• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • helena29

Nu kom mensen ja! Så första försöket blev det inget för mig! Kanske inte hade ÄL....Cykeln blev 31 dgr. Inte så pjåkigt ändå. Nya tag!

• Pion82

Här är en till som tänkte börja med AC. Ska ha mens här nu i dagarna och undrar när jag ska börja ta dem. Ska jag börja första mensdagen eller kanske vänta tills den nästan är över?

• aaaa

Första mensdagen säger jag också. Då är det väldigt liten chans att du skullevara gravid.

• helena29

En del påstår att man inte ska ta AC under mens, men det kvittar kanske...
    Fick mensen igår! Cykeldag 31 efter "pillermensen".
    Eftersom det är första cykeln efter p-piller så är jag ändå ganska glad att jag fick igång min mens på cykeldag 31.
    Frågan är bara om jag verkligen hade ÄL eller inte?! Kan man "se" det på mensen? Om den är lång eller kort, eller på färgen....? Jag har ingen mensvärk, men har aldrig haft det innan heller. Obetdligt isf.
    Det brukar väl sägas att om man har regelbunden mens så ägglossar man troligtvis. Men det är ju första cykeln....på dag 31 och det är ju ganska normalt? om man INTE ägglossat, kommer mensen kanske senare eller tidigare....? Hoppas nån kan dela med sig med lite erfarenheter!

• DevilsDaughter

Tror det är svårt att se på mensen om man haft ägglossning eller inte eftersom det i ditt fall är första mensen efter p-piller och att den kan vara annorlunda pga det. Ett tips är att testa med ÄL-test för att se  om du får ägglossning denna månaden.

• helena29
    DevilsDaughter skrev 2010-07-12 15:48:31 följande:

Tror det är svårt att se på mensen om man haft ägglossning eller inte eftersom det i ditt fall är första mensen efter p-piller och att den kan vara annorlunda pga det. Ett tips är att testa med ÄL-test för att se  om du får ägglossning denna månaden.

Jo, jag ska börja med det denna månaden tänkte jag. Men det blir lite bökigt att hålla sig fyra timmar och inte dricka något om man ska testa mellan 10-20 på dagen... enl. babytime.se tester.
    Börja på dag 12, låter det bra?
  • Juliii86

Jag skapade en tråd men det verkar som ingen har svar på min fråga så jag testar här

Är det någon här som har blivit gravid med agnus castus? I sådan fall hur ofta sexade ni? Varje dag, varanan dag eller när du fick utslag på äl stickan?

• Pimpinellan

En äl-lös mens är oftast brunare,segare,kommer senare och kan ha uppehåll mitt i för att sen börja om. Bäst mens är klarrött blod,inga spottings,inget uppehåll. Men folk blir gravida trots spottings och kort lutealfas så man får inte stirra sig blind på det. Det är kombinationen oregelbunden mens,spottings och kort lutealfas som kan tyda på problem att bli gravid p.g.a dålig äl och dålig slemhinna. Ät AC och var glada  åt alla biverkningar som är positiva. Jag har fått en väldigt märklig-jag är "större" där inne och har mer glid trots att jag inte har äl. Sex innan om jag inte hade äl var nästan bokstavligt talat omöjligt att genomföra. Återstår att se när äl kommer denna gång.

• helena29
    Pimpinellan skrev 2010-07-13 19:36:16 följande:
    En äl-lös mens är oftast brunare,segare,kommer senare och kan ha uppehåll mitt i för att sen börja om. Bäst mens är klarrött blod,inga spottings,inget uppehåll. Men folk blir gravida trots spottings och kort lutealfas så man får inte stirra sig blind på det. Det är kombinationen oregelbunden mens,spottings och kort lutealfas som kan tyda på problem att bli gravid p.g.a dålig äl och dålig slemhinna. Ät AC och var glada  åt alla biverkningar som är positiva. Jag har fått en väldigt märklig-jag är "större" där inne och har mer glid trots att jag inte har äl. Sex innan om jag inte hade äl var nästan bokstavligt talat omöjligt att genomföra. Återstår att se när äl kommer denna gång.
    Tack för infon! Mensen var verkligen inte brun, den var klarröd och i början kom det ganska mycket ,men det varade inte så länge. Det avtog ganska snabbt och blev mindre. Dag 4 igår kom det bara lite och jag behövde bara trosskydd, dag 5 ännu ingenting. Jag hoppas inte att detta räknas som segare? Eller vad menas med det?
    Min kom ju på dag31, det är väl inte särskilt sent tror jag. Vad menas egentligen med "dålig äl"? Antingen lossnar väl ägg eller inte? Jag tar fortfarande AC och det genom hela cykeln tills jag plussat, Jag VILL nästan ha biverkningar och symtom för då vet man ju att det händer ngt i alla fall.Hoppas allt har kommit igång bra på mig och att jag verkligen hade ÄL! Kanske med hjälp av AC på traven? Nu i efterhand har jag kommit på att på ca dag 17 började mina bröstvårtor ömma ganska mycket, höll i sig i en vecka drygt. Runt dag 17 borde jag haft ÄL eftersom mensen kom dag 31. Hoppas så var fallet.
    Vilken lustig känsla du haft då, svårt att veta vad det beror på...! Har du fortsatt med AC? Du hade väl ganska positiva effekter?
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar