• Lilla

järfällatråden 9

Flingan: hur har det gått med båda barnen på landet?

• Lilla

Bolindermamman: vad härligt med båt! Jag var tvungen att kola upp schweizerbadet och det ser mysigt ut! Kul för Tilde att bada!

Stora syster: Nilos dagmamma låter toppen! Vad mysigt att vara ute så mycket och t.o.m. laga mat på stormkök. Gör de det varje dag?

Utteröga: oj, gick det bra för barnen vid skolan?

Idag blir Tor 3 veckor. Tiden går fort! Han har börjat få en bråkig mage nu. Ligger ofta och smågnäller och det verkar som att det är magen som inte riktigt är som den ska. De här MINIFOM-droparna som många pratar om, är de bra? Har ni provat dem? Jag har även hört talas om SEMPER-droppar. Vad säger ni med erfarenhet?

• Lilla

Uteröga: förstår vad du menar med övergångsstället etc. Läskigt! Ang dropparna ska jag höra med J. Skriver med vänsterhanden. Har en liten Tor i famnen.

• Lilla

Flingan: lider med dig och dina nätter... Tar du med G till Säby? Det är lite "dum" tid för mig för I går på dagis till strax efter 15. Sen vill jag gärna vara med henne och att ta med henne är en utmaning just nu för hon testar ALLA gränser som finns. Men jag VILL träffa er och smaka på de goda bullarna.

Utteröga: hoppas du får må bättre snart!

tip: vad bra att glass hjälper. Och gott!

Fika vid säby på onsdag kl 3
    Flingan +1
    BM+1

• Lilla

Stora syster: åh, vilka toppendagmammor ni hittat!

Flingan: grattis till lite mer sömn! Och superbra att sängen kommit nu! Jag hade kunnat luncha med dig, men eftersom maken kommer vara hemma idag så vill jag vara med honom. Vi får typ prata utan barn 5 minuter varje dag nu. När vi väl har "tid" är vi så trötta att vi inte kommer på nåt vettigt att säga känns det som.

Utteröga: bra att du slutar med pillren om de får dig att må sådär...!

Nu är Idun och maken iväg och tar andra vaccinationssprutan mot TBE. Jag ska strax hoppa i i duschen. Tor ligger redan i babysittern i badrummet och "väntar". Jag är såå glad att våra gulliga grannar lånade ut babysittern till oss! Tor gillar den skarpt. Hade de inte erbjudit oss att lna den hade vi nog dröjt med att köpa en för dun gillade aldrig den vi hade när hon var liten (lånad av kompisar i Falun) och det är i princip samma modell.

• Lilla

Utteröga: kul att du läser läskiga böcker! Glad

Det verkar bli midsomarfirande för barnen på dagis idag! Skoj! Solig

• Lilla

Flingan: vi var ju på Fjäderholmarna i maj och då kikade vi på "teaterområdet". Det är som en amfiteater med bänkar, men om ni sitter på kanten långt ner (fram) så fukar det med vagnen bredvid. Annars vet jag inte. Är det numrerade platser? Om inte, så åk dit i god tid och ta en plats. (fast det kanske finns fler ställen på Fjäderholmarna där det spelas teater, i så fall vet jag inte) Vad roligt det låter! Både med båtturen, teater och en mysig stund med mannen och lilltjejen!

Utteröga: synd att du är utslängd från FB igen...

Mirix: jag förstår att det är blandade känslor. Tänker på dig!

• Lilla

Utteröga: vad härligt för er att få barnvakt! Är det dina föräldrar som ställer upp? I ska vara ett par dagar utan oss hos mormor resp. farmor & farfar i sommar (om hon fortfarande vill när det är dags). Hon har bara sovit utan någon av oss här hemma innan (totalt 3 nätter), men jag tror att hon är redo nu. Hur länge får du jobba kvar förresten?

Svar på tråden järfällatråden 9