-
-
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts
-
åh a80, jag säger som Cia, tankemonstrena är de värsta! MEN, de är bara tankar och det finns inget verkligt bakom dem (japp, terapeutens ord
). Försök hitta tillbaks till känslan du hade för några veckor sedan när du bara kunde njuta av din grav, utan oro och dumma tankegångar. Försök tänka att det ju gick bra sist och att ni har lilla S, och att det kommer gå precis lika bra den här gången också. KRAM
Hej finesssan, vad kul att se dig! Hur mår ni allihopa? -
Finessan: Kul att höra av dig och spännande med bebisförsök! Jag vet inte om man kan känna sig helt redo med mf-historia och medicinering i bakhuvudet, men om det inte känns helt otänkbart är det väl bara att blunda och dyka i...
a80: Är det inte dags för rul snart? Känner du bebisen än? Min plutt har börjat ge sig tillkänna ibland och det lindrar oron en hel del. Rul 22 nov.
idun: Hur går det för dig? När börjar du jobba?
Kram till er andra!
-
Ja, usch och fy för denna oro! Som ni säger känns det ju lite bättre när man börjar känna av bebisen. Jag kunde slappna av bättre från RUL till ca v.34, då oron för att bli sjuk satte in.
Finesssan - kul att se dig här igen. Förstår att det tar emot att sätta igång igen, eftersom du hade en sån jobbig graviditet också. Hoppas det går bättre denna gång. Så Dr B är lite smått aktiv fortfarande, kul!
Här är det fullt upp. Elsa verkar tyvärr fått lite av sin systers trassliga sömn. Senaste veckan har hon somnat runt 02, och om det vill sig riktigt illa närmare 04. Behöver inte säga att jag är trött va *snark*
Annars har vi det bara bra!
Kram brudar!
-
Tack för ert pepp! Jag har ju känt nåt slags sprattel sen ca v 12, men än är det så sällan och lite att jag mest blir orolig mellan peten. Och det faktum att jag fortsätter vara sjukligt trött och inte orkar fylla kvällarna med annat än väntan på att gå och lägga mig gör det förstås svårare att hålla orostankarna borta. Så trött är jag att jag undrar om jag kommer orka jobba fram till jul... (efter jul kommer min arbetstillvaro bli mycket mer lättsam) Så nästa veckas mission är att se över vad jag kan göra för att inte bryta ihop helt.
En ljuspunkt i tillvaron är att RUL närmar sig, 25 november 12 dagar kvar! -
a80: Om du knappt orkar jobba kanske du kan bli sjukskriven, på hel - eller deltid? Om inte kanske du åtminstone borde kolla upp järnvärde etc hos bm? Får du sova på nätterna? Jag är också trött men det beror mycket på att lilleman stökar om nätterna. Var borta med jobbet förra veckan och sov på hotell i två nätter - det gjorde stor skillnad! Tänker att du kanske också behöver sova ut för att komma ikapp?
Ang. fosterrörelser så är det ju fortfarande tidigt. Men ett tips är att ligga stilla på rygg en stund på kvällen eller morgonen innan du går upp. Då brukar min lillbebis röra på sig så att det går att känna.
Skönt att kunna räkna dagarna till rul!
-
Tack Krusbär, jag ska prova ryggläget ikväll. Och när det gäller sömnen är den sådär, har ingen annan att skylla på än mig själv, är rätt stressad över en massa saker...
Idag har jag iaf kontaktat min chef och min handledare och avsagt mig en del arbetsuppgifter för att få tid till det jag måste göra och för att kunna ta ut flex någon eftermiddag i veckan. Vi får väl se hur långt det räcker, men jag hoppas slippa sjukskrivning. -
Pssst..... smyger in och viskar att jag också är gravid igen
Det tog sig redan på andra försöket ( med endast en äggledare) och jag fick snabbt kontakt med min suveräna läkare. Så nu är det samma behandling som gäller, Crinone, Trombyl och Fragmin. Jag är redan i v.12 och jag var in och såg "Lill-trollet" med hjärta och allt förra veckan
Vinkar glatt till er alla och håller alla tummar för pågående och planerade graviditeter! -
Mb: HEJ!
Och grattis till graviditet och v.12. 
-
Vad roligt MB, grattis!!
-
MB: Grattis!
Skönt att du har en bra läkare med dig!