För oss pladdriga.
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden. ![]()
Nej fy t0va, så jobbigt för er! Stackars sambon! Och som vanligt står AF där som fån, men sambo råkade ut för en riktigt oseriös praktikplats i somras och det tog bra med tid innan de lyssnade och avbröt uppdraget
Det är så svinigt när de utnyttjar bidragen de får, de borde bli bannlysta från att få in folk från AF framöver på sådana företag!!!
Det är ju nästan bättre för din hane att få slippa stressen av att behöva vara på ett sådant ställe, men självklart är det ju värdelöst att gå på soc!
Har ni provat den där mjölkfria ersättningen till liten (om ni flaskmatar)? Annars utesluta mjölk i kosten. Och Semperdroppar i kombination med Minifom? Det körde vi när lillen hade ont i magen, hjälpte litegrann iallafall. Sitta i upprätt ställning kunde också lindra, men det är så himla olika.
Hoppas ni kan få hjälp på BVC nu, byt annars!
Hur mår du då?
Massor med lyckotänk åt ert håll! 
men lilla vännen... blir så irriterad på sånt där... så gör man inte... min sambos chef sa visserligen inte upp min karl, men han har ju istället betett sig som ett as... det positiva är ju att sambon har fått erbjudanden från ett par andra åkerier att köra för dem... så om han känner för det kan han jobba extra under pappaledigheten...
om ni kör på ersättning så testa en mjölkfri, det är dyrare men det kan ju vara värt pengarna o testa iaf... annars får du utesluta mjölk ur din kost så länge... o om du ammar så testa att utesluta annat också om det inte blir ngn skillnad... hoppas det löser sig för dej snart t0va... du är en riktig fighter... det blir nog en grymt bra mamma av dej sen... skickar massa (fl-aktigt, jag vet...) "styjkekjamaj" till dej... *fnissar massor för mej sj för att inte väcka sambon som sover*
måste in o sprida lite fniss...
www.familjeliv.se/Forum-5-123/m54761935.html
kolla inlägg 52 på s 7 (Mariella hette jag tidigare... haha)
Nu har vi köpt mjölkfri ersättning och testar får se om det hjälper. Blir galen om det inte funkar för han verkar ha så ont och kinkar med maten. Blir galen på det här. Svindyrt var det också, 200spänn för 3.5l färdig ersättning. Men funkar det så får vi bråka om recept sen.
testade förut och han verkade få i sig mer utan att kräkas men är gasig fortfarande och det lär han ju vara ett tag till. Får se om dropparna hjälper.
Men just nu orkar jag inget alls, hanen kom och sa att vi skulle betala en räkning som skulle vara inne idag för det går till kronofogde annars. Så jävla trött på att behöva ha koll på allt hela tiden. Orkar inte vara morsa åt honom också. Får inget stöd alls, han skiter i när liten ligger och gråter och jag fixar inte att gå och bära på honom stup i ett. Snart så sticker jag härifrån. Funderar allvarligt på att gå ut nu och bara vara en stund.
men vännen då... förstår att det är kämpigt... det gör jag verkligen... men jag har turen att ha en karl som faktiskt skärper till sig när jag skäller lite på honom... vet inte riktigt, men det känns inte som att det skulle föra ngt positivt med sig i ditt fall... prata med ngn du kan prata med... ngn på psyk, ngn kurator, vad som... det blir inte bättre av att bara få allting på sig hela tiden... =/
kan ni inte försöka göra så att ni lägger alla räkningar på samma ställe varje månad...?? när sen de är betalade, skriv betalat (eller bet.) o datum på räkningen o sätt in i pärm... på så vis kanske ni kan få lite ordning bland det iaf...
hoppas hoppas hoppas nu att det blir bättre med liten också... är det så att han har väldigt mycket magknip o mycket gaser så är det ju skönare för honom om han blir buren, så är det ju... förstår om du inte orkar... men ta hjälp av ngn du känner du kan lita på...
t0va, jag känner att jag inte har så mycket att smart att säga så jag skickar en stor KRAM
Kämpa på!
Jag tog liten i bilen och åkte iväg i 2 timmar, han slutade skrika rätt fort men jag orkade inte åka hem. Väl hemma så tog hanen Liten 2 timmar så jag fick sova ostört en stund.
Inatt har liten sovit mycket bättre, han lades vid 19 somnade vid 20 och sen har han ätit vid 1, 4, 6 och nu 9 och somnat om rätt så fort. Tidigare har jag fått sitta och massera och gunga honom massor. Känns nog som mjölken... är inte lika mycket gaser heller och igår låg han och lekte när vi kom hem från hörselkontrollen. Måste bara försöka övertala bvc, får se om jag hinner ringa idag annars blir det krig på måndag.
Jag är aningen piggare nu när nätterna och kvällarna inte varit stoppa skrikande unge. Känns så dumt om det nu är mjölken och vi gått på vad bvc sagt, tortyr ju. Tänkte trycka upp en tshirt "hysterisk förstagångsmamma" och ha till bvc...
Funderar på att kolla efter ett annat ställe känns inte tryggt att gå där. Måste ju finnas någonstans där man blir lyssnad på.
jag har världens underbaraste bvc-sköterska... men det är nog lite långt för er att åka t0va...
vi går nämligen på bvc i borensberg med Isabelle... =p