• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • t0va

mm... vi tänkte göra det. Så vi har nedskrivet innan våra tankar kring amning, blir nog lättare att få fram det då. Sambon är ju väl medveten om vad jag tycker och mår jag skit och inte orkar så vet han att det är ok att ge ersättning. Så slipper han stå och fundera och känna dåligt samvete med en sån sak. Mår jag fruktansvärt så kanske jag inte ens orkar bry mig om den saken men nu har vi hunnit prata så vet vi bägge hur vi vill ha det :) Vi snackade igenom igår om förlossning, jag har rätt stor ångest över att inte orka och skada mig och bebis på köpet. Men han har lovat att om han ser att jag närmar mig gränsen för vad min kropp orkar så ska han bråka åt mig. Han har sett mer än en gång vart min gräns går även när jag är tjurskallig och kör på tills jag nästan svimmar. När all energi tar slut så hamnar jag lätt i min egna lilla bubbla, är väl lite autistisk på den punkten också, då är det svårt för andra att få bra svar. Men sånt ser han som tur är :D Planerar att hämta ut vagnen snart också, då är allt det stora fixat och det är inte kaos om den kommer.

• t0va

Nu fru U vet vi vad det är för sort där inne... Är en liten hanekiwi :D
    Var på ultraljudet idag och allt såg bra ut förutom att han är lite liten, men inom normalgränsen fast precis på gränsen för att kollas upp igen. Så vi ska tillbaka om 3 veckor och göra om det. Läkaren som fixade piller åt mig kom och kollade resultatet också, känns så tryggt att de kollar upp ordentligt även om vi inte är oroliga. Jag var liten när jag föddes, v.39 och 2700gr och sambon var tydligen liten han med.

Men nu får vi se vårt lilla mirakel igen om han nu inte tänker ploppa ut innan dess.
    han vägde 1700gr idag i v. 32+1 så det var -13% mot genomsnittet. Är bara så förvånad över att de tar allt på allvar och gärna gör en extra koll istället för att vifta undan det. Stor skillnad mot den vanliga vården.

Imorgon ska vi åka och hämta vagnen också, så då börjar allt bli klart. Är skönt för den här värmen tar livet av mig.

Lyckades nästan svimma på BB idag när vi väntade på våran tur till UL. Sambon hann få tag i mig innan det svartnade så jag inte föll i golvet. Var så grymt varmt i väntrummet. Hade varit underbart att svimma och dunka skallen i golvet. Fast inne på undersöknignen hade de AC så där var det svalt och skönt.

Börjar kännas på riktigt nu när vi fick se en liten människa på bilderna, var inte riktigt som förra gången när det mest var något som såg ut som en minimänniska men simmade runt där inne.

• CuteElliz

vad kul att ni får en liten kille t0va... =)

skriv ner det du skrev om förlossningen... att din karl ser när du är på väg att ta slut o att du är i en egen bubbla då o att de ska lyssna på honom om han säger att du är helt slut även fast de inte märker det... skriv ner allt av betydelse på papper som ni lämnar fram...

faan vad ful layouten är på sidan nu....!!!!!!

• CuteElliz

hallå vänner...!!!

jag saknar er...!!! ni pladdrar ju inte längre...!!!! Gråter

nåväl... lite uppdateringar... Isabelle är nu fyra månader gammal (lite mer) o är en riktig knubbis... haha... hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... =D  hon vänder sig från rygg till mage också o har hittat fötterna... dom är mumsiga... haha...

hon sover duktigt om nätterna också... =)  nattar henne vid 20-tiden... ibland så sent som vid 21 till o med... men sen sover hon så snällt till tidigast fyra o vill ha käk o sen somnar hon om efter mat o ny blöja... =)

• t0va
    CuteElliz skrev 2010-08-08 00:36:57 följande:
    hallå vänner...!!!

jag saknar er...!!! ni pladdrar ju inte längre...!!!! Gråter

nåväl... lite uppdateringar... Isabelle är nu fyra månader gammal (lite mer) o är en riktig knubbis... haha... hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... =D  hon vänder sig från rygg till mage också o har hittat fötterna... dom är mumsiga... haha...

hon sover duktigt om nätterna också... =)  nattar henne vid 20-tiden... ibland så sent som vid 21 till o med... men sen sover hon så snällt till tidigast fyra o vill ha käk o sen somnar hon om efter mat o ny blöja... =)
    jo vi pladdrar men inte här, då ser ju du det Tungan ute

4 månader har det gått så fort? jösses... fast vi har 15 dagar kvar nu... så läskigt och jag har tokpanik. 
    Nya TUL visade att han växt lite i alla fall hur mycket vet vi inte för han vägrade sammarbeta med huvudet nu igen... verkar inte vara en väldresserad och lydig sak som vi beställde... *grrr*

Är typ lovad igångsättning den 23:e eller 24:e om det inte kommit igång innan dess, för nu knaprar jag massa piller mot smärtan. Varken vi eller läkaren tyckte det är nödvändigt att kiwin ska gå på övertid då om jag mår dåligt. Fast jag hoppas det kommer igång av sig själv när som helst.

I förrgår så ångrade jag mig och bestämde mig för att jag inte vill ha barnet, fast sen ångrade jag mig igen lite så jag tror jag vill ha honom men inte om 2 veckor.. hur ska jag hinna allt? *PANIK*

Tänkte på dig inatt faktiskt och undrade hur det gick, men FL funkar så dåligt på ipoden så jag orkade inte leta upp tråden och fråga, sen på morgonen (läs eftermiddagen) när jag vaknade till liv så hade jag ju glömt det...

Nu är det sovadax tjatar hanen om, han är så jobbig och tjatig, tror han vill att jag ska sova så han kan äta allt godis ifred. Ha det så bästast 
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-08-08 00:47:02 följande:
    jo vi pladdrar men inte här, då ser ju du det Tungan ute

4 månader har det gått så fort? jösses... fast vi har 15 dagar kvar nu... så läskigt och jag har tokpanik. 
    Nya TUL visade att han växt lite i alla fall hur mycket vet vi inte för han vägrade sammarbeta med huvudet nu igen... verkar inte vara en väldresserad och lydig sak som vi beställde... *grrr*

Är typ lovad igångsättning den 23:e eller 24:e om det inte kommit igång innan dess, för nu knaprar jag massa piller mot smärtan. Varken vi eller läkaren tyckte det är nödvändigt att kiwin ska gå på övertid då om jag mår dåligt. Fast jag hoppas det kommer igång av sig själv när som helst.

I förrgår så ångrade jag mig och bestämde mig för att jag inte vill ha barnet, fast sen ångrade jag mig igen lite så jag tror jag vill ha honom men inte om 2 veckor.. hur ska jag hinna allt? *PANIK*

Tänkte på dig inatt faktiskt och undrade hur det gick, men FL funkar så dåligt på ipoden så jag orkade inte leta upp tråden och fråga, sen på morgonen (läs eftermiddagen) när jag vaknade till liv så hade jag ju glömt det...

Nu är det sovadax tjatar hanen om, han är så jobbig och tjatig, tror han vill att jag ska sova så han kan äta allt godis ifred. Ha det så bästast 
    åh ja... det har gått megafort... o det kommer bara smälla till så är hon ett år...!!!!!

så jobbigt att du har så ont... visserligen hade jag ganska ont jag med, men det var bara i slutet o handlade om ngn månad som jag hade ont... slapp ju tabletter mot smärtan för så ont hade jag ju inte... men skönt ändå att ni fått en läkare som lyssnar...

vad trevligt att du tänkte på mej... Flört

o du... ta en dag i taget fram till förlossningen... allt måste faktiskt inte vara klart... Flört
  • smurf52
    CuteElliz skrev 2010-08-08 00:36:57 följande:
    hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... 

Knubbisen då. Min vägde 7.4 nånting vid 7 månader...
  • t0va

jo, idag är det skittufft. Ska prata med bm imorgon och se om vi kan få träffa läkaren igen, är så tveksm till om jag orkar så mycket mer nu. Psyket och kroppen är slut. Har slutat äta igen, ja inte helt men jag lever på te och smörgås, får knappt i mig något alls. Det hjälper ju inte att få energi heller. 

Min kropp är inte gjort för det här. Läkaren sa att de kunde tänka sig att testa att sätta igång 1 vecka innan så då är det om en vecka. Får se vad de säger. Fast jag vet inte hur jag ska kunna få energi att må bra tills en förlossning, men läkaren sa också att vi inte skulle utesluta snitt utan vara öppna även för det så hon kanske fattade ändå även om jag inte var såhär dålig när vi träffades sist.  

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-08-08 18:50:38 följande:
    jo, idag är det skittufft. Ska prata med bm imorgon och se om vi kan få träffa läkaren igen, är så tveksm till om jag orkar så mycket mer nu. Psyket och kroppen är slut. Har slutat äta igen, ja inte helt men jag lever på te och smörgås, får knappt i mig något alls. Det hjälper ju inte att få energi heller. 

Min kropp är inte gjort för det här. Läkaren sa att de kunde tänka sig att testa att sätta igång 1 vecka innan så då är det om en vecka. Får se vad de säger. Fast jag vet inte hur jag ska kunna få energi att må bra tills en förlossning, men läkaren sa också att vi inte skulle utesluta snitt utan vara öppna även för det så hon kanske fattade ändå även om jag inte var såhär dålig när vi träffades sist.  
    haha... jag känner igen det där med att knappt äta... när jag skulle in till förlossningen hade jag ätit ett pkt nudlar, typ fyra mackor o en klunk yoghurt på hela dagen... det var allt... yoghurten tog jag strax innan vi åkte eftersom dom sagt att det vore bra om jag åt ngt innan...

men vissa är inte skapta för att vara gravida men däremot för att föda barn... men hoppas att du får hjälpen du vill ha... glöm nu inte skriva allt som ni vill att de ska veta på förlossningen o bb...
  • Denebola

Tittar in och säger hej =)

Känns inte som att jag har så mycket att bidra med just nu, men jag ville bara säga att jag inte har lämnat er

Skickar en kollektiv kram (gruppkram?) till er och en liten extra till t0va, kämpa på

Svar på tråden För oss pladdriga.