• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-03-15 21:43:17 följande:
    Mja nu jämförde jag ju inte direkt just dessa 2, en på 20 eller en på 15. Va INTE så jag menade! MEN när han säjer i samma mening att män knullar det dom får, ja då man jag illa!!
    Du får gärna tala om vad man skulle ha gemensamt?
  • Anonym
    Pregga skrev 2010-03-15 21:55:09 följande:
    Mja nu jämförde jag ju inte direkt just dessa 2, en på 20 eller en på 15. Va INTE så jag menade! MEN när han säjer i samma mening att män knullar det dom får, ja då man jag illa!!Du får gärna tala om vad man skulle ha gemensamt?
    Ja det håller jag med dej om, att dom knullar det dom får, det är vidigt. 

Men bara för att man inte ungefär lika gamla så betyder det inte att man inte kan ha saker och ting gemensamt. Man kan dela samma intressen, som är en stor del av ens liv. Dock kanske lite lättare om man är 20 än om man är 15 att ha samma intressen som någon som är så pass mkt äldre.
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-03-15 22:05:50 följande:
    Ja det håller jag med dej om, att dom knullar det dom får, det är vidigt. Men bara för att man inte ungefär lika gamla så betyder det inte att man inte kan ha saker och ting gemensamt. Man kan dela samma intressen, som är en stor del av ens liv. Dock kanske lite lättare om man är 20 än om man är 15 att ha samma intressen som någon som är så pass mkt äldre.
    Jo självklart det håller jag med om, klart att ju äldre man blir desto mer erfaren av livet å av sig sj.....men jag förstår Ts till fullo.
  • cornelia90

Jag tänkte bara meddela att det är ganska flyktigt och skönt för en äldre kille att ha sex med en yngre tjej, och härligt för en yngre tjej att ha sex med en äldre kille. Jag hade ifrågasatt varför din kille kallar henne för ungt luder.

Det finns så mycket förutfattade meningar om att äldre killar utnyttjar yngre tjejer, men min bästa upplevelse när jag var så ung och oerfaren var att få träffa en äldre kille för ingen av oss ville ha barn eller en relation. Och jag kände mig inte ett dugg utnyttjad vår åldersskillnad var (jag) 16 år och (han) 30 år. Det var underbart att bli uppraggad av en riktig man och slippa fumliga pojkar. Efter det korta roliga förhållandet hade mitt självförtroende verkligen växt.

Jag vet att samma fenomen finns hos äldre kvinnor som ligger med yngre killar.

Det är uppenbarligen dig han vill spendera sitt liv med eftersom  han skaffar barn med dig osv.  Det förhållandet han hade med den yngre tjejen var säkert bara för att det var kul och ''enkelt''. Sedan kom du och dig ville han vara med! Så enkelt är det!

• cornelia90

Jag tänkte också tillägga till alla som skriver -Vad kan dom ha gemensamt? Att när det kommer till sex, så skiter man i vad man har för något gemensamt att PRATA om eftersom man har spännande sex och inte söker gemensamma hobbys och intressanta saker att prata om och mål i livet?

Alla ni äldre kvinnor, tänk bara hur många yngre killar som vill ligga med er? Lovar att det finns många!

• LyckligtSlut

Hade nog kunnat fixa att han haft sex med en femtonåring (eftersom det ÄR lagligt osv) beroende på omständigheterna, MEN att han nedvärderar henne sådär låter inte alls bra. Låter äckligt. Hade han kunnat stå för det han gjort, varit snäll mm och senare tänkt om så hade det varit en annan sak, eftersom det hände innan ni träffats, men nedvärdera en femtonåring han haft sex med - INTE OK.

Tycker ni borde söka samtalsterapi.

• MyPrecious

Tycker inte att ålder spelar en sån speciellt stor roll egentligen. Tror nog att ts reagerar mkt på det sättet hon gör pga sina erfarenheter......

• LyckligtSlut
    Pregga skrev 2010-03-15 21:33:12 följande:
    Det är inte olagligt att ha sex med en 15 åring för hon är byxmyndig, MEN hon är minderårig! skulle kunna anmäla han för sexuellt utnyttjande av barn! Om man nu ska propsa på vad lagen säjer, sen e det ju ngt helt annat med moral. Som en del tyvärr saknar!
    Det är inte sexuellt utnyttjande av BARN att ha sex med en femtonåring. Inte heller utnyttjande om hon är med på det. Man behöver inte vara 18 för att ha sex med en över 18 år. Man har femtonårsgränsen i Sverige och då råknas det inte som att ha sex med barn.

Sexuellt utnyttjande av barn existerar med andra ord inte om man är 15 år fyllda. Utnyttjande kan det vara under vissa omständigheter, men inte av barn.
  • LyckligtSlut
    cornelia90 skrev 2010-03-15 22:19:35 följande:
    Jag tänkte bara meddela att det är ganska flyktigt och skönt för en äldre kille att ha sex med en yngre tjej, och härligt för en yngre tjej att ha sex med en äldre kille. Jag hade ifrågasatt varför din kille kallar henne för ungt luder. Det finns så mycket förutfattade meningar om att äldre killar utnyttjar yngre tjejer, men min bästa upplevelse när jag var så ung och oerfaren var att få träffa en äldre kille för ingen av oss ville ha barn eller en relation. Och jag kände mig inte ett dugg utnyttjad vår åldersskillnad var (jag) 16 år och (han) 30 år. Det var underbart att bli uppraggad av en riktig man och slippa fumliga pojkar. Efter det korta roliga förhållandet hade mitt självförtroende verkligen växt. Jag vet att samma fenomen finns hos äldre kvinnor som ligger med yngre killar. Det är uppenbarligen dig han vill spendera sitt liv med eftersom  han skaffar barn med dig osv.  Det förhållandet han hade med den yngre tjejen var säkert bara för att det var kul och ''enkelt''. Sedan kom du och dig ville han vara med! Så enkelt är det!
    Ja, att kalla henne för luder ställer ju bara honom i ännu sämre dager eftersom det är olagligt att betala för sex i Sverige. Det är DET ts borde koncentrera sig på och de borde verkligen söka terapi när de väntar barn ihop.
  • lo g

Oavsett om han kallar henne luder el dylikt så handlar det nog mest om att du känner dig sviken av en man du trodde dig känna! En man som du trodde att ni rett ut all "känslig" historia.

Det jag märkt med män är ett direkt när förhållandet blir mer "allvarligt" enligt dekm dvs barn, giftemål osv så måste de lätta på hjärtat. På gått eller ont! De har inte riktigt förstått att vi hade hellre fått veta det tidigt i förhållandet och förmodligen godtagit det då än senare när vi är mer känslomässigt bundna!

Och tillbaka till hans mindre roliga kommentar om hans syn på henne.
    Har du frågat honom om han kallar henne luder för att han tror att du ville höra just det eller om han verkligen tycker så? Det gör stor skillnad i hur man är som person. Han kanske inte känner så utan vågar inte säga vad han egentligen tycker för att han tror att det skulle såra dej mer? (hoppas)

Oavsett så har du tyvärr hamnat i en otroligt jobbig situation just i livet då du borde dansa på rosa måln! Ett förflutet har vi alla men frågan du måste ställa dig.

Kan du leva med hans?

Svar på tråden Min vidriga man