agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Dag 18 denna cykel (räknat med ÄL dag 19) och dag 21 (ÄL dag 22) förra cykeln.
Kom också på att jag vill försöka minska mina spottings och därför börjat med AC. Enbart en dags spottings denna månad! (Tre-fem i vanliga fall. Om man kan säga "vanliga" då alla cykler hittills varit inom ramen för de sex månader som folk brukar säga att det kan ta för allt att normaliseras efter p-pilleranvändande. Aldrig mer p-piller kan jag i alla fall säga...)
Jag har aldrig haft spottings innan men med AC så får jag spottings den dag som jag i vanliga fall får mens och så får jag den "riktiga" mensen ca 2 dagar senare. Med min korta lutealfas så är ju detta något positivt. Jag har tagit AC från mens till ÄL, denna gången tar jag hela cyklen. Tror ni att mina spottings kan försvinna och att mensen sjuts upp 2 dagar utan spottings om jag tar hela cyklen? Eller är det troligast att det inte spelar någon roll om man tar hela cyklen eller halva?
Ok, tror inte jag slutar vid mens, kanske nästa cykel igen då om jag inte blir gravid denna. tack för svaret.
De flesta engelskspråkiga sidor ute på nätet talar också om att riktig effekt kan komma först efter två-tre månader så det gäller att ge det tid också. Synd bara att man är över trettio och alltså inte har all tid i världen. Om jag hade varit runt 28 hade jag inte alls varit lika oroad över dteta med spottings och lutealfas som nu.
Jag är 33 år.
Fick ingen pillermens (slutade mitt i kartan dumt nog, men hade spottings VARJE dag med p-piller och blev less). Sen slut med p-piller har jag haft mens fem gånger (inkluderat nu). Första tre gångerna med 26 dagars cykel. Min teori är att jag inte hade ÄL då utan att kroppen körde på nåt sorts minne. Cykel 4 var på 31 dagar. Första gången sen p-piller jag kände av ÄL. Körde med rosenrot. Cykel 5 var på 28 dagar. Körde med AC. Kände av ÄL med BESKED. Som mensvärk typ.
Båda cyklerna med rr och AC har jag dessutom haft det jag antar är ÄL-flytningar. Det hade jag inte innan dess. Gick över til AC frånl rr eftersom det (rr) inte gjorde något alls för mina spottings, snarare värre, vilket AC verkar ha gjort -- mindre spottings alltså.
Om jag inte plussar denna cykel blir det progesteronkräm som tillägg för mig! Nu jävlar!! 
Kan väl vara vettigt att köra ett gravtest var fjortonde dag eller nåt sånt ändå? Iom att du inte har en aning om vad som händer. Då riskerar du ju inte att äta AC för länge i onödan heller.

Ja, lev ditt liv som vanligt! Det gör jag. Kan omöjligt påverka embryot med ett glas vin eller två en kväll i mycket tidig graviditet.
Om du har molvärk hela tiden så finns det ju en chans att du är gravid... :) Det blir bra om du testar om en vecka, tror jag.
Enligt min BM kan man "vänja" sig vid p-piller. Jag hade haft samma sort i tretton år och då är det tydligen inte ovanligt med spottings och mellanblödningar för att kroppen vant sig vid hormonet på nåt vis.
Det med livmodertappen känns för komplicerat för mig. Testar med ÄL-stickor från dag 8 i cykeln. Ett himla testande blir det ju, men jag har vant mig... :)
Teorin är att spottings inte är bra eftersom man för tidigt börjar blöda ut slemhinna vilket skulle kunna försvåra för ägget att fästa. Tror jag. :) Pimpinellan är nog den som vet mest om detta här. (Det finns dock många som har problem med spottings innan mens som blivit gravida. Jag vill dock maximera mina chanser ASAP p.g.a. min ålder.)