järfällatråden 9
Haha, åt för mkt som vanligt! Ja Marina, när blir det av då?
Haha, åt för mkt som vanligt! Ja Marina, när blir det av då?
Oj Lilla T, skönt att diin karl kan ta över när du behöver då! Ska själv ha mig ett allvarligt snack idag om hur stressigt det är här hemma. Usch!
Mirjam, ja supergrattis på storaa dagen!! Nåt kul på agendan idag?
Marina, får väl ta det på helgen då? Skulle inte Anna med ocj planera? Ska vi sitta här så spelar dagarna inte lika stor roll för miig...
Ja, idag smäller det! Ska bara dricka upp mitt kaffe, och klä på mig så ska jag gå och rösta.
Jaha girls, valet är över, nu kan vi ägna oss att diskutera det som är viktigt här i livet; overaller, middagsmat och när man ska fika ;)
Idags ka jag iaf till jobbet, har ju varit ledig i över en vecka.... Känns mkonstigt,, drömde tom konstiga drömmar om min chef... hua!
Nu är det verkl mörkt på morg! Vilken skillnad på bara een vecka! Dags för reflexer kanske?
Nä, hade gött!!
Mirjam, inte va upprörd, det e ju det som e det fina med vår demokrati, att vi alla kan få rösta olika! Och jag vill bara säga att för mig handlade inte valet om just de frågor som ligger dig nära, som insemination. Och självklarrt håller jag inte med om allt Moderaterna eller de blå öht vill, så är det oftast ju. Varför jag röstade blått var för att jag vill tro att de allra flesta människor har en mkt större kapacitet, de kan jobba om de får jobb! Vill inte tro att människor ska behöva ge upp och gå på bidrag istället! Har själv varit både arbetslös, bostadslös, ensamstående, pluggat, osv. Hade nån sagt åt mig att jag måste leva på bidrag istället för att skärpa mig, då hade jag lika gärna kunnat lägga mig ner och ruttna. Som tyvärr tusen och åter tusen pers gör dagligen! Tro mig, lite mer tro på att folk klarar av att styra upp sina liv skulle göra underverk! Om du har tait illa upp av vår lilla politiska diskussion här så hoppas jag att du ändå kan ta det för vad det är? Kram på ´re! ;)
Ni andra; (och Mirjam med, haha) Ha det så bra idag, nu måste jag rusa mot jobbet, la ner all min FL-tid på Mirjam idag, hihi!! So long!
Ja,, nu får vi nog gilla läget, ingen blev väl 100% nöjd ändå!
Verkar bli en fin dag idag! jga e ledig, ska börja med att följa Alex till tandläkaren, sen lite bank och affärsärenden i centrum. Sen har jag en massa bussinessamtal att ringa också. Och massor av smågrejer att fixa hemma, så jag lär va sysselsatt!
nilo har btw kommit in i världens säga-nej-till-allt-period! det tar en evinnerlig tid att komma från dagis på eftermiddagarna! Han är ju så tung, och när han korvar sig blir han väl det dubbla! Man börjar ju verkligen se envisheten komma fram!
Nä, nu e ju klockan mkt, får önska alla en bra dag, lycka till med dopplanering, jobb, fikor och allt annat!! Kram!
Fy, jobbigt med allergiska barn! Nilo har massor av fula eksem, framförallt i knäveck och runt armbågar, de kom direkt tillbaka efter sommaren när det blev dags att sätta på sig kläder igen. vi kör mjukgörande krämer och kortisonkräm till naatten just nu. Men hans verkar inte klia, har inte sett honom klia iaf. Men han kom faktiskt hem från dagis igår med konstiga prickar, utslag på ena kinden. Skumt. Men oftast e det ju inte så mkt att göra åt, bara att smörja och undvika vatten.
Flingan, vet hur det känns, körde ju GI några veckor, gick super ända tills allt plötslig föll... Men som sagt, mörk choklad e ju smaskens! Och nötter! Det tar nån vecka innan man slutar känna så mkt sug! Håll ut!!!
Utteröga, ja visst e livet hektiskt ibland, men det e nog så. Bara att kämpa på, och planera in lite skojsiga grejer som ma kan se fram emot! Själv försöker jag tänka att jag ska göra nåt kul varje vecka. Går sådär, men målet finns där iaf! Det e svårt det där!!
Nu har jag redan glömt hälften av vad jag skulle skriva...
Har iaf varit duktig idag och inhandlat div vitaminer så man kanske kan hålla sig liet piggare i vinter.
Nu ska jag försöka noppa ögonbrynen, och ikväll blir det hårfärgning, så kanske man ser lite fräschare ut imorgon när man ska ut för en gångs skull! synd bara att man har pms-mage, så man lär nog se ut som en liten bulle if! Hahah!!
Ojoj, som vanligt så har jag glömt det jag skulle kommentera lagom tills jag kommit till sista inlägget.... ;)
Kan det bero på att kl är supertidigt ff, det är mörkt, och min hjärna inte fått i sig morgondosen kaffe än?
Kallt e det på morgnarna nu också känner jag! Vi måste verkl se till att vi får en luftvärmepump snart! Men nu dröjer det väl nån vecka innna man kan iinstallera den iaf ,med tanke på att de river ur taket och gör om det.
E ff inte helt återställd efter fredagens vinpimplande tror jag.. Hm, betyder det att man e för gammal för utgång tro? ,)
Elin, vad skönt att dopet blev lyckat! Nu kan du pusta ut en stund.
Tittar ut, och SER INGENTING!!! det ÄR verkligen beckmörkt ute! Igår vart jag nästan påkörd av en bil, han gjorde världens undanmanöver och hamnade nästan i diket/staketet på trädgårn på andra sidan vägen ist! Jävla sopa! Han gasade på alldeles för mkt för en 30-väg... men det e nog dags för reflexer nu iaf...
Jaja, det kommer inte ngr smart tankar ur mmin lilla skalle idag, det e nog bäst att lägga ner fl nu och satsa på att fräscha upp sig så man överlever dagen ist! ;)
Ha det så bäst allla!!!
Ville bara kika in och säga hej!
HOppas alla mår bra, själv har jag inte vaknat än...
Nu börjar det iaf rulla på lite med nya jobberbjudanden, det är verkligen spännande att se var man hamnar! Gjorde mitt första pass på ett av de nya ställena igår kväll, kul med lite nya utmaningar!!!
Jaha, nu e det dags för andra jobbet då, men vi får la höras, e ledig hela helgen, så jag kommer säkert titta in här och va lite lagom uttråkad och terra alla!!
Ingen nämnd, ingen glömd! (eller heter det nämd?)
Ja, jag e också sugen på att börja plugga, tänkte ta en 5 veckorskurs till att börja med. Satt och kollade runt lite igår, blir nog nån sårkurs tror jag.
Marina, du hittar nåt, don´t worry!
Såg världens sämsta film igår, såååå tramsig! The book of Eli! Fy! Hela flmen tänkte vi att snart lir det den där kluriga ahaupplevelsen, men sen bara slutade den. Slösade bort fredagen tyvärr...
Idag blir det nog Sollentuna polisstation med hela ligan, måste ha pass till Egypten. Sen får man väl försöka fixa klart i trädgårn innan snön kommer... Haha!! men det e ju supermysigt nu när det e helt vitt på morgnarna!!
Nä, lite kaffe nu då!!!
Grattis Mirjam och Fanny då! Tänk ändå vad lugnt och skönt med en liten bebis som bara sover och inte buser! Blir ju nästan lite sugen....
Flingan, det går nog bra ska du se, på tentan alltså! Håller tummarna!