• Lycka77

Efter upprepade mf-forts

Vi fanns där för varandra när vi hade det som jobbigast...

Nu har vi äntligen fått våra efterlängtade små, den värsta tiden är över.
    Här kan vi dela vardagens små bekymmer men även de underbara stunderna.
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
  • Irma

Krus: Jo, jag ringde till BVC igår och bokade en läkartid. Bättre att kolla upp sin guldklimp en gång för mycket! Skulle aldrig förlåta mig själv om det var något som upptäcktes för sent...

a80: Härligt med mammabyxor! Jag gick i vanliga jeans och plågades länge av det strama tyget. Sen när jag började med mammabyxor förstod jag inte varför jag inte börjat tidigare. För idag finns det ju så mycket snygga jeans som knappt syns att dom är mammabyxor ju! 

• Krusbär

Mammabyxor är kalas! Köpte mina första i v 13 förra gången, sen blev det några fler innan jag slutade med byxor i v 25 ungefär. Kunde inte ha något alls med linning som satt åt det minsta över magen. Lilleman gillade det inte heller - han sparkade extra vilt om något "kom i vägen" för magen, som en bordsskiva tex. Enda nackdelen med mammabyxor är att de knappast håller in magen...

Irma: Bra att du får kolla upp vad det kan vara. När ska ni dit?

• Irma

Krus: Vad hade du istället för byxor då? klänning och bara ben?

Vi ska till läkaren på måndag först. Känns bra att jag bokade in tiden. Mannen tycker inte det är så farligt :-O Jag tycker inte det är ok med en bebis som skriker vid amning och lite annars, att man tydligt ser att det gör ont. BVC-tanten pratade om något man kunde ge för att dämpa magsyrorna. Får se om läkaren tycker likadant.

• Krusbär

Irma: Som sagt, vänta och se vad läkaren har att säga. Jag litar inte mycket på BVC...

Förra gången var jag höggravid under sommaren, födde i mitten av augusti. Så klänning och bara ben (eller med stödstrumpor) funkade fint. Även tights och andra mjuka byxor utan linning som gick HÖGT över magen. Blir kanske lite svårare nu, med BF i april. Förvånad

• Irma

Du kommer bli den där som alla pratar om. Har du sett hon som går i klänning mitt i smällkalla vintern

• Krusbär

Japp, utan jacka också för den får man väl inte på sig...

• Lycka77

irma - det ska bli intressant att höra vad läkaren säger till dig, för här hemma  har vi liknande amningsproblem. Det har kommit senaste veckan. E är väldigt gasig i magen och pruttar mycket. Vi hsr an minifom droppar senaste 2 veckorna och skrikandet på kvällarna har minskat, mén hon sover oroligt och knorrar och vridet sig mycket.

-idun - jobbigt att du ska fortfätta må dåligt. Om det känns ok med tabletter så kanske det är en bra lö´sning för dig.

´Det är svårt det där med mammakläder. -jag gick i kjolar med resår och leggings och trodde jag lyckades dölja magen, men icke. När jag berättade i v.15 ,på jobbet, då visste alla det redan

• Irma

Hej tjejer!

Var hos läkaren med L igår.  Hon gissade på glapp i magmunnen (övre, undre eller båda) eller mjölkproteinallergi. Ska testa med ett preparat som heter "Enfamil AR". Det ska tjocka till det och lägga ett lock på i magen. Är sådär popis. Ska ges efter amning på sked. L låter det läggas i munnen. Men spottar sen ut och skrattar. Som om han tror det är en lek... Vi får försöka några dagar. Kanske blir bättre.

Fungerar inte det ska jag testa att ta bort mjölk ur kosten. Funkar inte det blir det utredning. Läkaren lyssnade noga på hans "tuppighet". Han har kacklat mer eller mindre sen födseln. Har blivit tillsagd varje gång på BVC att det är sååå normalt. Men nu tyckte läkaren jag skulle hålla koll på det :-O Snacka om att man blir orolig! Jag frågade om hon trodde det hängde ihop med sväljandet och spyorna? Men hon ville inte förklara Blir så arg på sånt. Det gör mig ju bara mer orolig!

Å vill bara att han ska bli bra. Och det fort. Jag lider varje gång det sväljs, sväljs och gråts  

• Krusbär

Irma: Usch, vad jobbigt! Hoppas att det hjälper med medicinen. Men bra ändå att ni var hos läkaren och att ni nu får lite koll på hur det utvecklas, med eventuell utredning. Går han upp i vikt som han ska? Det är ju annars det viktigaste, oavsett hur mycket de äter.

a80: Är det nu i veckan du ska på KUB? Hur är det med oron? Själv håller jag på att bli galen av oro, ju närmre KUB desto värre. Nu är det drygt en vecka kvar och jag läser om folk som upptäcker MA på KUB, utan att ha haft några symtom innan. Hur kan man veta att fostret lever?! Om jag bara klarar KUB så lover jag att inte oroa mig mer sen!

• Lycka77

Irma - skönt att ni fick komma till läkaren och fick lite tips. Hoppas att det hjälper med Enfamil, är det droppar som Minifom eller vad är det? Hur gammal är sonen nu?

Krusbär - Jag lider verkligen med dig och a80 som väntar på KUB. Fy tusan så jobbigt det är.
    Tror du att du kan hålla att du inte ska oroa dig mer om KUB går bra? Ska inte hålla det mot dig senare lovar. 
    Håller tummarna för er!

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts