-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Igår träffade jag min läkare. För avslut och prat om framtiden. Hon är en sån ängel! Jag får samma behandling nästa graviditet. och sjukt många VUL/UL om det är det jag behöver för att må bra i graviditeten! Hon lägger stor vikt vid TLC. Vi tänker nog inte försöka med syskon förrän liten man är 1 år. Men känns bra att veta redan nu hur vi ska göra nästa gång
Läkaren fyller 65 nästa år men har inga planer på att gå i pension än på länge. Hurra! Beklagade mig att det borde finnas fler läkare som henne. Att det borde pratas om upprepade missfall, så att fler läkare vågar behandla. Då sa hon att hädanefter remitteras alla från repro på SU med upprepade missfall till henne! Blir så glad
Allt tjat har gett resultat till alla stackare som kommer efter oss!
-
grattis Lycka ...och a 80 !
-
Grattis till hjärtat a80!Som sagt är jag tvåbarnsmamma nu!! Tack för alla grattis!
Det blev lite dramatiskt även denna gång, som tur var kände jag igen Hellp-symptomen från förra gången så förra fredagen åkte jag till mvc här i stan och bad om att få ta prover. Bara någon timme senare ringde de upp och bad mig åka in till ackis, där blev vi inlagda och mina värden började bli sämre och sämre, samt att ctg kurvorna inte var hel ok . På måndagen var dock alla mina värden tillbaka till normala men ctg kurvorna fortfarande inte riktigt bra, hur som helst fick vi åka hem igen! Vi var hemma runt kl 17 på em och redan då kände jag igen att jag inte mådde bra. Vi velade länge och väl om vi skulle åka in igen eller inte, tillslut kom vi fram till att det var nog bäst att göra det. Vi var tillbaka på ackis runt kl 1 på natten, och då drog allt igång ordentligt, med provtagningar, ctg och en hel drös med olika läkare som besökte mig - värdena hade blivit riktigt dåliga igen och fortfarande inte bra ctg. Några timmar senare akutsnittades jag, 36+2, som tur var fick jag vara vaken denna gång! Fick dock inte vara med lillan på en gång då de ville ha mig under observation ett par timmar.
Nu mår vi båda bra, men är så trötta. Lillan har kommit igång bra med amningen och vi har redan kunnat sluta koppmata henne. Bvc kommer hem till oss idag och jag hoppas att hon inte tappat något mer i vikt.
Så nu ska vi vila oss i form! -
Lycka: Grattis igen till lillflickan!
Vilken dramatik, men skönt att ni mår bra! Hoppas att ni får vila upp er ordentligt nu. Kramar!
Irma: Det låter som en underbar läkare!
Men vad händer när hon går i pension? -
Lycka: Vad skönt att höra att ni hämtar er.
Bra gjort av dig att åka in och inte "leka tuff" hemma.
-
Lycka: Oj, vilken dramatik. Vad bra att du åkte in!!
-
Lycka; vad skönt att ni har klarat er, det låter hemskt läskigt! Tvåbarnsmamma låter omtumlande, men lyckligt! Hoppas att ni piggar på er snabbt och kan njuta.
Jag har en tvåveckorsförkylning som kombinerat med att jag försöker gå till jobbet gör mig grymt trött (och just ja, jag är ju gravid oxå). Och idag kom det pyttepytterosa på pappret, så lite så att jag antagligen inte hade sett det om jag inte varit nitisk toapappers-analyserare (lite störd har man nog blivit av den här karusellen). Sen har det inte kommit mer, så vi fortsätter hoppas, men jag inser att jag inte överlever fem veckor till rUL så imorrn ska jag ringa och anmäla mig till MVC och höra om de vet nånstans man kan göra ett tidigt UL privat här i stan. (i bästa fall är det en klok BM som fixar en landstingstid åt mig...). Risken att det blir mera blod och därmed akutbesök är väl iofs överhängande. Tack för alla grattis! -
a80:
Nej, nej, nej! Inte rosa! Även om det är ofarligt blir man ju så sjukt orolig. Hoppas verkligen att det inte kommer mer! Hade du blödningar förra grav? Kramar -
Lycka: Oj vilken dramatik! Hoppas ni mår så bra som ni kan!
Krus: Jag hoppas läkarens tänk och ideer smittar av sig på yngre kolleger
a80: Usch för rosa
-
Hejhej!
Inget mer rosa så jag försöker behålla lugnet. Borde ju snart vara dags för "mens". Jag blödde stup i kvarten förra graviditeten så jag vet ju att inte ens störtflod av röttröttrött behöver betyda att det är kört.
Har fått en UL-tid den 7 oktober. Känns bra men 5 veckor är sjukt lång tid...