• Lilla

järfällatråden 9

stora syster: ha ha, jag trodde det var badrum och kök. Vet inte var jag fick det ifrån... Jag håller tummarna för att allt klaffar och är färdigt om 1 vecka då!

Utteröga: skönt med ledighet! Jag förstår att du är sugen på att kolla och fixa nu inför flytten. Spännande!

• Lilla

utteröga: ha så trevligt idag!

stora syster: vad stora och duktiga barn du har! Kul med bio för dem!

Har en bebis som endast är nöjd i famnen... Lite jobbigt.

• Lilla
    Mirix skrev 2010-07-11 20:29:42 följande:

Vi lever trots Ullareds besök, tidiga morgonar och en natt påförlossningen med dropp för Fanny... pju..

Oj, Mirjam! Varför var ni på förlossningen? Är allt bra nu?
    D 1980 skrev 2010-07-13 08:18:48 följande

Hoppar in i den här tråden eftersom vi ska flytta till Skälby i oktober och behöver lite hjälp med råd angående förskola.

Nu bor vi i Solna och min 2-åriga son måste ställas i dagiskö snarast. Är det någon som orkar ta sig tid att bara tipsa om nån förskola? Finns det någon förskola som inte har så bra rykte om sig så att jag inte råkar välja den?

Jag har tittat lite och de som vi bor närmast är Polaris-, Orions- och Solens förskola. Är det någon som vet något om dessa?

OTROLIGT tacksam för svar!!
    Solens förskola har jag hört bra om, men tyvärr är det nog rätt svårt att få plats. De andra vet jag inget om. Vår 3-åring går på Ormbacka förskola och vi är nöjda (ligger också i Skälby).
    Stora syster skrev 2010-07-12 07:54:07 följande:
    Avslutade jobbet innna semestern med att min patient fick hjärtstopp, vi kunde inte rädda honom. Tänkte mycket igår, det var min första oväntade, och mitt första samtal med anhöriga för att informera om vad som hänt. Tungt igår...
    Oj, förstår att det var en tung dag... Kram!
  • Lilla

Vi har nu hämtat hem Idun från mormor i Dalarna. Blev plask i Siljan, klappa kor, åka rodelbana, träffa gammelmormor, hälsa mina kusiner m.m. På väg hem stannde vi vid den STORA lekparken i Sala. Kul!

• Lilla

Matglad: vad skönt med semester! Är huset ni bodde i till salu nu? Jag såg nämligen ett hus tvärs över vägen som var till salu.

• Lilla

Flingan: kul att höra lite om er resa!

Själv är jag het slut av en rolig och varm heldag på Skansen!

• Lilla
    Stora syster skrev 2010-07-15 21:25:41 följande:
    Ojoj Lilla T, galet med Skansen i värmen! Själv kan jag tipsa om ett riktigt trevligt bad ute i Bro, Lejondalsbadet. Var en stor strand och bryggor, stora gräsmattor och nästan inget folk. Till och med Nilo badade! Kors i taket, den ungen hatar ju vatten normalt sett! Man ska dock ta bilen dit, liiite för långt att släpa allt utan..

Nu hat  jag fotat bänkskivan och mejlat bilderna till ikeas reklamationsvd, den var  repig när den kom hit i tisdags. suck. Och inte har de hunnit klart allt annat, ser mer rörigt ut idag än för en vecka sen tycker jag, även om det inte e sååå mkt kvar, tror max två dar om folk bara jobbar pålite...

undrar igen om det e nån mer some sugen på lite fest på lör 24/7? även om det inte blir jättestor fest så vill jag bara ha lite koll på antal pers... Kram på er!!
    Stora syster: tack för tipset om badet! Låter bra! Men vad drygt att bänkskivan var repig...

Jag och Idun bakade mjölkfria muffins i kväll. Vill ha dem nu! Men måste vänta tills i morgon när vi ska äta dem tillsammans med kompisar.
  • Lilla

Just ja, 30-årsfest låter kul stora syster, men jag ammar ju och har Tor hängandes i hasorna mest hela tiden, så tyvärr funkar det inte att vara borta en kväll för mig än. Hoppas ni får kul!!

Marina: hur går det att jobba? Är det på Bauhaus eller boendet? Har du nåt fast nu?

Utteröga: var är du? Hoppas du har en skön semester!

Svar på tråden järfällatråden 9