• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 07:32:34 följande:
    haha nej det va inte så jag menade heller, men att du tycker det e ok på ngt vis alls e för mig konstigt!
    Hur menar du nu? Jag anser inte att det är speciellt bra av den här mannen att ha sex med en 15-åring och kalla henne luder. Men det har hänt, finns inget som kan ändra på det. Jag tycker snarare det låter som om han själv inte tycker han har handlat helt rätt, och försöker försvara sig inför sig själv.

Hade det varit min man, hade jag pratat med honom, ordentligt.
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 07:46:43 följande:
    Hur menar du nu? Jag anser inte att det är speciellt bra av den här mannen att ha sex med en 15-åring och kalla henne luder. Men det har hänt, finns inget som kan ändra på det. Jag tycker snarare det låter som om han själv inte tycker han har handlat helt rätt, och försöker försvara sig inför sig själv. Hade det varit min man, hade jag pratat med honom, ordentligt.
    Ok, kanske jag som missuppfattat dig då.
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 07:49:37 följande:
    Ok, kanske jag som missuppfattat dig då.
    Troligtvis. Jag tycker heller inte att man ska kalla honom pedofil, vilket han troligtvis inte är. Det mesta talar för att han inte är det.
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 07:57:10 följande:
    Troligtvis. Jag tycker heller inte att man ska kalla honom pedofil, vilket han troligtvis inte är. Det mesta talar för att han inte är det.
    mja asså för mig e en flicka på 15 år ett barn. knappast självständig eller fullvuxen, å en vuxen som har sex med barn=pedofil! så där går våra åsiketr isär....
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 08:00:55 följande:
    mja asså för mig e en flicka på 15 år ett barn. knappast självständig eller fullvuxen, å en vuxen som har sex med barn=pedofil! så där går våra åsiketr isär....
    Nu har du fel. De flesta 15-åringar ser inte ut som barn, jag gjorde det inte, och ingen av mina klasskamrater. Troligtvis gör inte denna flicka det heller. Så pedofil kan man inte kalla honom, snarare hebefil. Sen behöver man inte ha sex med barn för att vara pedofil, en pedofil är attraherad av barn. Förpurbetala barn. Många som begår sexuella övergrepp på barn är inte heller pedofiler.
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 08:07:47 följande:
    Nu har du fel. De flesta 15-åringar ser inte ut som barn, jag gjorde det inte, och ingen av mina klasskamrater. Troligtvis gör inte denna flicka det heller. Så pedofil kan man inte kalla honom, snarare hebefil. Sen behöver man inte ha sex med barn för att vara pedofil, en pedofil är attraherad av barn. Förpurbetala barn. Många som begår sexuella övergrepp på barn är inte heller pedofiler.
    Tror inte du behöver sitta å undervisa för ngn vad en pedofil är å inte! det e ganska så uppenbart, tycker du inte det?
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 08:11:34 följande:
    Tror inte du behöver sitta å undervisa för ngn vad en pedofil är å inte! det e ganska så uppenbart, tycker du inte det?
    Tydligen inte.

Det stämde inte det du skrev iaf.
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-03-18 08:16:23 följande:
    Tydligen inte. Det stämde inte det du skrev iaf.
    jaja du tycker det e ok för en vuxen man att ha sex med en minderårig, jag tycker inte det. Så vi kommer nog inte längre än så.
  • Anonym
    Pregga skrev 2010-03-18 08:00:55 följande:
    Men är utvecklingen så svart-vit att vi antingen är barn eller vuxna? Finns det ingenting där emellan? För mig är man "barn" till man kommer i puberteten, sedan är man ungdom / tonåring. "Vuxen" är ett svårt begrepp, men det blir man runt 18-20, som jag tänker mig. Pedofiler är de som vill ha sex med barn.
  • Bubbis10

Vad säjer lagen?

Lagen finns främst för att skydda barn och unga ungdomar från att bli sexuellt utnyttjade, men även för att barn och unga ungdomar inte anses vara mogna nog att riktigt förstå, inse och kunna ta ansvar för de konsekvenser som kan följa av att ha samlag.

• Anonym
    Pregga skrev 2010-03-18 08:46:19 följande:
    Vad säjer lagen? Lagen finns främst för att skydda barn och unga ungdomar från att bli sexuellt utnyttjade, men även för att barn och unga ungdomar inte anses vara mogna nog att riktigt förstå, inse och kunna ta ansvar för de konsekvenser som kan följa av att ha samlag.
    Var det där ett svar til mig? För straff- och byxmyndig blir man vid 15 i Sverige.
  • Bubbis10

Då jag inte e en anhängare eller stöttar vuxna män att ha sex med unga flickor som inte anses vuxna så lämnar jag tråden!

• Plutteli
    Pregga skrev 2010-03-18 08:11:34 följande:
    Tydligen behöver hon det då det inte är pedofili att ha sex med en 15åring! Omoget och icke önskvärt ja, men varken olagligt eller pedofili! Och lagen säger att en person över 15 får ha sex med vem som helst så vida det inte finns en beroende sits, tex. en lärare!
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 08:39:02 följande:
    jaja du tycker det e ok för en vuxen man att ha sex med en minderårig, jag tycker inte det. Så vi kommer nog inte längre än så.
    Vad pratar du om nu?

En vuxen man, någon på 20 som har sex med en 17-åring?

Ts man är inte pedofil för att han har haft sex med en 15-åring, snarare hebefil om han tänder tonåringar. Det kanske han inte gör, vem vet.

En pedofil är en person som är attraherad av barn, alltså en person som inte har kommit in i puberteten. Man behöver inte begå övergrepp, och även om man begår övergrepp behöver personen inte vara pedofil.
  • Shadilly

SÅ ÄR DÅ ÄVEN DETTA EN TRÅD OM SEMANTIK. DET ÄR JU HELT ONÖDIGT ATT DISKUTERA TRÅDENS ÄMNE NÄR MAN KAN HÄVDA SIG MED ATT MÄRKA ORD. 

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Plutteli
    Shadilly skrev 2010-03-18 14:55:58 följande:
    SÅ ÄR DÅ ÄVEN DETTA EN TRÅD OM SEMANTIK. DET ÄR JU HELT ONÖDIGT ATT DISKUTERA TRÅDENS ÄMNE NÄR MAN KAN HÄVDA SIG MED ATT MÄRKA ORD. 
    Trådens ämne handlar om huruvida TS borde gå vidare med denna man, eller dumpa honom. Samt att hans sätt att uttrycka sig om tjejen är väldigt låg. Den handlar inte det minsta om pedofili egentligen. Vad jag sett har du inte heller varit direkt duktig på att hålla dig till trådens ämne?
  • Shadilly
    Plutteli skrev 2010-03-18 15:01:25 följande:
    Trådens ämne handlar om huruvida TS borde gå vidare med denna man, eller dumpa honom. Samt att hans sätt att uttrycka sig om tjejen är väldigt låg. Den handlar inte det minsta om pedofili egentligen. Vad jag sett har du inte heller varit direkt duktig på att hålla dig till trådens ämne?
    TREVLIGT ATT DU TOG ÅT DIG, HAR INTE DU REDAN FLERA ANDRA TRÅDAR PÅ SEMANTIKTEMAT SOM DU KAN GÅ LOSS I? DET BLIR SÅ LÅNGTRÅKIGT NÄR ALLA TRÅDAR HARVAR SAMMA SAK OCH DET ÄR INTE ENS VIKTIGT I SAMMANHANGET. 
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • zara

hebefil är rätta benänmingen en pedofil är inte intresserad av tonåringar ..medans hebefiler inte är intresserad av barn andra gången idag jag ser att orden kastas ut så gärna .pedolili verkar vara populärt att vräka ur sig här i forumet fast det inte är frågan om det.

Det är väl snarare ett moraliskt dilemma det är frågan om..och om TS först nu har kommit på att hennes sambo har gjort det här och känner att det inte fungerar för henne så är det egentligen inte ens en fråga utan mer ett psåtående..lämna honom om det inte fugerar för dej att han har gjort det som han har gjort.

Tycker själv att en vuxen person ska ha omdömme att sätta gränser när det gäller så pass unga männsikor , och kunna säga nej..inte komma med undanflykter..kunde inte stå emot..då är det i så fall mer rakt att säga jag ville göra det , därför gjorde jag det.
    Om ts berättelse stämmer så har mannen märkliga referenser till sitt eget beteende..att skylla ifrån sej att tjejen var ett luder..gör det hela situationen bättre kanske..nope knappast..
    Måste vara svårt för en vuxen man att ta sitt ansvar o säga stopp o sätta en gräns när det springer runt tjejer som beter sig som luder o dom absolut inte kan motstå att ligga med dom ..
    Lite ironi där ;)

• Plutteli
    Shadilly skrev 2010-03-18 15:12:10 följande:
    TREVLIGT ATT DU TOG ÅT DIG, HAR INTE DU REDAN FLERA ANDRA TRÅDAR PÅ SEMANTIKTEMAT SOM DU KAN GÅ LOSS I? DET BLIR SÅ LÅNGTRÅKIGT NÄR ALLA TRÅDAR HARVAR SAMMA SAK OCH DET ÄR INTE ENS VIKTIGT I SAMMANHANGET. 
    Ingen aning, jag söker liksom inte upp trådar om pedofili medvetet, jag hamnar där jag hamnar. Och i början när jag skrev i denna tråd skrev jag inte ett dugg om pedofili utan bara om att TS borde söka familjerådgivning och om det inte känns som värt att försöka med sin man helt enkelt skita i det och flytta. Sen när jag la märke till hur vissa i denna tråd startade lynchmob mot TS man och menade på att han måste vara pedofil och att hennes barn låg risigt till..ja då reagerade jag! Det finns nog med pedofiler i världen utan att man ska se dem i varje vrå och hojta "varg" i fel sammanhang. Men jag håller med dig dock, pedofili är inte viktigt i denna tråd då det inte alls har med sammanhanget att göra.

(Och nej, jag tog inte åt mig alls av det du skrev, varför skulle jag?)
  • Em00

Slappna av, det är inte brottsligt och så länge det var frivilligt är det som att ha sex med vem som helst, jämnårig eller äldre.

Svar på tråden Min vidriga man