling. Flört
    Fortsätt ät AC,ha sex ändå trots att du tror dig sakna äl,du vet aldrig när den dyker upp.
  • Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-06-18 16:17:50 följande:
    Någon här i tråden som vet när man som senast i cykeln kan få äl?
    I princip hur sent som helst,men i regel inte senare än det senaste man nånsin haft. Min längst cykel hela mitt liv var typ 35 dar nån gång som ung. Senaste åren som kortast 24 dar en enda gång och 29 dar några gånger.
    Känner en tjej med mens max 2 ggr per år som blev gravid på studs den enda äl hon hade ett år! Är ägget bra vid äl kvittar det hur sällan man har det och tvärtom som i mitt fall-är äggen dåliga kvittar det om jag har äl varje månad.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar