För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
t0va: absolut att babysittern är underbar...!!!! använder den fortfarande till min lilla fis... o den kan man absolut använda även om inte barnet kan sitta själv än... min lilla sötnöt sov ett tag i babysittern på nätterna... hoppgunga har jag skaffat en genom en kompis o den ska vi börja ha snart... =) babygym skaffade jag också genom en kompis o det är populärt för det mesta... skulle hon tröttna på kaninerna som hänger ner o glor så kan man alltid ta bort bågen o bara låta henne ligga på själva underlaget...
har ett mjukt babygym... o när inte babygymmet används använder jag tre av de fyra kaninerna till att hänga på vagnens sufflett...
ett annat tips: köp hem typ always maxi night bindor... dom är i princip lika stora o tjocka som de man får på förlossningen...
o om du kan: sno med dej ett gäng förlossningsbindor hem för de är rätt sköna ändå trots att de är ganska stora...
det kan du ju göra om du blöder länge... jag blödde bara ett par dagar till efter att jag kom hem o sen var det bara avslaget kvar... i början köpte vi apotekets stora bindor men sen blev det always ultra night... de är lite tunnare men fortfarande långa... det var helt underbart... haha... man slapp gå omkring o känna det som att man hade blöja... =p
nåväl... lycka till nu t0va o det kommer gå toppenbra nästa vecka...
o du vet är du snittad kan du nog utnyttja personalen lite mer...
ett annat tips kan vara att skaffa en bärsele! den har varit min räddning ibland när Isabelle varit jättegrinig o tjurig o absolut inte accepterat att jag ska ut i köket o lämna henne i babygymmet t ex... eller om hon inte ens accepterat babysittern (o då är det väldigt grinigt kan jag lova om hon inte ens accepterar den!)... då har jag bara tagit på mej bärselen o så har hon fått sitta där... hon är nära o håller sig lugn o jag kan göra i ordning en flaska mat åt henne... skönt...!!!!!
Vi har inget spjälskydd... fy på oss ;) läste i någon tråd att det var lag på att ha spjälskydd...
Vi har en såndär liten bedside-säng så den är redan liten och trång och brås bebis på mig så vill den bli inpackad med filtar runt omkring så det är trångt och gosigt :D
tänkte sy mig ett skydd senare så det inte trycks in en massa fötter mellan spjälorna men det finns inte några i rätt storlek. Eller jag ska se till att någon syr åt mig, för annars är risken stor att det blir något helt annat tillslut ;)