• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Bossan1967
    helena29 skrev 2010-07-02 10:10:59 följande:
    Hur går det för dig då? Märkt någon skillnad med AC?
    Lite längre cykel, mer ont vid äl men annars inget plus :( är på min fjärde flaska!
    Men jag är ju "lite" äldre oxå!

Men nu SKA det ta sej vi e ju lediga o allt!!!! :)
    äl på tis,ons.
    Kram!
  • aaaa

Ohana, jag hade också tagit det från och med att jag kom hem från resan.

• helena29
    Ohana 84 skrev 2010-07-02 16:52:09 följande:
    Nu behöver ja lite råd här =/

Mitt AC är slut!! Har beställt hem mer och det skickades i onsdags så trodde verkligen det skulle vara här nu, men icke!! Och imorron åker vi utomlands i en vecka.. har bim imorron, men testade i morse o d va negativt! Så mensen borde dyka upp i morron..
    Alltså kommer jag vara utan AC första veckan på cykeln, men jag brukar ha äl dag 21 alltså 3 veckor efter mensen.. så det blir bara en vecka av tre innan äl ja missar.

Vad tror ni, borde ja skita i AC helt denna cykel eller börja ta efter första veckan? Men innan ja började med AC hade ja ju inte äl och cykeln va på runt 55dagar.. fast om ja börjar på dag 7 i cykeln borde d väl hinna värka lite??

Så irriterad på mej själv att ja inte beställde tidigare!!
    Va inte irriterad över det! Det är ingen fara. Har tom läst på en del sidor att man INTE ska ta AC under mensen (som vi hoppas inte kommer) pga av att kroppen ska rens asig själv då utan massa tillskott. men jag vet inte....jag kör på hela cykeln! Ha det skönt på semestern, vart bär det va? Lycka till och hoppas plusset kommer:)
  • helena29
    Bossan1967 skrev 2010-07-02 17:36:52 följande:
    Lite längre cykel, mer ont vid äl men annars inget plus :( är på min fjärde flaska!
    Men jag är ju "lite" äldre oxå!

Men nu SKA det ta sej vi e ju lediga o allt!!!! :)
    äl på tis,ons.
    Kram!
    Det sägs ju att lutealfasen ska bli längre med AC och det är ju bra! Då får ägget mer tid på sig attt fastna. Hur lång cykel brukar du ha?
    Försökt länge på en liten?
    Det tar sig nog i sommar ska du se! Kram
  • Pimpinellan

AC i all ära,men denna månad flippade allt ur igen. ÄL dag...tja,vad tro? Fick "mens" idag dag 27 vilket ju är jättetidigt och skulle innebära äl dag 11 vilket är helt orimligt! Hänt en enda gång. Bara spottings idag också så så var det med ac-effekten mot dem. Själv trodde jag på äl dag 14 för då hade jag ont. Aldrig får det funka som man vill...

• JaneDoe10
    helena29 skrev 2010-07-03 18:33:58 följande:
    Det sägs ju att lutealfasen ska bli längre med AC och det är ju bra! Då får ägget mer tid på sig attt fastna. Hur lång cykel brukar du ha?
    Försökt länge på en liten?
    Det tar sig nog i sommar ska du se! Kram
    För mig blev  lutealfasen kortare och follikelfasen längre förra månaden. Denna månad blev follikelfasen ändå lite längre och hur det blev med lutealfasen får jag förhoppningsvis inte veta nu då. :)
  • aaaa
    Pimpinellan skrev 2010-07-03 19:51:32 följande:
    AC i all ära,men denna månad flippade allt ur igen. ÄL dag...tja,vad tro? Fick "mens" idag dag 27 vilket ju är jättetidigt och skulle innebära äl dag 11 vilket är helt orimligt! Hänt en enda gång. Bara spottings idag också så så var det med ac-effekten mot dem. Själv trodde jag på äl dag 14 för då hade jag ont. Aldrig får det funka som man vill...
    Men ÄL dag 14 och mens dag 27 låter väl jättebra? Då har du ju 13 dagars lutealfas? Jag tror tyvärr att mensen är på G för mig (om det inte är nidis) och jag är på ÄL+9. What's the point som sagt? 9 dagars lutealfas kan det ju inte bli barn av. :(
  • aaaa

Vad är follikelfasen? Första mensdag till ÄL?

• DevilsDaughter

aaaa: Min lutealfas de senaste två månaderna har varit 8 dagar, innan 9 dagar. Jag testar AC  hela cykeln nu, blir det inte bättre så ska jag testa progesteronkräm för att försöka frlänga lutealfasen.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar