• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • helena29
    JaneDoe10 skrev 2010-07-02 08:25:11 följande:
    Ja, det är väl 8:e månaden sedan mitt missfall, men jag har bara haft 4, eventuellt 5 (slut på stickor) ägglossningar sedan dess. Jag har ätit AC i två månader men slutat vid ägglossning. Skrattande
    Beklagar missfallet. Hade ni försökt länge innan dess?
    Har du haft ÄL hela tiden med AC?
  • JaneDoe10
    helena29 skrev 2010-07-02 08:42:50 följande:
    Beklagar missfallet. Hade ni försökt länge innan dess?
    Har du haft ÄL hela tiden med AC?
    Nej, vi hade inte försökt så länge innan jag blev gravid den gången. Två månader ungefär, men då hade jag heller inga mens och ägglossningsproblem som jag fick efter det. Jag har fått två ägglossningar med AC. Den ena på dag 22 och månaden efter på dag 27. Verkar alltså som om follikelfasen blev mycket längre. Innan mitt missfall hade jag äl på dag 18-19.

Svårt att veta om AC hjälp, men kanske! Glad
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-07-02 07:38:56 följande:
    Ja, jag brukar ha 15-16dagar ungefär mellan äl och BIM. Testet visar positivt idag ocksåPlus Hoppas nu bara att mensen inte kommer om någon dag!  Men den dagen, det bekymret, jag är GRAVID!
    GRATTIS!!

Har läst att det inte är så vanligt med två missfall i rad, så du har ju isf oddsen på din sida!! =)
  • helena29
    JaneDoe10 skrev 2010-07-02 09:11:39 följande:
    Nej, vi hade inte försökt så länge innan jag blev gravid den gången. Två månader ungefär, men då hade jag heller inga mens och ägglossningsproblem som jag fick efter det. Jag har fått två ägglossningar med AC. Den ena på dag 22 och månaden efter på dag 27. Verkar alltså som om follikelfasen blev mycket längre. Innan mitt missfall hade jag äl på dag 18-19.

Svårt att veta om AC hjälp, men kanske! Glad
    Ok, hade du ätit p-piller innan du blev gravid första gången?
    Då har du ju iaf haft ÄL hela tiden du använt AC i alla fall.
    Follikelfasen....är det tiden efter mensen?
  • Vårflickan84

grattis JaneDoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Bossan1967

JAAAAAA plus i tråden!

Grattis JaneDoe o var rädd om dej nu!

Kram alla goa Agnusflickor!

• helena29
    Bossan1967 skrev 2010-07-02 10:02:37 följande:
    JAAAAAA plus i tråden!

Grattis JaneDoe o var rädd om dej nu!

Kram alla goa Agnusflickor!
    Hur går det för dig då? Märkt någon skillnad med AC?
  • aaaa

Grattis, JaneDoe!

Nu fortsätter vi den här trenden... Ja, jag väljer att kalla det trend redan nu. Skrattande

• Ohana 84

Nu behöver ja lite råd här =/

Mitt AC är slut!! Har beställt hem mer och det skickades i onsdags så trodde verkligen det skulle vara här nu, men icke!! Och imorron åker vi utomlands i en vecka.. har bim imorron, men testade i morse o d va negativt! Så mensen borde dyka upp i morron..
    Alltså kommer jag vara utan AC första veckan på cykeln, men jag brukar ha äl dag 21 alltså 3 veckor efter mensen.. så det blir bara en vecka av tre innan äl ja missar.

Vad tror ni, borde ja skita i AC helt denna cykel eller börja ta efter första veckan? Men innan ja började med AC hade ja ju inte äl och cykeln va på runt 55dagar.. fast om ja börjar på dag 7 i cykeln borde d väl hinna värka lite??

Så irriterad på mej själv att ja inte beställde tidigare!!

• Bossan1967
    Ohana 84 skrev 2010-07-02 16:52:09 följande:
    Nu behöver ja lite råd här =/

Mitt AC är slut!! Har beställt hem mer och det skickades i onsdags så trodde verkligen det skulle vara här nu, men icke!! Och imorron åker vi utomlands i en vecka.. har bim imorron, men testade i morse o d va negativt! Så mensen borde dyka upp i morron..
    Alltså kommer jag vara utan AC första veckan på cykeln, men jag brukar ha äl dag 21 alltså 3 veckor efter mensen.. så det blir bara en vecka av tre innan äl ja missar.

Vad tror ni, borde ja skita i AC helt denna cykel eller börja ta efter första veckan? Men innan ja började med AC hade ja ju inte äl och cykeln va på runt 55dagar.. fast om ja börjar på dag 7 i cykeln borde d väl hinna värka lite??

Så irriterad på mej själv att ja inte beställde tidigare!!
    Jag hade tagit när jag kom hem, tror inte ett litet uppehåll e så farligt, ha det så bra på din resa!

Kram
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar