Inlägg från: Väntarochlängtar |Visa alla inlägg
  • Väntarochlängtar
    1638 skrev 2011-08-15 14:22:11 följande:
    Har hittills i augusti sålt 204 objekt o gått med en vist på 14.308:-
    Känns rätt hyffsat. Har just nu ca 200 ligger ute o håller på att fotograferar nya som ska ut... ligger på ca 800 auktioner men kommer vänta in september då folk stänger in sig mer inomhus o traderandet ökar lite mot i augusti... men är grymt nöjd ändå...

Har sålt jul o vissa påskpynt med hyffsat sälj....    som svar till någon som undrade om det går att sälja julsaker nu...
    WOW grattis! Vad är det dyraste du sålt? Om man sålt som du gjort för 14 000 kr - vad ligger din räkning på då?
  • Väntarochlängtar

En fråga ang osålt-kampanjen.. Om man sätter Köp nu blir och varan inte blir såld- får man betala 3 kr då? Det står ju att ev tillägg får man betala själv?
     Kostar inte Köp nu 3 kr om varan blir osåld?  Eller har jag fått detta helt om bakfoten?

• Väntarochlängtar
    Auktionsannonser med Köp nu, reservationspris eller fastpris-annonser

Utropspris Osåltavgift 1 kr och uppåt 3 kr
    Fastprisannonser har ett maxtak för osåltavgifter på 500 kr (gäller upp till 10000 annonser per månad).

Är köp nu "gratis" eller kostar det 3 kr om objektet blir osålt? För Köp nu räknas väl som ett tillägg?
  • Väntarochlängtar

En fråga.. Jag säljer en plagg och postar denna till köparen. Får ett mail tillbaka där köparen skriver att hon har upptäckt två små fläckar som jag har missat och att hon kommer att sätta ett postivt omdöme men skriva att jag har missat fläckarna...
    Jag mailar tillbaka och erbjuder mig att köpa tillbaka plagget för jag vill hellre ha ett bra postivt omdöme, hon svarar att hon ska fundera på det och återkommer.
    Hon svarar att hon väljer att behålla plagget trots allt men sätter inget omdöme.
    Jag mailar henne efter ca en vecka och frågar vilket omdöme hon kommer att sätta och hon svarar "Positivt blankt"..
    Är detta schysst tycker ni när jag har erbjudit mig att köpa tillbaka plagget och hon väljer att behålla det? Ett blankt positivt för mig betyder "halvbra" - vad tycker ni?
    (Ett i-landsproblem jag vet! )

• Väntarochlängtar
    fru jönsson skrev 2011-09-11 21:34:23 följande:
    Tycker ni det är ok om någon snor dina bilder till sin egen annons för samma sak?
    Blev kontaktad av en person som undrade om jag tagit bilderna själv för det låg exakt samma ute i annan annons. Han vågade inte buda för det och jag kanske missade bud för det. Inte kul. Mina bilder är likadant tagna med samma bakgrund så det råder ingen tvekan om vem som äger bilderna.
    Jag tycker att det är ok om personen frågar först och om min auktion är avslutad.. Man får inte ta bilder utan att fråga-maila personen i fråga + maila Tradera.
  • Väntarochlängtar

Hjälp mig formulera ett negativt omdöme.
    Köpare vann 2 auktioner den 21/8 av mig, har ännu inte betalt men har betalt andra säljare , vilkas auktioner hon vunnit senare än mina auktioner...
    Hon mailade efter ca 2 v och drog något "snyfthistoria" ang betalning , skulle betala senast 16/9 - vilket hon INTE då har gjort. Men hon har både budat och betalat andra auktioner som hon vunnit med senare avslut än de auktioner hon vann från mig..
    Har mailat henne och hon har inte svarat. Blir så jävla trött på alla på Tradera som missköter sig!

• Väntarochlängtar
    Väntarochlängtar skrev 2011-09-18 16:13:07 följande:
    Hjälp mig formulera ett negativt omdöme.
    Köpare vann 2 auktioner den 21/8 av mig, har ännu inte betalt men har betalt andra säljare , vilkas auktioner hon vunnit senare än mina auktioner...
    Hon mailade efter ca 2 v och drog något "snyfthistoria" ang betalning , skulle betala senast 16/9 - vilket hon INTE då har gjort. Men hon har både budat och betalat andra auktioner som hon vunnit med senare avslut än de auktioner hon vann från mig..
    Har mailat henne och hon har inte svarat. Blir så jävla trött på alla på Tradera som missköter sig!
    Ingen som kan hjälpa mig?
Svar på tråden Traderatråden nr 16