järfällatråden 9
Har äntligen fått kontakt med säljaren på tradera! Tydligen hade hon haft problem med sin dator... hon bad tusen gånger om ursäkt och sängen är tydligen påväg. Hoppas den kommer snabbt nu!! ![]()
Har äntligen fått kontakt med säljaren på tradera! Tydligen hade hon haft problem med sin dator... hon bad tusen gånger om ursäkt och sängen är tydligen påväg. Hoppas den kommer snabbt nu!! ![]()
Mirjam: i morgon... nej.... nästa vecka Ja absolut! Har du ngra ideer?
Jag har precis lagt Gustav, han började med att vara ledsen, sedan leka, och nu ligger han i sängen och snyftar..... fast inte så att han är jätteledsen, det blandas med kommentarar från musses klubbhus.... den här nya läggrutinen är rätt jobbig, men känns nödvändig....
Själv ska jag ta en dush när han har somnat och sedan prova min nya spikmatta.... jag har stora förhoppningar.... men är också ganska rädd.... är rätt rädd för smärta.....
Jag antar att det hänger ihop med syskonskapet.... Gustav har blivit jättetrotsig sedan A kom, och han har börjat springa iväg!! Inne på affären.... ut på parkeringen en dag.... inte roligt..... Samtidigt som han har blivit så stor är han så liten..... lillpojken min.....
Äh, det är lugnt! Svammla du!
Men varför har han ätit penicilin? Det var ngt med halsfluss eller hur? Eller minns jag fel? Det kan inte vara röda hund eller nåt sånt? Fast det är vi kanske vaccinerade mot?
Här hemma har Agnes börjat sova bättre på natten, i natt har jag bara ammat en gång mellan midnatt och kl 6 och vid sextiden ville hon bara lite och sedan somnade hon om
Nu håller hon på att vakna och pickar med huvudet i sängen i sömnen så jag tror att hon är skithungrig nU!
Lilla söta skruttan min!
Gustav somnade tillslut igår.... det är inte lätt för honom... tur att det är semester snart så att vi kan vara tillsammans hela familjen hela tiden. Läääääängtar.
ÅHHHHH!!! Nu är jag ARG!! Vad är det för jäkla skitsamhälle vi lever i!!!! Fastnade framför ett reprisavsnitt av uppdraggranskning som handlar om vestibulit, och jag blir sååååå arg!! Dels blir jag arg på att det inte finns bra behandling överallt, när det uppenbarligen finns metoder som fungerar, men det som gör mig mest arg och kanske framförallt lite bitter är att vi lever i ett samhälle där flickor tror att det är normalt att sex gör ont!!! Hur fan kan det få vara så???!!!!! Hur kan vi inte lära flickor att sex ska vara skönt och om det gör ont så SLUTAR MAN!!! Nej man måste inte få himlastormande orgasmer jämt, men det ska fan inte göra ont!!! Sexualundervisningen i skolan måste förbättras!!!! GAHHHH!!!!!
Puh har just försökt planera lite sommar men blir helt matt bara av veckorna innan semestern..... Gustav sista utredningsdag är midsommarafton!!! Så vi missar allt firande på landet.... kommer komma upp på kvällen och vara trötta... hoppas på fint väder då iaf så att vi kan grilla.... Hur ska man orka allt??
Sen kommer semestern med alla krav och allt som SKA göras.... Magnus verkar förstå iallfall och utgör sköld mellan mig och alla måsten, han har sian fel och brister men när det gäller sådant här så är han underbar.
Sen ringde syrran och hennes IDIOT till exman har klippt av barnen håret som en ren maktdemonstration!!! Andre har han SNAGGAT!!! och Signe som sparat sitt hår i över ett år, henne har han klippt i en ojäm POTTFRISYR!!!! Han messade henne en bild med orden "så att du känner igen dem!" FAn jag avskyr den karln!!!
ush jag är alldels matt av allting som hänt i min hjärna nu under em.... suck....
Utteröga: Vad duktg du är som bakar bröd! LÅter sååååå gott!
Syster: Ja, utnyttjar barnen som maktmedel har han gjort länge... men du har rätt, jag ska inte ödsla energi på att hata honom....
LillaT och syster: Roligt med kalas på palatset!
Mirjam: Ha ha ha, här är tvn på HELA tiden nu, för är det inte match så är det prat om match.... och jag tycker faktiskt att det är ganska kul, Mange har dessutom gjort ett undantag i sitt spelstopp så han har lämnat in en rad och det blir nog ngra hundra i vinst!
Det tycker jag är roligt!
Vi kan byta fru/man under VM om du vill, jag är morgonpigg så du kan få många sovmornar, och du slipper fotbollen....
Men... du får laga mat och lägga barn och dammsuga....
SYster: Nu får det räcka, nu får din familj bli frisk och vara frisk minst hela sommaren!!! Lider med er!! Blä... hoppas nilo blir frisk fort och att det inte är ngn fara emd Alex och att du blri frisk fort nu!
Tip: Att du orkar!! Tror du att ni hinner klart med renoveringen till bebis kommer? ÄR det en kille eller tjeje föresten? vet ni? Och hur mår du? Vad säger de på mvc om din livmoder?
Annelie: Vi började oroa oss när han var ca 2 och ett halvt, men tänkte väl äandå att det inte var ngn fara... han har ju "pratat" sitt eget språk sååååå länge. Men på tre-års kontrollen klarade han ingenting av de de ska klara, inte bar atalmässigt utan även förståendeässigt, eller dvs det gick inte att avgöra om han förstod eller om han bara inte ville delta efrtersom han vägrade svara på tilltal vilket är väldigt vanligt. Då fick vi remiss till logoped och psykolog.
Tip: Vi går hos logopeden ca en gång i månaden, hon vill att vi tecknar massor, men vi klarar inte riktigt allt, vi brukar få en stor uppgift att öva på till nästa gång, sist var det färger och de sitter nu, nu är det lägesord, och vi har just börjat, det är väldigt svårt för G. Det svåraste är att veta vad han förstår och vad han inte förstår. Det ska bli väldit intressant att se vad psykologen säger... jag tror att det kanske kan bli en autism-diagnos.... men vi får se....
JAg förstår att du är frustrerad över att det tar tid i vården, men jag försöker se det positivt, vi är ändå tidigt ute med all kontroll, många med problem får inte den här hjälpe alls!! Och de som ändå får den får den när de väl har börjat skolan, och då blir problemenn ännu större!
I övrigt är jag trött idag.... lillskruttan har börjat få magknip...så nu sover hon änu sämre på nätterna, i natt var hon vaken och skrek eller gnällde i nästan två timmar.....
Med Gustav drack jag ngt the som var bra fö hans mage, ska se om jag kan hitta det igen, och så får jag väl sluta äta så mycket rå lök och sånnt....
Annelie och Tip: Här kommer en länk till en språksrtörningstråd som jag fått en hel del tips i.
www.familjeliv.se/Forum-3-60/m51124784.html
JAg har också jättebra erfarnhet av barnaktuen i danderyd. Vi fick glass och grejjer medan vi väntade.... vanliga akuten där har jag dock intemycket till över för.....
nu skriker lillskruttan, dags för amning!