Inlägg från: Daniel 2011 |Visa alla inlägg
  • Daniel 2011

Kraniosynostos #10

Elsas mamma- tänker på er  för visst skulle ni på inskrivning idag.... Hoppas allt gått bra så här långt!!

Är precis på väg till ALB med mellankillen som ska på ultraljud av njurarna. Är det inte det ena så är det det andra... Han har haft ett par urinvägsinfektioner och tydligen ska pojkar inte få det. Så nu kollar man upp att allt är som det ska.

Önskar att det var inskrivning för Daniel idag. Fattar inte hur han ska kunna hålla sig frisk i 3 veckor till!!

Kram

• Daniel 2011

Sniik- det gick bra, tror jag. Fick inte svar nu utan det är remitterande läkare som väl ska höra av sig... Hoppas allt är ok då jag känner att det räcker nu. Tyvärr funkar ju livet inte alltid så.
     Vad jobbigt för dig att du fortf har infektioner 10 v efter förlossningen . Hoppas dem ger med sig fort! Och som sagt inte roligt att knapra starka piller när man ammar. Magont kan ju mycket väl bero medicinen.
     Jag hade halsfluss massor med gånger när jag var gravid. Åt antibiotika flera ggr när jag var gravid med Daniel. Undrar ibland om Daniels synostos beror på det?? Antagligen inte...
    Krya på dig Sniik!

• Daniel 2011

Elsas mamma- Vilken dag du/ni haft!! Visst är det typiskt, av alla dagar händer det just idag!! Skönt att det är gjort och bra jobbat att göra allt utan din sambo, särskilt med Elsas magsjuka. Tur i oturen att det hände idag, då kommer hon ju ha frisknat till till på måndag. Barn repar sig fort så förhoppningsvis kommer hon inte att vara svag på måndag... Håller tummarna att du klarar dig!! Förstår verkligen att du vill vara med. Testa att svälja 8 hela vitpepparkorn varje dag. Sägs att det ska funka. Värt ett försök i a f! Stort lycka till!!!!!!!

Var på ALB med mellankillen idag som sagt, i ett annat ärende. Kunde dock inte låta bli att åka upp till neurokirurgen och fråga Inger om det fanns ett närmare operationsdatum... Daniel har ju fått 7 nov som op datum och det är ju inte sååå lång tid kvar. Min oro är dock att eftersom han är frisk nu så kommer han kanske att bli sjuk lagom tills dess... Inte så logiskt tänkande kanske... Är smått paranoid nu vad gäller sjukdom. Jobbigt mitt i förkylnings- och magsjuketider. Särskilt med två äldre bröder. Verkar även som att det är en del barn som får vattkoppor just nu. Försöker tänka positivt och att det som händer det händer men lättare sagt än gjort. Känns som de längsta 3 veckorna i mitt liv! Inger på neurokirurgen tycker nog att jag är lite knäpp men då får hon väl tycka det. Det gäller ju mitt barn!!! Jag vill att detta ska vara över nu!

Kram till er alla

• Daniel 2011

Elsas mamma- hoppas Elsa mår bättre idag! En fråga- träffade ni hela teamet som ska operera Elsa, d v s också plastikkirurgen? Var det i så fall Erik Neovius?

• Daniel 2011

Riparbella- Vi ses på lördag kl 10 på Plantagen i Barkarby Glad. Ska bli jättekul!

• Daniel 2011

Ja, Elsas mamma, har frågat mig själv varför vi får vänta så länge.... Kanske för att det är olika sorters synostoser?? Inger drog samma visa som förut om att det var pga plastikkirurgen som Daniel får vänta. Att han är så upptagen... Men konstigt om ni fick välja mellan mån och tors? Då borde ju torsdagen vara "ledig"... Men känner att jag får ge mig nu och vänta på den 7 nov. Känns bara så jobbigt eftersom vi väntat sen mars... Nu håller jag bara tummarna att Daniel är frisk när det gäller!

Kram

• Daniel 2011

Sniik och Riparbella- tack för en superfin träff idag! Känner mig alldeles varm i hjärtat . Synd bara att tiden gick så fort!!  Det får vi ta och göra om snart, förhoppningsvis kan fler komma då! Och tack Sniik- nu vet jag ju vad jag ska önska mig i födelsedagspresent! Hittade ett fint halsband på "by  Hovland" på nätet. Heter Golden Heart.

Elsas mamma- nu börjar det närma sig för er... Antar att det börjar kännas väldigt nervöst! Hoppas att Elsa och du och din sambo mår bra! Som jag skrivit kommer jag att tänka på er på måndag!

Pluppmamma- hur går det för er? Var ett tag sen jag såg dig här.

Kram på er alla och pussa på er sötnosar!

• Daniel 2011

Men neeej Elsas mamma! Vilken hemsk otur . Som Sniik skriver brukar man ju bli bättre fort så peppar, peppar! Hemskt med alla dessa vidriga höstsjukdomar. Krya på dig nu!!!

Ja, tack Riparbella för att du tog med dig fotona. Er dotter är så fin och det ger mig hopp om att det kommer att gå vägen

Sniik- förstår att du älskar ditt halsband! Och vad fin Filip är , alldeles perfekt!! Såå söt och charmig.

Kram på er!

• Daniel 2011

Ja, vad skönt Elsas mamma! Hoppas att allt går så bra som det bara kan även om det kommer att bli supertufft!! Håller tummarna! Tänk på att man fortfarande smittar upp till 48 timmar efter sista kräkningen och/eller diarré... Använd mycket handsprit! Vill ju inte att Gustavsson eller nån annan ska smittas lagom till Daniels op . Hade dock gjort som du om jag var i din situation så jag  förstår dig!
    Kan knappt vänta tills den 7 nov nu.... Håller på att gå upp i atomer nu! Kommer bli sååå ledsen om det inte blir av då. Ska försöka tänka positivt! Jobbigt när vi väntat i snart 8 månader nu

Svar på tråden Kraniosynostos #10