• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Anonym (när jag var)

Ett kort svar till TS fråga. Tror att det är rätt vanligt att män struntar i kvinnans/flickans ålder rätt ofta om det finns chans att hon vill ligga med dem. 

När jag var 16år tände jag på äldre män. Jag hade inga som helst problem att hitta och dejta män som var över 25år. Min äldsta "pojkvän" var 36år. Jag gick aldrig så lång med dem så att jag skulle ha legat med dem, men hångel var inte något problem och de var besvikna när jag inte var villig att ligga med dem. Idag känner jag mig äcklad för det jag gjorde i min ungdom. Jag kan ju tycka att männen har gjort fel som haft kontakt med mig då jag var 16. Jag var ju bara barnet (fast jag såg ut att vara äldre rent fysiskt) och en vuxen man måste väl kunna säga nej i en sådan situation. Fast å andra sidan får jag skylla på mig själv också. Jag visste att det var fel i samhällets ögon att vara tillsammans med en vuxen man - gömde noga det jag gjorde från mina föräldrar. Men jag trodde mig vara så vuxen och gillade uppmärksamheten som jag fick - presenter, blommor (även hemskickat), romantiska dejter, gå förbi kön till STHLMS inneställen (japp, när man dyker upp med en viss person till dörren frågas det inga legitimationer), luncher på Café Opera, premiärpartyn..u name it! Hur ska en 16-åring kunna säga nej till allt det? Speciellt när man vet att det dagen efter är härligt att kunna berätta för sin bästis vad som hänt...och tro mig, det var många tjejer som ville höra om vad jag varit med om och tips om hur det själva kommer dit. 
    Så att en ung tjej vill hänga med en äldre man, det förstår jag. Men att en vuxen man skulle vilja ha något att göra med en minderåring - det fattar jag inte alls. Det finns ju tjejer i laglig ålder som ser precis likadana ut som 15-åringarna. Tjejer kan konsten att se äldre ut än vad de är och om de ljuger om sin ålder kan man ju inte direkt skylla mannen, men om hon berättar att hon är minderåring - då borde mannen lämna henne.
  • Unex

Du är enbart svartsjuk, ty det finns inget moraliskt förkastligt om båda var med på den och ingen skadades.

• Shadilly
    minst skrev 2010-03-15 00:52:11 följande:
    # 58 " Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid." JAg tycker inte att det låter som att han ville gifta sig, vad tror du? Det är ju det jag menar, det är ju klart han snackar skit om henne. Vad skulle en gravid tjej/sambo tycka om han sa att hon var underbar i sängen och helt fantastisk. Och självklart lägger han till att hon var ett luder eftersom hon inte valde att vara bara med honom utan också med andra, han blev alltså bortvald... Vilka av er tjejer här i kväll talar om för er sambo/make att en kille ni träffat tidigare i livet var helt fantastisk i sängen och ett riktigt kap. Det gör man ju inte för man vill ju inte såra den man älskar. Självfallet kan ts kille/ sambo vara det största pucko som gått i ett par skor men han kan också vara jättekär och vilja rädda en fin relation från en katastrof genom att snärja in sig i lögner. Självklart kan man tycka att den äldre i relationen ska ta ett större moraliskt ansvar men i detta fall vet vi inget mer än det som ts berättar.
    För oss som inte lever i en polariserad värld där man antingen måste lovsjunga sina tidigare partners och lägga ut texten om hur sköna de är i sängen ELLER kalla dem för klängiga luder så verkar din förklaring ännu mer tagen ur luften.

Det går ju att säga att det verkade vara en bra idé just nu, men att det inte funkade.

Visst kan det vara så att TS kille inte haft sex med en tonårsflicka, men om han nu säger att han haft det finns det väl ingen anledning att betvivla det. Och i så fall har han inte tagit sitt ansvar som vuxen.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly

*edit*

verkade som en bra idé just då

ska det vara

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • GröntTe

Om jag var TS och fick en dotter med denna man (har ni tagit reda på könet på bebisen i magen?), skulle jag aldrig sluta undra när hon blev tonåring och drog hem sina kompisar om han tände på dom och tänkte på dom. Uppenbarligen tänder han på småtjejer och det lär ju inte försvinna....
    Vilken ångest!!!
    Nej, jag skulle inte kunna lita på honom och leva med honom!

Lycka till hur du än väljer!

• linjes
    GröntTe skrev 2010-03-15 07:04:19 följande:
    Om jag var TS och fick en dotter med denna man (har ni tagit reda på könet på bebisen i magen?), skulle jag aldrig sluta undra när hon blev tonåring och drog hem sina kompisar om han tände på dom och tänkte på dom. Uppenbarligen tänder han på småtjejer och det lär ju inte försvinna.... Vilken ångest!!! Nej, jag skulle inte kunna lita på honom och leva med honom! Lycka till hur du än väljer!
    Shit snacka om att dra det till det yttersta

15 år är man byxmyndig,så det är inte alls olagligt,även om det nu har ändrats nu så var det ändå inte olagligt när ts man gjorde det..
    Sen kan man ju diskutera moralen i det hela,att det kanske inte är lämpligt att sätta på en 15 åring
    Men att bli äcklad av sin man för något som hände för evigheter sen är ju bara löjligt
  • Anonym (a)
    Jag bajsar med öppen dörr ibland, det är inte olagligt och det är dessutom helt OK för min sambo. Men mitt EX skulle ha blivit galen för en sån sak, och det är bland annat därför hon bara är ett EX.
    Detta var kanske något simplifierat men det illustrerar samma moraliska aspekt. Han har inte gjort någonting FEL, förutom att man ska respektera varandras önskemål inom ett förhållande. Men detta var till och med INNAN ni träffades så jag ser inte problemet.
    Eller, finns det kanske lite svartsjuka inblandat? Typ "fyy att du tänder på småbrudar" har man ju hört förr ^^ 
  • Pochahontas

Snacka om att överdriva! Ja, visst är det fel och jäkligt olämpligt det han har gjort, men pedofil??? Nu får ni ge er!!!

Det är en jäkla skillnad mellan att vara pedofil och att ha sex med en som är 15 år. Inte är det rätt, men nån måtta får det vara!

Jag har själv inte varit tillsammans med nån så mycket äldre, men ett par av mina kompisar - som då var 15 år - hade förhållanden med killar som var närmare 30. Lämpligt - Nej! Pedofiler - Nej!!!

Det är STOOOR skillnad!

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Anonym (JaG)

Har mestadels bara läst TS. Men om detta har hänt innan ni träffades varför är det så farligt nu då? Ok ja först¨år att du är besviken över att fått reda på detta nu.

Jag kan säga att mellan mig och mitt ex så skiljde det sig 21år mellan oss....

• NiXxI

Oj vilka utsvävningar!!

Nej, det är INTE olagligt att ha sex med en människa som är över 15 år men yngre än 18.
    Nej, din sambo är inte pedofil, men saknade kanske omdömme vid situationen.
    Tjejn är inte mer luder än vad din sambo var oavsett om hon haft många sex-partners, men din sambo kanske riskrade en del oönskade sjukdomar? Har ni testat er?

Förstår att du tänker på m han gillar ýngre tjejer med tanke på åldersskillnaden där, men samtidigt så har han ju valt dig och detta var när han var 27.
    Ge alla en chans att vara ärliga och gå vidare.

jahapp
Svar på tråden Min vidriga man