För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
mm... vi tänkte göra det. Så vi har nedskrivet innan våra tankar kring amning, blir nog lättare att få fram det då. Sambon är ju väl medveten om vad jag tycker och mår jag skit och inte orkar så vet han att det är ok att ge ersättning. Så slipper han stå och fundera och känna dåligt samvete med en sån sak. Mår jag fruktansvärt så kanske jag inte ens orkar bry mig om den saken men nu har vi hunnit prata så vet vi bägge hur vi vill ha det :) Vi snackade igenom igår om förlossning, jag har rätt stor ångest över att inte orka och skada mig och bebis på köpet. Men han har lovat att om han ser att jag närmar mig gränsen för vad min kropp orkar så ska han bråka åt mig. Han har sett mer än en gång vart min gräns går även när jag är tjurskallig och kör på tills jag nästan svimmar. När all energi tar slut så hamnar jag lätt i min egna lilla bubbla, är väl lite autistisk på den punkten också, då är det svårt för andra att få bra svar. Men sånt ser han som tur är :D Planerar att hämta ut vagnen snart också, då är allt det stora fixat och det är inte kaos om den kommer.
Nu fru U vet vi vad det är för sort där inne... Är en liten hanekiwi :D
Var på ultraljudet idag och allt såg bra ut förutom att han är lite liten, men inom normalgränsen fast precis på gränsen för att kollas upp igen. Så vi ska tillbaka om 3 veckor och göra om det. Läkaren som fixade piller åt mig kom och kollade resultatet också, känns så tryggt att de kollar upp ordentligt även om vi inte är oroliga. Jag var liten när jag föddes, v.39 och 2700gr och sambon var tydligen liten han med.
Men nu får vi se vårt lilla mirakel igen om han nu inte tänker ploppa ut innan dess.
han vägde 1700gr idag i v. 32+1 så det var -13% mot genomsnittet. Är bara så förvånad över att de tar allt på allvar och gärna gör en extra koll istället för att vifta undan det. Stor skillnad mot den vanliga vården.
Imorgon ska vi åka och hämta vagnen också, så då börjar allt bli klart. Är skönt för den här värmen tar livet av mig.
Lyckades nästan svimma på BB idag när vi väntade på våran tur till UL. Sambon hann få tag i mig innan det svartnade så jag inte föll i golvet. Var så grymt varmt i väntrummet. Hade varit underbart att svimma och dunka skallen i golvet. Fast inne på undersöknignen hade de AC så där var det svalt och skönt.
Börjar kännas på riktigt nu när vi fick se en liten människa på bilderna, var inte riktigt som förra gången när det mest var något som såg ut som en minimänniska men simmade runt där inne.
vad kul att ni får en liten kille t0va... =)
skriv ner det du skrev om förlossningen... att din karl ser när du är på väg att ta slut o att du är i en egen bubbla då o att de ska lyssna på honom om han säger att du är helt slut även fast de inte märker det... skriv ner allt av betydelse på papper som ni lämnar fram...
faan vad ful layouten är på sidan nu....!!!!!!
hallå vänner...!!!
jag saknar er...!!! ni pladdrar ju inte längre...!!!! 
nåväl... lite uppdateringar... Isabelle är nu fyra månader gammal (lite mer) o är en riktig knubbis... haha... hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... =D hon vänder sig från rygg till mage också o har hittat fötterna... dom är mumsiga... haha...
hon sover duktigt om nätterna också... =) nattar henne vid 20-tiden... ibland så sent som vid 21 till o med... men sen sover hon så snällt till tidigast fyra o vill ha käk o sen somnar hon om efter mat o ny blöja... =)

jo, idag är det skittufft. Ska prata med bm imorgon och se om vi kan få träffa läkaren igen, är så tveksm till om jag orkar så mycket mer nu. Psyket och kroppen är slut. Har slutat äta igen, ja inte helt men jag lever på te och smörgås, får knappt i mig något alls. Det hjälper ju inte att få energi heller.
Min kropp är inte gjort för det här. Läkaren sa att de kunde tänka sig att testa att sätta igång 1 vecka innan så då är det om en vecka. Får se vad de säger. Fast jag vet inte hur jag ska kunna få energi att må bra tills en förlossning, men läkaren sa också att vi inte skulle utesluta snitt utan vara öppna även för det så hon kanske fattade ändå även om jag inte var såhär dålig när vi träffades sist.
Tittar in och säger hej =)
Känns inte som att jag har så mycket att bidra med just nu, men jag ville bara säga att jag inte har lämnat er
Skickar en kollektiv kram (gruppkram?) till er och en liten extra till t0va, kämpa på