• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • johlinn

Florentina - jag vet inte om det är så viktigt att vatten släpps igenom direkt genom tyget på ett torrinlägg. Det blöta brukar gå in i blöjan ganska snabbt ändå med lite tryck. Jag använde en vanlig fleecefilt där vattnet pärlade sig på och det gick bra ändå

Jania - det där ser definitivt ut som pocketblöjor

jag har provat formsydda blöjor från lillalammet.se och är mycket nöjd! Rekommenderas!

• betula

Någon som hunnit testa IV "smarta blöjbyxa"? Är den som soften i materialet eller är den stelare? Behöver köpa fler blöjbyxor (har än så länge klarat mig m en i newborn och en i small) och funderar på om den smarta är likvärdig m soft i materialet eller om vi skall hålla oss till soften... Eller om ni har nån annan bra prisvärd att tipsa om??

• Jania

köpte en smartbyxa på deras rea, men tydligen var den inte riktigt så som den slutliga produkten skulle vara. Den jag testade satt inge bra så jag fick skicka tillbaks den... Vet inte hur smartbyxan blev i slutändan...

Liten blir stor......hoppas hoppas hoppas allt går bra
  • Jania

köpte en smartbyxa på deras rea, men tydligen var den inte riktigt så som den slutliga produkten skulle vara. Den jag testade satt inge bra så jag fick skicka tillbaks den... Vet inte hur smartbyxan blev i slutändan...

• Jania

vet inte varför det nu blev två inlägg o dessutom med arg gubbe. Kanske för att Pyttis råkade sparka på telefonen när jag skrev...

• betula

vad var det som var dåligt med den? Jämför m soft eller tex one-size pockets? Tyckte den verkade praktisk, men den behöver ju sitta bra då :P

• Jania

nja, alltså, den var inte bra i passformen på Pyttis. Hon kanske bara var för liten, men Ib soft i strl m satt bättre...hoppas med att slutprodukten blev bättre :)

• Jania
    Jania skrev 2012-01-17 17:07:14 följande:
    nja, alltså, den var inte bra i passformen på Pyttis. Hon kanske bara var för liten, men Ib soft i strl m satt bättre...hoppas med att slutprodukten blev bättre :)

Menar såklart IV soft i strl M. Stavningsprogram på mobilen....*suck*
  • Palsternacka
    johlinn skrev 2012-01-17 11:15:14 följande:
    Florentina - jag vet inte om det är så viktigt att vatten släpps igenom direkt genom tyget på ett torrinlägg. Det blöta brukar gå in i blöjan ganska snabbt ändå med lite tryck. Jag använde en vanlig fleecefilt där vattnet pärlade sig på och det gick bra ändå
    Aha, så bra!
Svar på tråden Tygblöjetråden 24