• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Indianica
    Lavish skrev 2010-03-15 10:16:51 följande:
    Överlag är det väl väldigt osympatiskt att kalla folk man legat med för luder. Varför vill man ligga med någon man tycker är ett luder? Ärligt talat tror jag inte alls på förklaringen att han säger så för att få TS att känna sig bätter. Hela grejen med att sätta på en 15 åring som har en egen sexsajt och ligger med många äldre män gör det snarare mycket troligt att han tycker hon är ett luder. Om det mot förmodan är så att han sagt så för att få TS att känna sig bättre... då vet jag inte vilket som är värre. Då är han ju Dum I Huvudet? Med fetstil. Vem i hela helvettet skulle må bättre av en sambo man vet gillar att sätta på unga tjejer han tänker på som "luder"? Vem mer han ligger med tänker han på som ett luder liksom...
    Fast om man läser TS är det ju inte att han kallat henne luder som upprör henne, utan just sexet. Vi vet ju faktiskt inte om TS också kan ha den jargongen ibland? Det är klart att det är klumpigt och fult att kalla någon luder, men vi vet faktiskt inte hur dfiskussionerna gått och antagligen har känslorna svallat. Han kanske verkligen sagt att:

"Hon var en jättefin tjej fast hon bara var 15, men du är finare", vilket TS kanske inte godtagit som förklaring. Då kanske han drämt till med:
    "Jag ångrar mig det var otroligt dumt gjort", vilket kanske TS inte vågat tro på och tillslut efter sjuttioleva bedyranden kanske han i affekt hävt ur sig att
    " Men hallå, hon betydde ingenting, jag sa till och med till henne att hon var ett luder och hon var bara ett ligg och helt värdelös i sängen" osv...

Men ovanstående behöver väl för sjutton inte betyda att han är en pedofil med tvivelaktig kvinnosyn? Jag är lärare och hör ofta elever säga tvivelaktiga saker om tjejer. Nu är de yngre, men det betyder inte alls att de är äckliga personer generellt med värdelös syn på tjejer.

Man får väl skilja på sak och person? Om jag kallar min katt för kräk om den biter mig betyder inte det att jag har en urkass syn på djur och borde ha djurförbud.
  • Gravid2010

Alltså min egen personliga gräns går vid..: Kan jag vara mamma, lr pappa åt den här personen? Ja och det kunde ju han rent åldersmässigt vara...

men som någon sa.. Olagligt är det ju inte.

Sen kan man ju undra vad din man var för människa då som valt att agera på det sättet som han gjort och sen dessutom snackar skit om henne trots att han tydligen inte kan hålla fingrarna lr ögonen borta?

• Indianica
    Gravid2010 skrev 2010-03-15 10:38:09 följande:
    Alltså min egen personliga gräns går vid..: Kan jag vara mamma, lr pappa åt den här personen? Ja och det kunde ju han rent åldersmässigt vara... men som någon sa.. Olagligt är det ju inte. Sen kan man ju undra vad din man var för människa då som valt att agera på det sättet som han gjort och sen dessutom snackar skit om henne trots att han tydligen inte kan hålla fingrarna lr ögonen borta?
    Fast den gränsen är ju rätt snäv? Lite OT, men många tjejer får ju mens redan vid 10 och kan potentiellt bli gravida då, och du har då satt en spärr vid killar som är 9-10 år yngre än dig?
  • Gravid2010
    Indianica skrev 2010-03-15 10:40:34 följande:
    Fast den gränsen är ju rätt snäv? Lite OT, men många tjejer får ju mens redan vid 10 och kan potentiellt bli gravida då, och du har då satt en spärr vid killar som är 9-10 år yngre än dig?
    ja men jag ser ju såklart utefter mig själv! och efter lagen.. I det här fallet är det då 15 år.. 

Alltså, jag är 35.. om jag träffar en kille som är precis fyllda 20 så nej.
  • Lavish
    Indianica skrev 2010-03-15 10:35:19 följande:
    Fast om man läser TS är det ju inte att han kallat henne luder som upprör henne, utan just sexet. Vi vet ju faktiskt inte om TS också kan ha den jargongen ibland? Det är klart att det är klumpigt och fult att kalla någon luder, men vi vet faktiskt inte hur dfiskussionerna gått och antagligen har känslorna svallat. Han kanske verkligen sagt att:"Hon var en jättefin tjej fast hon bara var 15, men du är finare", vilket TS kanske inte godtagit som förklaring. Då kanske han drämt till med:"Jag ångrar mig det var otroligt dumt gjort", vilket kanske TS inte vågat tro på och tillslut efter sjuttioleva bedyranden kanske han i affekt hävt ur sig att" Men hallå, hon betydde ingenting, jag sa till och med till henne att hon var ett luder och hon var bara ett ligg och helt värdelös i sängen" osv...Men ovanstående behöver väl för sjutton inte betyda att han är en pedofil med tvivelaktig kvinnosyn? Jag är lärare och hör ofta elever säga tvivelaktiga saker om tjejer. Nu är de yngre, men det betyder inte alls att de är äckliga personer generellt med värdelös syn på tjejer. Man får väl skilja på sak och person? Om jag kallar min katt för kräk om den biter mig betyder inte det att jag har en urkass syn på djur och borde ha djurförbud.
    Jo visst jag tycker TS verkar störa sig på helt fel grejer. Ärligt talat, jag har svårt att tycka annat än att en 30 årig man som sätter på 15 åringar han kallar för luder har annat än en taskig kvinnosyn och en kass attityd.

TS gör ju som hon vill men jag skulle nog inte kunna stå ut med en partner som gör så. Om han nu ljög betyder det ändå att han är osäker och kan säga precis vad som helst om andra människor för egen vinning. Att han säljer sig billigt.

Hur man än vänder på steken är jag äcklad. Och det är en jävla skillnad på att omogna och rädda 15 åriga killar faller för grupptrycket ibland och kläcker ur sig mindre smarta grejer, mot att en vuxen man, snart pappa, gör det.

Det han har gjort är inte olagligt. Det är bara osmakligt och osympatiskt.
  • Indianica
    Lavish skrev 2010-03-15 10:48:44 följande:
    Jo visst jag tycker TS verkar störa sig på helt fel grejer. Ärligt talat, jag har svårt att tycka annat än att en 30 årig man som sätter på 15 åringar han kallar för luder har annat än en taskig kvinnosyn och en kass attityd. TS gör ju som hon vill men jag skulle nog inte kunna stå ut med en partner som gör så. Om han nu ljög betyder det ändå att han är osäker och kan säga precis vad som helst om andra människor för egen vinning. Att han säljer sig billigt. Hur man än vänder på steken är jag äcklad. Och det är en jävla skillnad på att omogna och rädda 15 åriga killar faller för grupptrycket ibland och kläcker ur sig mindre smarta grejer, mot att en vuxen man, snart pappa, gör det. Det han har gjort är inte olagligt. Det är bara osmakligt och osympatiskt.
    Jo, fast som sagt vet vi ju inte hur TS brukar uttrycka sig själv.

Sedan kan jag också erkänna att om min man skulle ha betett sig så där skulle jag bli orolig. Men man måste väl sätta det i sitt sammanhang? Om han i övrigt är en trevlig och bra person anser jag inte att hans förflutna ska riva sönder hela familjelivet. Det känns onödigt. Då var då och nu är nu.
  • Unex
    Lavish skrev 2010-03-15 10:06:11 följande:
    Ursäkta men hur vet du att ingen kom till skada? Jag tycker det låter som det finns en ganska hög risk att den där tjejen verkligen kommer till skada.
    Baserat på vad? Nänä, den där går jag inte på. Jag utgår från att ingen kom till skada så länge inget annat framkommer, så brukar det gå till när jag har sex i alla fall.
  • Koloraturell
    Anonym skrev 2010-03-15 10:29:02 följande:
    men ni äslkade ju uppenbarligen varandra.I fallet i ts flyter det förflutna ihop med nutid då mannen idag väljer att kalla 15-åringen för ett luder. Det är det som är äckligt.

Jo, visserligen. Men ts skriver ju att hon har svårt att vara tillsammans med någon som varit med en så ung tjej, att det är det som äcklar henne.

Sen kan jag i och för sig hålla med om att det inte verkar särskilt seriöst att kalla sin före detta sexpartner för luder. Något hade hon uppenbarligen som attraherade honom, men inför sin nya fru är det förstås bekvämare att låtsas som om det regnar.

• Lilla Jag

Jag är helt övertygad att TS man inte tyckte hon var ett luder, utan endast sa vad han trodde att TS ville höra. För övrigt var han nog mycket attraherad av denna unga tjej och kände sig själv stolt att någon så ung ville ha honom.

Visst en 15-åring är mentalt ett barn, men kroppsligt är många långt ifrån. Många 15-åriga tjejer ser det som en erövring att kunna få ligga med äldre män, och sedan skryta för sina kompisar. Vill ni skylla på någon skyll på tjejens föräldrar.

Dessutom kan även 30-åringa växa och få bättre förstånd.

Svar på tråden Min vidriga man