järfällatråden 9
Marina: ha en bra midsommar själv! Blir det firande med lillasyster då?
Marina: ha en bra midsommar själv! Blir det firande med lillasyster då?
Flingan: vilken bra start på dagen!
Glad midsommar på er!
Hur firar ni? Vi har firat här i Skälby, vid typ hembygdsgården. Det var massa folk, majstångsresning, dans kring stången, lotter, korv et. Vi hade med oss picknick och var där tillsammans med kompisar som också har två barn. Soligt och roligt och helt enkelt lyckat! Väl hemma igen har Idun badat i poolen samt sprungit igenom vattenspridaren.
Nu har vi precis ätit en god middag på altanen och Idun och maken kikar om vi har några mogna jordgubbar i landet. Hittills har vi haft 2 st (som Idun fått njuta av). 
Stora syster: men fy vad tråkigt med stölden...
Mirix: ha det så mysigt! Har du bild på folkdräkten förresten? (jag kommer ju från Dalarna)
Utteröga: roligt med fiskdamm!
Flingan: är det en sån där studsmatta med nät runt omkring? Låer kul! Och vad skoj med egen majstång!
Mumriksfru: snart är det dags för bebis! Spännande!
Ja, vad hittar man på i Skälby i denna värme? Haka på nån träff på stranden eller så kanske. Verkar som att det blir en träff vid badet i Kallhäll på fredag.
Tyvärr är jag uppbokad både fredag och lördag så vi kan inte vara med på bad och/eller lek denna vecka.
Utteröga: grattis till förlängningen på jobbet!
Lottie: välkommen till tråden!
Jag fick mitt andra barn 31 maj har även en 3-åring och en man. Vi bor i Skälby sedan 2 år (inflyttade).
Flingan: jag förstår att det är mycket att ta in och läsa på. Ni kommer klara det bra för ni verkar vara så fina föräldrar till G och A.
stora syster: din leverpastej låter som våra russin, inte goda. De kastade jag i soptunnan. Blä.
Nu har jag haft uppehåll av mjölkpodukter i 4-5 dagar. Eventuellt är Tor lite bättre i magen tack vare det elelr också beror det på Minifomen. Jag tog faktsikt lite mjölk i frukostkaffet idag, har saknat det så!
Igår var vi i Uppsala och hälsade på kompisar hela dagen. Både maken och jag saknar Uppsala när vi är där. Det känns liksom som hemma, trots att Skälby också känns som hemma. Idag blir det 3-årskalas.
Flingan: ha en skön semester!
Evani: vaaaarmt!
Är det mycket kvar att måla?
Utteröga: bra beslut att vara hemma med barnen lite extra mycket nu när det är lite att göra på jobbet och V tycks behöva dig extra mycket.
Igår var jag, Tor och Idun till Uppsala och träffade mammor och barn. Vi mammor lärde känna varandra när vi väntade varsin 3-åring och nu har flera av dem syskon. Skoj att ses igen!
Det var nästan 2 år sen sist (då kom de hit hela gänget och kollade in vårt nya boende).
Idag ska vi hälsa på gamla grannar som flyttat till radhus en bit bort här i Skälby. Ska bli skoj att se hur de bor och träffa dem för vi har hängt myyycket i lekparken de senaste månaderna (förutom juni då då flyttade och vi pysslade mycket med bebis). Saknar dem!
Jag skippar mjölk nu och det verkar som att det hjälper Tors mage. Bra det! Vet ni om man måste skippa ALL mjölk eller funkar det att bara ha lite mjölk i kaffet 1-2 ggr per dag?
stora syster: snart har ni ett snyggt badrum alltså! Vad kul!
Nu är det lite tomt här för Idun följde med mormor till Dalarna idag.
Vet ni om det är laktosen man ska undvika när det gäller mjölk som ger bebisen magont?