• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • DevilsDaughter

Det verkar konstigt. AC kanske inte är något för dig då, eller kan det bli så om ma slutar med pergo efter att ha använt sig av det en tid?

• Aimie
    DevilsDaughter skrev 2010-06-29 19:20:06 följande:
    Det verkar konstigt. AC kanske inte är något för dig då, eller kan det bli så om ma slutar med pergo efter att ha använt sig av det en tid?
    Jäkla bra fråga du... Jag har ingen jäkla aning...det e bara att vänta å se avd som sker...
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Ohana 84
    Fialotta82 skrev 2010-06-29 17:44:07 följande:
    Hej på er! Har ju ätiti pergotime under de senaste 3 månaderna men så fick ja nu göra ett uppehåll då kliniken har sommarstängt.... å köpte hem ac och har sen dag3 ätit 2000mg varje dag MEN igår på dag 12 så fick jag en blödning(!) Är det någon här inne som har varit med om nåt liknande?

Tacksam för svar!
    ~2010 SKA bli vårt år~
    Hej
    Men om du äter 2000mg så tar du alltså 2 tabletter om dagen och inte 1 tablett som är rekomenderat på burken?.. menar inte att det är fel, men du kanske ska gå ner till 1 tablett bara? Det står ju trotts allt  "VARNING: Överskrid aldrig den rekommenderade dagliga doseringen. Större dosering än vad tillverkaren rekommenderar kan ge biverkningar."
    Så jag tror mkt väl överdosering kan göra att man tex får blödningar!!

Bara ett tips =) Lycka till!
  • helena29
    Fialotta82 skrev 2010-06-29 17:44:07 följande:
    Hej på er! Har ju ätiti pergotime under de senaste 3 månaderna men så fick ja nu göra ett uppehåll då kliniken har sommarstängt.... å köpte hem ac och har sen dag3 ätit 2000mg varje dag MEN igår på dag 12 så fick jag en blödning(!) Är det någon här inne som har varit med om nåt liknande?

Tacksam för svar!
    ~2010 SKA bli vårt år~
    Har du berättat för din läkare att du tar AC? Hur länge har du ätit AC nu?
    Jag har också tagit 2 tabletter dagligen dvs 2000mg. Har ätit i en månad, men har inte märkt av något konstigt ännu. Det är ok att ta 2000mg om dagen 1-2 månader, men det är inte säkert att det ger bättre effekt!
    Hur har du reagerat på Pergotime? Har du underliggande problem med menscykeln?
    Om du inte tror det är en ÄL-blödning, så är det svårt att veta vad det kan vara...
  • Aimie
    helena29 skrev 2010-06-30 07:56:49 följande:
    Har du berättat för din läkare att du tar AC? Hur länge har du ätit AC nu?
    Jag har också tagit 2 tabletter dagligen dvs 2000mg. Har ätit i en månad, men har inte märkt av något konstigt ännu. Det är ok att ta 2000mg om dagen 1-2 månader, men det är inte säkert att det ger bättre effekt!
    Hur har du reagerat på Pergotime? Har du underliggande problem med menscykeln?
    Om du inte tror det är en ÄL-blödning, så är det svårt att veta vad det kan vara...
    Nä jag har oxå förstått det så att 2000mg är ok...speciellt då man har ätit pergotime...å dubbeldos... och min kropp verkar ha svarat på pergo men ja vet inte om ägglossning skedde...mina ägg växte...men ja mer vet ja inte...så därför hoppas ja nu på AC!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • velicious
    helena29 skrev 2010-06-29 08:36:47 följande:
    Det var ingen ägglossningsblödning då? Eller kom blödningen när du förväntade dig din mens?

-
    helena29 skrev: Det är väl det som kallas spottings innan mensen kommer med "färskt" blod kan jag tänka? Tror inte det är något farligt...?

nej äl blödning var de inte..har bim den 5-6 juli sa de var ett par dagar efter just äl hade varit jag fick denna konstiga blödningen, som inte har fösvunnit än.
    DevilsDaughter skrev 2010-06-29 10:13:47 följande:
    mrsv: Jag har fått sparsam blödning. Men jag fick det när mensen skulle komma och blödningen höll i sig i 4 dagar innan mensen kom igång på riktigt.
    jaha ok. jo jag brukar ibland sa alltsa inte alltid fa som spottings just innan mensen kommer max i 1 dag osm haller i sig. men inte sahär länge :O har fortfarande väldigt sparsam brun blödning likt just spottings. men ingen mens i sikte ännu!

blir o kolla gravtest snart för o vara pa den säkra sidan kanske?
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • aaaa

Jag åkte bort efter mitt olycke-inlägg på sidan 51. MEN i alla fall, tror nu att det var ÄL-blödning eftersom jag bara blödde dag 2-3 efter ÄL. Har alltså inte blött sen dess och är nu på dag ÄL+5. De senaste två månaderna har jag haft spottings vid detta lag, men inte nu. Och har spottings en gång börjat för mig så har jag haft det fram till mens utan avbrott. Avbrott på två dagar nu = förändring.

Så jag är försiktigt positiv igen och tror att AC haft positiv effekt vare sig jag får spottings igen eller inte. Det blir i så fall trots allt en förbättring mot förra månaden och då kan jag ge det ett par månader till.

Angående ÄL-flytningar... Ja, jag har de senaste två månaderna haft det ett par-tre dagar runt ÄL.

• Night sky
    velicious skrev 2010-06-29 02:03:38 följande:
    nehe fick en sparsam brun blödning o sen en mer rikligare rosaröd blödning...sa blir nya tag igen da :( de blir min sista manad med agnus castus tabletterna nu. eftersom jag fick denna konstiga blödning sa har haft som mens 2 ggr nu :O sen hoppar jag pa listan för bidrottninggelen om de inte tar sig vill säga ;)

nagon mer som känner igen sig? o fatt sparsam blödning el liknande?
    Jag känner igen mig i sparsam blödning delen... min senaste mens varade typ bara i 2-2½ dag... har nog aldrig haft en mens kortare än 5 dagar tidigare... och jag var på min andra månad av AC... fast jag fortsätter ett tag till och hoppas fortfarande på att saker ska rätta till sig.
  • helena29
    Fialotta82 skrev 2010-06-30 16:52:06 följande:
    Nä jag har oxå förstått det så att 2000mg är ok...speciellt då man har ätit pergotime...å dubbeldos... och min kropp verkar ha svarat på pergo men ja vet inte om ägglossning skedde...mina ägg växte...men ja mer vet ja inte...så därför hoppas ja nu på AC!
    ~2010 SKA bli vårt år~
    Fungerar AC typ på samma sätt som pergo fast i "svagare dos"?
    Vilken effekt ska egentligen Pergo ha?
    Vilka Ac äter du? Lamberts tabletter?
  • velicious
    helena29 skrev 2010-07-01 07:58:33 följande:
    Fungerar AC typ på samma sätt som pergo fast i "svagare dos"?
    Vilken effekt ska egentligen Pergo ha?
    Vilka Ac äter du? Lamberts tabletter?
    enligt min gyn/barnmorska sa ska man ta ac mest för o rätta till kroppen :) alltsa har man oreglbunda menstruationer och/eller spottings sa hjälper ac pa den vägen o pa köpet far man da äl ocksa...de är vad min gyn sa iaf.
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar