-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
Här får man BF på KUB-ULet. Vår BF är 18 april, några dagar senare än beräknat enl sista mens. Så då är vi nästan samtidiga!!
-
Här får man inte bf förrän på stora ul. Men jag vet själv när äl var och det stämmer med bebben.
-
Grattis Krusbär! Tjohoo!
-
Tack, lillaD! Hur går det för er? Har ni börjat försöka igen? Hur funkar det på förskolan?
a80: Har ni berättat för dottern att hon ska få ett syskon? Jag försökte förklara för sonen att "mamma har en liten bebis i magen" varpå han intresserat lyfte på min tröja, petade i min navel och sa "bebisen sitter fast där, den kan inte komma ut!". Sen dess pekar han ibland på sin egen navel och säger "bebisen sitter fast där". Så söt! Men på frågan om han vill ha ett syskon blir svaret "inte idag".
-
Idag är det 6 månader till BF!
Vi har sagt till dottern att hon ska få ett syskon, de första gångerna vi pratade om det så bytte hon ämne direkt, men när min pappas sambo frågade henne vad som är i min mage svarade hon "Bebisar!!! så hon börjar kanske fatta nåt, hon säger ofta nu att hon är en liten bebis. Antar att det är lika svårt för de små att förstå som för oss, minst! -
Knappt en veckan sedan ul och oron börjar redan gnaga... Och nu vet man ju att man faktiskt har något att förlora, när man har sett en liten krabat därinne... Slutar med progesteronet i dagarna, tror att det kanske är därför jag är orolig att det ska påverka. Mannen vill inte att vi ska ha en angel sound, han tror inte att det är bra med för mycket ultraljud. I morgon ska jag till läkaren, hoppas få ta nytt blodprov då och att hb kanske har gått ner. Eller att doktorn har något annat lugnande att komma med.
-
Det är en evig väntan Krusbär... Jag upplever faktiskt inte alls det där alla beskriver om att andra graviditeten bara rusar iväg och man vet inte vilken vecka man är i för man har så fullt upp med det barn man har. Jag tycker tiden går lååångsamt, vet oftast exakt vilken dag jag är på och bara väntar och väntar. Kanske att det skulle gå fortare om jag inte var så trött, nu orkar jag ju bara ligga i soffan och fundera på kvällarna.
-
Tack för att du frågar gumman! Det går inte så jättebra, vi har gjort spolningen men det såg ok ut, så vi fortsätter med försökandet. Det börjar kännas lite jobbigt att det inte tar sig faktiskt. Men men, jag försöker hålla modet uppe!Krusbär skrev 2011-10-18 09:19:26 följande:Tack, lillaD! Hur går det för er? Har ni börjat försöka igen? Hur funkar det på förskolan?
a80: Har ni berättat för dottern att hon ska få ett syskon? Jag försökte förklara för sonen att "mamma har en liten bebis i magen" varpå han intresserat lyfte på min tröja, petade i min navel och sa "bebisen sitter fast där, den kan inte komma ut!". Sen dess pekar han ibland på sin egen navel och säger "bebisen sitter fast där". Så söt! Men på frågan om han vill ha ett syskon blir svaret "inte idag".
-
Jag hoppas verkligen det blir plus snart lillaD. Ni förtjänar plus och sen en fribiljett till gräddfilen. Det är bara för orättvist att först ha svårt att bli gravid och sen svårt att behålla... Jag lägger in mitt veto mot att folk ska behöva ha det så.
-
lillaD: Hoppas verkligen att det tar sig snart! Men visst kan endel ha lite lättare att bli gravida efter en spolning? Bra att du håller modet uppe, för snart måste det gå. Då får du hänga här och räkna veckor och nojja.
Kram
a80: Jag håller med, tycker inte alls att det går särskilt fort fastän man har ett barn redan att tänka på. Är bara ännu mer trött än förra gången, men inte går det fortare. Det känns redan som att jag har varit gravid i en evighet (eller "gravid" eftersom man inte riktigt vågar tro på det). Längtar så tills man kan börja känna bebisen!
Träffade förresten en väldigt sympatisk läkare på mvc igår. Hon verkade lite insatt i upprepade mf och forskningen kring det. Hon menade att det fortfarande inte fanns tillräckliga studier för att bevisa att Trombyl faktiskt hade effekt, men att "de misstänkte att det fanns ett samband". Så nu får jag knapra Trombyl, inte bara på eget bevåg utan på läkarens order, till v 37.
Vi ska även boka in ett TUL i v 32, något som på denna mvc är standard om man har haft "trasslig bakgrund" som hon uttryckte det. Det är verkligen stor skillnad mot den mvc där jag gick med sonen, där fick jag varken läkarbesök eller TUL fast det var första barnet och dessutom efter tre mf.