• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • CuteElliz
    Diverse skrev 2010-08-08 18:23:13 följande:

Knubbisen då. Min vägde 7.4 nånting vid 7 månader...
    haha... jaa... hon är en riktig knubbis... men en riktig sötnöt också... Hjärta
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-08-08 20:35:13 följande:
    haha... jag känner igen det där med att knappt äta... när jag skulle in till förlossningen hade jag ätit ett pkt nudlar, typ fyra mackor o en klunk yoghurt på hela dagen... det var allt... yoghurten tog jag strax innan vi åkte eftersom dom sagt att det vore bra om jag åt ngt innan...

men vissa är inte skapta för att vara gravida men däremot för att föda barn... men hoppas att du får hjälpen du vill ha... glöm nu inte skriva allt som ni vill att de ska veta på förlossningen o bb...
    Japp, visade mitt brev för barnmorskan sist vi var där och hon skrev in i journalen att jag har ett brev med :D 
    Ska komplettera med att om något händer så vill jag att sambon ska fatta besluten, så de vet min vilja kring den frågan. Annars tror jag att jag fått med det som är viktigt, vi har snackat massor så han vet hur jag känner också.

Du som har bebis, babygym och babysitter är det något som de kan ha glädje av i början eller är det senare? Vi pratade om det i en annan tråd men ingen hade koll. Minns att mina föräldrar berättat att jag bodde i babysittern när jag var liten, men vet inte när de började använda den.

Har skaffat en myspöl åt oss, ja inte jag och hanen då för vi får knappt plats utan bebisen och inte sånt FL-mys utan vanligt mys ;)

Tyvärr verkar kaninen tro att just pöl betyder att man ska göra små pölar i den, så vi ska åka till ikea och köpa en grind så hon inte kan ta sig in i vardagsrummet utan att vi vill det och är med ;)

Hoppas att hon känner något, för hon har varit så på att få vara nära mig nu. Idag när jag mådde skit och stortjöt i 2 timmar så fick hon spel och slet bort kompostgallret för köksöppningen för att komma ut. Hjärta 
  • t0va
    Denebola skrev 2010-08-08 20:36:23 följande:
    Tittar in och säger hej =)

Känns inte som att jag har så mycket att bidra med just nu, men jag ville bara säga att jag inte har lämnat er

Skickar en kollektiv kram (gruppkram?) till er och en liten extra till t0va, kämpa på
    tackar, kram på dig med :D
  • smurf52
    t0va skrev 2010-08-08 23:21:50 följande:
    Du som har bebis, babygym och babysitter är det något som de kan ha glädje av i början eller är det senare? Vi pratade om det i en annan tråd men ingen hade koll. Minns att mina föräldrar berättat att jag bodde i babysittern när jag var liten, men vet inte när de började använda den. 
    Med båda mina har jag haft enormt behov av babysittern från dag 1 fram tills de börjat röra sig, krypa.
    Babygymmet har varit intressant från ca 2 månader och Vera gillar det fortfarande (7 månader)
  • t0va
    Diverse skrev 2010-08-09 00:42:21 följande:
    Med båda mina har jag haft enormt behov av babysittern från dag 1 fram tills de börjat röra sig, krypa.
    Babygymmet har varit intressant från ca 2 månader och Vera gillar det fortfarande (7 månader)
    ok, jag funderar på att fixa en babysitter men någon sa att man inte skulle ha det förrens barnet kan sitta själv, men det är väl som vanligt en massa tyckande på FL ;) 

Känns som om det kan vara mysigt om det är ett barn som gillar att skutta lite, och brås den på mig så får vi nog skaffa studsmatta snart också :D 
  • smurf52
    t0va skrev 2010-08-09 00:55:20 följande:
    ok, jag funderar på att fixa en babysitter men någon sa att man inte skulle ha det förrens barnet kan sitta själv, men det är väl som vanligt en massa tyckande på FL ;) 

Känns som om det kan vara mysigt om det är ett barn som gillar att skutta lite, och brås den på mig så får vi nog skaffa studsmatta snart också :D 
    På dom flesta babysitters nuförtiden så finns det ju faktiskt liggläge så varför man inte skulle ha det förrän barnet kunde sitta förstår jag inte riktigt. Obestämd Det är ju lika dumt som att säga att man inte kan ha en vagn som går att fälla upp i sittläge heller då?

Hoppgunga då? Användbart från den dag dom kan hålla upp huvudet stadigt. Mycket uppskattat.
  • t0va
    Diverse skrev 2010-08-09 09:43:28 följande:
    På dom flesta babysitters nuförtiden så finns det ju faktiskt liggläge så varför man inte skulle ha det förrän barnet kunde sitta förstår jag inte riktigt. Obestämd Det är ju lika dumt som att säga att man inte kan ha en vagn som går att fälla upp i sittläge heller då?

Hoppgunga då? Användbart från den dag dom kan hålla upp huvudet stadigt. Mycket uppskattat.
    en hoppgunga skulle jag vilja ha, till mig själv alltså. Får bli en tur och kolla in babysitter. 

Var hos läkaren idag och det blir snitt på tisdag, 17:e, så om en vecka har vi bebis...  Läkaren var så vettig och förstående även om han började prata om att han rekomenderar igångsättning men efter att han kollade att tappen är stenhård så berättade han om riskerna och var ärlig med vad han tror. Att det finns stor risk att igångsättningen inte fungerar och blir långvarig så jag kommer bli så dålig av det och vi ändå måste ta snitt tillslut.

Så jag fick säga hur jag känner och läkaren höll med om att det nog är en onödig risk att testa igångsättning, så nu hoppas jag att kiwi håller sig lugn och det inte startar innan. Blir ändå en vecka innan BF nu.

Idag har jag haft så ont, tror ungen snott ett revben och vässat och ligger och trycker mot nödutgången med den. Förklarar både revbensontet och den huggande smärtan i mysområdet ;)

Läkaren sa han med att vi inte ska ha bråttom hem utan räkna med att det blir ett tag på sjukhuset, b000000ring! Fast vi har skaffat mobilt bredband nu så jag kan surfa :D

• Denebola
    t0va skrev 2010-08-11 00:01:39 följande:
    en hoppgunga skulle jag vilja ha, till mig själv alltså. Får bli en tur och kolla in babysitter. 

Var hos läkaren idag och det blir snitt på tisdag, 17:e, så om en vecka har vi bebis...  Läkaren var så vettig och förstående även om han började prata om att han rekomenderar igångsättning men efter att han kollade att tappen är stenhård så berättade han om riskerna och var ärlig med vad han tror. Att det finns stor risk att igångsättningen inte fungerar och blir långvarig så jag kommer bli så dålig av det och vi ändå måste ta snitt tillslut.

Så jag fick säga hur jag känner och läkaren höll med om att det nog är en onödig risk att testa igångsättning, så nu hoppas jag att kiwi håller sig lugn och det inte startar innan. Blir ändå en vecka innan BF nu.

Idag har jag haft så ont, tror ungen snott ett revben och vässat och ligger och trycker mot nödutgången med den. Förklarar både revbensontet och den huggande smärtan i mysområdet ;)

Läkaren sa han med att vi inte ska ha bråttom hem utan räkna med att det blir ett tag på sjukhuset, b000000ring! Fast vi har skaffat mobilt bredband nu så jag kan surfa :D

Jag vill ha minut-för-minut-uppdaterig från operationsbordet!
  • t0va
    Denebola skrev 2010-08-11 16:01:53 följande:
    Jag vill ha minut-för-minut-uppdaterig från operationsbordet!
    akta dig för vad du önskar, min nörd skulle nog gärna göra det om han fick. Har en känsla av att han kommer snurra runt och glo på alla saker som säger "ping" istället för mig. Men datorn får han nog lämna utanför ;) 

Om han nu blir insläppt.. en hyper och nervös ADHD-gubbe... hur ska de få honom att sitta still en timme.  
Svar på tråden För oss pladdriga.