• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • Denebola

t0va, jag håller med Elliz om att ni ska ha dopet som ni vill. Har svärmor problem med det får hon hantera det. Men ja, förklara varför ni vill göra som ni vill, så förstår hon förhoppningsvis. Hon kanske bara inte ens har tänkt tanken att ni skulle kunna vilja ha dopet i din hemstad, men när hon får höra idén kanske hon gillar den ändå.

• t0va

mmm, vi har ju faktist bestämt det innan kiwi föddes... dopkläning har hon ordnat också, den sambon hade. Får väl se sen... 

Vi kör på babysemp så det blir nog att köpa en nan och prova, han äter runt 120-150ml nu, förutom på ntterna då det blir runt 90ml. Märkte igår att om han ligger på sidan som om han ska amma så kräktes han inte så mycket, ska prova vidare och se så det inte var en tillfällighet. Magen fö. verkar normal.

Får se om vi lyckas åka och fota till tidningen idag.  

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-09-13 07:48:44 följande:
    mmm, vi har ju faktist bestämt det innan kiwi föddes... dopkläning har hon ordnat också, den sambon hade. Får väl se sen... 

Vi kör på babysemp så det blir nog att köpa en nan och prova, han äter runt 120-150ml nu, förutom på ntterna då det blir runt 90ml. Märkte igår att om han ligger på sidan som om han ska amma så kräktes han inte så mycket, ska prova vidare och se så det inte var en tillfällighet. Magen fö. verkar normal.

Får se om vi lyckas åka och fota till tidningen idag.  
    hmm... förbered dej på att han kan få magknip av nan... Isabelle fick det iaf... vi testade nan en gg när babysemp var slut i affären... men kan det inte vara så att han äter för mycket...?? eller kräks han även när han ätit på natten...?? isf kanske ni ska testa att göra uppehåll i matandet oftare o försöka rapa lite emellan varven... eller helt enkelt bara göra som en liten paus i matandet... så maten får hinna sjunka ner lite grann...

visste din svärmor om att ni bestämt det innan kiwi föddes...?? dopklänning är väl inte helt fel att det finns redan...   är den inte snygg så strunta i den... annars är det bara ta den...
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-09-12 22:08:08 följande:
    Hm, ja det låter ju lite krångligt... Men att prata med facket är nog en jättebra idé!

Härligt att dopet gick bra! Kul att skäggdragande tydligen går i släkten
    jo, men som det är nu så kör sambon med stilen att vad de än sätter honom på att köra så tänker han inte klaga... däremot gör han uppror genom att ta god tid på sig hela tiden...

visst är det skönt att dopet gick bra... hennes farfar trodde hon skulle skrika, men hon är så lugn så för det mesta så det trodde jag inte... hade dessutom testat att ösa vatten på huvudet på henne bara ett par dagar innan o hon bara fnyste som hon gjorde på dopet... =)
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-09-13 10:22:55 följande:
    jo, men som det är nu så kör sambon med stilen att vad de än sätter honom på att köra så tänker han inte klaga... däremot gör han uppror genom att ta god tid på sig hela tiden...

visst är det skönt att dopet gick bra... hennes farfar trodde hon skulle skrika, men hon är så lugn så för det mesta så det trodde jag inte... hade dessutom testat att ösa vatten på huvudet på henne bara ett par dagar innan o hon bara fnyste som hon gjorde på dopet... =)
    Haha, smart gjort av din sambo

Jaså, ni hade dopträning till och med
  • CuteElliz

denebola: ja, det är klart... var ju tvungen att testa o se hur hon skulle reagera...   jag är ju så nyfiken...

• t0va

Nu är han vägd och han ökar gått upp 680gr på 2 veckor, men vi ska väga igen om 2 veckor för att ha koll, sen ska vi börja att testa babysemp lemolac och låta honom sitta upp mer. Så det blir babyskydd efter maten ;) 
    Babysittern kommer troligen i veckan med mina föräldrar så babyskyddet får funka så länge.

Ska försöka få liv i min hane nu så vi kan göra oss klara för fotograferingen till tidningen, men jag slår vad om att liten kommer göra en jättekräks precis när de fotar ;)  

• CuteElliz

ja, babysemp lemolac är toppenbra... ngt dyrare, men inte mycket... den kör vi med också...

• Denebola
    t0va skrev 2010-09-13 12:09:00 följande:
    Nu är han vägd och han ökar gått upp 680gr på 2 veckor, men vi ska väga igen om 2 veckor för att ha koll, sen ska vi börja att testa babysemp lemolac och låta honom sitta upp mer. Så det blir babyskydd efter maten ;) 
    Babysittern kommer troligen i veckan med mina föräldrar så babyskyddet får funka så länge.

Ska försöka få liv i min hane nu så vi kan göra oss klara för fotograferingen till tidningen, men jag slår vad om att liten kommer göra en jättekräks precis när de fotar ;)  
    Men då kommer det åtmonstone att bli en bild som tidningsläsarna aldrig glömmer
  • t0va
    Denebola skrev 2010-09-13 12:59:20 följande:
    Men då kommer det åtmonstone att bli en bild som tidningsläsarna aldrig glömmer
    japp, och kanske ett fint julkort ;) 

På tal om julkort så börjar det väl bli dax att tvinga djur och barn att klä sig i tomtekläder och göra egna julkort och kalendrar... Min mor började tjata om att låna liten till julspelet i kyrkan i år... kommer bli ett kräkande jesusbarn, någon som vet hur man bäst får bort bebiskräks från får och åsnor? ;)  
Svar på tråden För oss pladdriga.