• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • fruZ

Tummarna hjälpte!!! Vi har en 23 mm stor bebis i min mage! Såååå lättad och lycklig!

Superbra ung doktor som avslutade med att på ett väldigt  bra sätt säga att har det gått så här långt är det mycket ovanligt att det går fel. Gå nu hem och ta ut glädjen i förskott, köp bebiskläder! Och jag känner mig faktiskt rätt trygg nu, vi har kommit långt, alla missfall har ju varit tidigare än så här (även om ett MA märktes senare).
    Jag har visst en lättblödande livmodertapp, det enda lite trista med det är att det ska tas cellprov (så får man nåt nytt att oroa sig för...). Men risken att det skulle vara nåt är ju liten.

Och vad är väl lite cancer när man har en levande bebis i magen?!!!

Nu ska jag förbereda skogsutflykt med min försummade dotter!

• Lycka77

a80 så härligt, grattis!!!!  Och inte ska det vara något tok mera, det får det inte vara!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • BettanB

a80: Grattis! Åh, vad roligt att höra att pyret mådde bra. Synd med cellprov, men det är väl inte helt ovanligt att man blir mer lättblödande under graviditet heller?

I BettanMansion är sorgen randig.
  • Cia o krabaten

a80: Härligt!!!
    Men du, ska du verkligen ta cellprov nu?
    DrB rek inte det pga att man inte får rätt värden pga graviditeten eller nåt. (inte pga några risker).
    Kan vara värt att kolla upp. 
    Jag väntade till efterkontrollen med mitt just därför.
    DEssutom sa min privatgyn att om man lever i en fast relation så behöver man knappt göra dessa längre, typ, eller nåt... 

• fruZ

Läkaren idag tyckte absolut att jag skulle göra det, antar att det har med hur tappen såg ut att göra... Och jag läste att man kan göra det fram till vecka 15. Det där med fast relation var ju intressant, då borde det ju iaf inte vara någon risk att det är nåt fel på mig Glad

• Cia o krabaten

Du har säkert tillgång till fakta eller forskning ang det så kolla lite!

• BettanB

Cia: Fast det där med fast relation låter ju konstigt; jag hade ett ok test först och testet efter visade cellförändringar (samma partner). Förändringarna var dessutom envisa så jag fick göra 2 koniseringar för att bli av med dem och jag går nu på kontroller vartannat år (varje år i början).

I BettanMansion är sorgen randig.
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts