• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10
    Ohana 84 skrev 2010-06-17 22:36:07 följande:
    Vet precis hur du känner.. visserligen är det ett par dagar tills ja är på dag 21 (då äl inföll förra månaden) men eftersom testen är så svaga verkar det INTE som äl är på väg alls!!
    Och förra månaden blev ja överlycklig att ja fick äl med hjälp av AC så det känns lite som ett bakslag om det inte händer något denna månaden.. och eftersom min cykel vara på upp till 55 dagar tidigare när jag inte haft äl så lär det väl bli så igen, skulle inte förvåna mej Skrikandes

O man blir så jävla besviken hela tiden.. Har bara velat skita i alltihop.. som äl-test, AC mm så får det gå som det går, för man orkar inte!! Men samtidigt vill ja ju inte det för då känns det som det kan dra ut på det ännu mer för då kanske man inte ens prickar in äl om man skulle få det!!

up and downs.. just nu e ja så jäkla trött på allt detta!!
    Ja, det är skitjobbigt. Och sambon försöker trösta för att jag bara gråter. Men jag har verkligen tappat hoppet totalt och jag orkar inte! Jag gör verkligen inte det. Och jag tycker att allt är så förbannat orättvist. Ser både här och runt omkring mig vilka dårar som får barn, och så ska en annan behöva drabbas av missfall och en massa skit efter det. Så himla tröttsamt!

Förlåt att jag låter bitter, men idag är ingen toppendag. Bara vänta ett par veckor och se om någon mens kommer, och sedan vänta tre veckor på eventuell ägglossning. Vet man ju vad man har att fundera och älta i sommar iallafall
  • Night sky
    JaneDoe10 skrev 2010-06-17 22:37:59 följande:
    Jo, det hade ju varit toppen att haft en 28-30 dagars cykel med äl. Som innan missfallet då. Jag har också funderat på progesteronkrämen, men då från evetuellt +, som iofs det känns som om det aldrig kommer att komma... För att förhindra missfall då. Vet inte om det hjälper äl, men det kanske du vet?
    Nä, jag vet inte. Men jag läste lite på länken som gavs tidigare. Du kan läsa själv, lite längre ner på sidan hittade jag "Ägglossingsproblem-anvoluratorisk cykel och defekt lutealfas" som fick mig att fundera.. men som sagt jag funderar fortfarande...

www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.php

Så får man inga ägglossningar så ingen gulkropp och då inget förhöjt progesteron... så då kanske det är en tanke att tillföra progesteron så kanske man kan få kroppen till att tro att ÄL inträffat och få andra hormoner i kroppen att följa efter???
    Kanske långsökt, men det är så jag funderar lite i dagsläget...funderar alltså.
  • Night sky
    Ohana 84 skrev 2010-06-17 22:36:07 följande:
    Vet precis hur du känner.. visserligen är det ett par dagar tills ja är på dag 21 (då äl inföll förra månaden) men eftersom testen är så svaga verkar det INTE som äl är på väg alls!!
    Och förra månaden blev ja överlycklig att ja fick äl med hjälp av AC så det känns lite som ett bakslag om det inte händer något denna månaden.. och eftersom min cykel vara på upp till 55 dagar tidigare när jag inte haft äl så lär det väl bli så igen, skulle inte förvåna mej Skrikandes

O man blir så jävla besviken hela tiden.. Har bara velat skita i alltihop.. som äl-test, AC mm så får det gå som det går, för man orkar inte!! Men samtidigt vill ja ju inte det för då känns det som det kan dra ut på det ännu mer för då kanske man inte ens prickar in äl om man skulle få det!!

up and downs.. just nu e ja så jäkla trött på allt detta!!
    JaneDoe10 skrev 2010-06-17 22:42:15 följande:
    Ja, det är skitjobbigt. Och sambon försöker trösta för att jag bara gråter. Men jag har verkligen tappat hoppet totalt och jag orkar inte! Jag gör verkligen inte det. Och jag tycker att allt är så förbannat orättvist. Ser både här och runt omkring mig vilka dårar som får barn, och så ska en annan behöva drabbas av missfall och en massa skit efter det. Så himla tröttsamt!

Förlåt att jag låter bitter, men idag är ingen toppendag. Bara vänta ett par veckor och se om någon mens kommer, och sedan vänta tre veckor på eventuell ägglossning. Vet man ju vad man har att fundera och älta i sommar iallafall
    Vill bara skicka en kram till er tjejer... GE INTE UPP!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Ohana 84

Äl testet va lika svagt idag, har det inte hänt något i helgen ger ja upp hoppet för denna månad =/

O ja orkar inte med allt funderandet räknandet och testandet... blir bara förbannad på allt, på min kropp, att när ja väl har äl så tar det sej inte, på alla andra som man hör lyckas på 1-2 försöket!! Vill inte höra mer,  o nästa person som frågar när vi ska skaffa barn vill ja bara slå.. den frågan kommer allt oftare, eller känns det bara så för att det är den frågan man minst vill ha?! Konstigt att man känner sej middlyckad?!!

Jo ja vet, bitter är mitt mellan namn just nu =( Det är verkligen en svacka nu.. men om man bara kunde få något posetivt att hämta kraft från!!

Mwen blir att fortsätta testa någon vecka till.. äl kan ju blivit sen?
  • Ohana 84
    Night sky skrev 2010-06-17 22:58:12 följande:

Vill bara skicka en kram till er tjejer... GE INTE UPP!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack !! Ne man kommer väl inte ge upp.. men ibland känns det bara som det hade varit skönt att ge upp en stund =/

Men nu ska ja sluta beklaga mej, det finns många många som väntat längre än jag!! Är bara nere i en svacka nu o behöver antagligen något annat att tänka på!!
    Men tack för tanken =)
  • Vårflickan84

Ohana 84:

jag vet hur du känner dig. vi har försökt 1,5år nu med ett missfall i bagaget. det känns väldigt frustrerande emellanåt. alla som frågar om när vi ska ha barn vill jag skjuta i pannan typ. men sen tänker jag: "vänta ni bara. vänta och se hur många barn jag kommer få. och de kommer vara finast i världen." haha typ så. vår tid kommer också, då vi får visa upp våra magar. men det tar lite tid. de finaste barnen tar lite tid på sig innan de är redo för den här världen. man får tänka så helt enkelt =)
    för övrigt har jag fått kämpa med allt i livet ett tag innan jag fått det jag vill ha och resultatet har alltid varit det bästa. så det här med en bebis kommer också, men inte så snabbt =)

• Ohana 84
    Vårflickan84 skrev 2010-06-18 09:48:44 följande:
    Ohana 84:

jag vet hur du känner dig. vi har försökt 1,5år nu med ett missfall i bagaget. det känns väldigt frustrerande emellanåt. alla som frågar om när vi ska ha barn vill jag skjuta i pannan typ. men sen tänker jag: "vänta ni bara. vänta och se hur många barn jag kommer få. och de kommer vara finast i världen." haha typ så. vår tid kommer också, då vi får visa upp våra magar. men det tar lite tid. de finaste barnen tar lite tid på sig innan de är redo för den här världen. man får tänka så helt enkelt =)
    för övrigt har jag fått kämpa med allt i livet ett tag innan jag fått det jag vill ha och resultatet har alltid varit det bästa. så det här med en bebis kommer också, men inte så snabbt =)
    Ja så är det nog=) Att så fina och underbara bran tar lite tid!!
    Men man blir frustrerad.. och det går väldigt mkt upp och ner, ibland känner jag att det gör inte så mkt om det inte händer något nu när det ändå är sommar o man har en massa annat att göra, och kan unna sej en kall öl en varm sommarkväll!! Men sen va tusan ja skulle byta alla kalla ölar i världen mot en liten i magen ju!!
    O jag känner lite som du, jag har fått kämpa för mkt men det har blivit bra resultat hittills! Men det kan kännas lite orättvist, för kunde iaf inte detta gå lätt.. bara denna enda gången, när man fått kämpa så för så mkt annat..

Men som sagt en dag ÄR det vår tur!!! =)
  • Pimpinellan

Det står ju att det kan ta 3-6 månader att få ordning på en trilskande menscykel så man får väl ha tålamod. Kanske det blir bra en månad för att kajka ur nästa månad och efter ett tag är allt bra? Bara spånar lite som ev. tröst. Själv äl-testar jag inte alls numer. De gånger jag gjort det eller kollat med blodprov eller VUL har jag alltid haft äl och med tanke på att mensen alltid kommer när jag tror den ska komma så verkar jag ha äl. Testen var hysteriskt stressande! Som den gången jag fick ta 5 stycken innan det blev glada gubben. Usch... Och tänk på att negativa tester inte är bevis på att ni inte har äl! Äl-tester är ingen exakt vetenskap,de funkar inte alls på alla. Testa på e.m och 2 ggr per dag ifall de inte ger utslag. Vissa har så kort stegring att det behövs.

Ger inte vi upp etfer 4 år behöver inte ni heller göra det! Glad

• Ohana 84
    Pimpinellan skrev 2010-06-18 14:41:21 följande:
    Det står ju att det kan ta 3-6 månader att få ordning på en trilskande menscykel så man får väl ha tålamod. Kanske det blir bra en månad för att kajka ur nästa månad och efter ett tag är allt bra? Bara spånar lite som ev. tröst. Själv äl-testar jag inte alls numer. De gånger jag gjort det eller kollat med blodprov eller VUL har jag alltid haft äl och med tanke på att mensen alltid kommer när jag tror den ska komma så verkar jag ha äl. Testen var hysteriskt stressande! Som den gången jag fick ta 5 stycken innan det blev glada gubben. Usch... Och tänk på att negativa tester inte är bevis på att ni inte har äl! Äl-tester är ingen exakt vetenskap,de funkar inte alls på alla. Testa på e.m och 2 ggr per dag ifall de inte ger utslag. Vissa har så kort stegring att det behövs.

Ger inte vi upp etfer 4 år behöver inte ni heller göra det! Glad
    Jo visst är det så.. tålamod, tålamod, ja försöker =) 
    Ne men ja är nog bara nere i en depp period, massa annat  som håller på o bråkar med mej med,, och då blir tålamodet kort tyvärr.. men sånt går ju över!!
    Och även att både jag och min sambo hela tiden säger att  "vi har inte brottom" så blir man ändå av alla magar o bebisar överallt.. Vart va alla magar och bebisar innan vi började försöka? ;)

Men ja ger inte upp fortsätter med AC o förhoppningsvis kommer äl nästa månad.. har dock inte helt gett upp denna månad då ja är på dag 20 idag, så den kan ju fortfarande dyka upp, om än något sent!

Jo äl-test kan vara stressande.. jag använder det mest eftersom jag har så oregelbunden cykel och jag vet att jag inte alltid har äl..

Strongt av dej att ha kämparglöden upp efter 4år.. det borde ju ge belöning snart tycker man
  • helena29

Ohana och JaneDoe10: Har ni inte märkt av några förändringar till det bättre med AC?
    Har ni oregelbunden cykel eller bara utebliven ÄL? Fast det är klart, har man ingen Äl, brukar väl mensen krångla och vara oregelbunden?

NightSky: Några positiva förändringar med AC?

Jag önskar er lycka till!!!

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar