• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • helena29
    JaneDoe10 skrev 2010-06-14 13:18:34 följande:
    Jag har fortfarande inte fått äl denna månad och fick på dag 22 sist. Är på dag 21 nu, denna gång ska jag fortsätta att äta AC efter äl i hopp om att det kanske kan korta cykeln. Före mitt MF för 7månader sedan hade jag äl på dag 18ungefär, vissa gånger tidigar... Är ju sååå segt att vänta en evighet varje månad för att ens få en chans
    Tror att du gör rätt i att äta hela månaden och inte sluta vid ÄL, tror att det kanske "stör" lite...Låter som om det vore bättre att kroppen får vänja sig vid AC utan avbrott. Hur länge har du ätit hittills? Det är absolut ingen fara i tidig graviditet så tänk inte på det! ycka till nu!
  • JaneDoe10
    helena29 skrev 2010-06-14 13:47:19 följande:
    Tror att du gör rätt i att äta hela månaden och inte sluta vid ÄL, tror att det kanske "stör" lite...Låter som om det vore bättre att kroppen får vänja sig vid AC utan avbrott. Hur länge har du ätit hittills? Det är absolut ingen fara i tidig graviditet så tänk inte på det! ycka till nu!
    Det här är andra månaden jag äter, och fick ju ÄL förra även om det tog tid så det är jag ju glad för=) Ja, jag fortsätter att äta nu fram till BIM, men jag har en fundering på hur man ska göra om man får ett pluss, kan inte hormonerna strula till det då om man slutar med AC så man får ett missfall... mycket funderingar kring det jag. Funderar också om jag ska köpa progesteronkräm och smörja med om jag lyckas bli gravid igen....
  • figgaroo
    Hallonet80 skrev 2010-06-14 08:30:55 följande:

Hallå, hallå!

Plussade imorse ! Har käkat ac i 2 månader. Vi har försökt aktivt varje äl i 10 mån och sen mindre aktivt ett helt år innan dess utan att det tagit sig så visst kan ac haft ett finger med i spelet !

Stort grattis! Gud så roligt! :D
  • Night sky
    Hallonet80 skrev 2010-06-14 08:30:55 följande:

Hallå, hallå!

Plussade imorse ! Har käkat ac i 2 månader. Vi har försökt aktivt varje äl i 10 mån och sen mindre aktivt ett helt år innan dess utan att det tagit sig så visst kan ac haft ett finger med i spelet !

Jättegrattis!!!! Vad roligt, verkligen lycka till nu!
  • Vårflickan84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-14 14:18:47 följande:
    Det här är andra månaden jag äter, och fick ju ÄL förra även om det tog tid så det är jag ju glad för=) Ja, jag fortsätter att äta nu fram till BIM, men jag har en fundering på hur man ska göra om man får ett pluss, kan inte hormonerna strula till det då om man slutar med AC så man får ett missfall... mycket funderingar kring det jag. Funderar också om jag ska köpa progesteronkräm och smörja med om jag lyckas bli gravid igen....
    var köper man progestrenkräm? ska man inte få det utskrivet av läkare? hmm undrar...
  • JaneDoe10
    Vårflickan84 skrev 2010-06-15 10:16:10 följande:
    var köper man progestrenkräm? ska man inte få det utskrivet av läkare? hmm undrar...
    www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.php

Och jag tänkte eftersom det inte på något sätt är farligt att tillföra extra progesteron så kanske det vore värt att prova för att undvika ett till missfall....
  • helena29

Hej!

Jag har tagit tabletterna från vitaminbutiken med 1000mg. Har tagit två tabletter dagligen. Nu börjar burken ta slut... Men jag har en flaska med droppar från Alpha Plus också hemma, men vet inte om jag kan börja på den eller om jag ska beställa nya tabletter. Det är ju svårt att veta hur många droppar som motsvarar 2000mg egentligen. Någon som vet? Kan man byta till dropparna eller är det bäst att fortsätta med tabletterna? Jag vill nog helst ta tabletterna vidare, de är ju smidiga också....

Så jag undrar: Är det någon som vill köpa en oöppnad flaska Agnus Castus från Alpha Plus? BRA PRIS UTLOVAS! skicka ett meddelande om intresse finns!

• JaneDoe10

Ingen ägglossning idag.. såg dock att jag räknat lite fel, så imorgon är den dag jag hade ÄL förra månaden. Är så rädd att jag inte ska få någon! Rynkar på näsan

• Pimpinellan

Första burken snart slut,andra beställd. Verkar bli lite tidigare äl denna månad,men vi får se. Har 2 ggr blivit gravid i juni så kanske 3.e gången gillt?

• helena29
    Pimpinellan skrev 2010-06-15 17:28:38 följande:
    Första burken snart slut,andra beställd. Verkar bli lite tidigare äl denna månad,men vi får se. Har 2 ggr blivit gravid i juni så kanske 3.e gången gillt?
    Jag hoppas att det är juni är din månad! Själv hoppas jag att ÄL kommer igång efter pp.... Hoppas hoppas! Tror jag ska börja testa med ÄL.stickor på dag 10.
    Fast har ju även hört att Äl kan kopmma direkt efter avslut på kartan....Hmmm....Återstå att se!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar