Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Flingan - vad tråkigt att det inte blev något jobb i mars! Säg till om det är något jag kan göra? Vad är det som är värst? Att det är mycket med att vara hemma med barnen eller bara att det är jobbigt att inte "göra något" förutom att ta hand om barnen? I så fall kan vi planera lite roliga aktiviteter framöver med S och A eller åka och göra något roligt med G? Till våren kan du ta med vildbattingarna och släppa lös dem på vår tomt

• MrsMumrik

Primavilma - välkommen! Jag har en liten Selma som är född i juli 2010 och bor i Barkarby.

• MrsMumrik

Flingan - vad blev det för säng?

I dag ska jag till Bromma Blocks och köpa nya badbyxor till semlan och sen ska vi på babysim på Vattenhuset. Selma ÄLSKADE babysimmet. Hon plaskade frenetiskt i vattnet under hela halvtimman så de andra bebisarna blev blöta Det var så mysigt att bada i det varma vattnet med hela familjen. Tur att Henrik var med för jag bottnade knappt med mina 159 cm Ingen som ska förbi Bromma Block i eftermiddag och har lust att ta en fika?

• MrsMumrik

Har alla ni döpt eller ska döpa er barn? Vi har haft jättesvårt att bestämma oss ang. dop. Både jag och Henrik är döpta och konfirmerade och gifta i kyrkan, men ingen av oss går i kyrkan eller anser oss vara aktivt kristna. Vi är båda ganska andliga och jag vet att vi kommer att uppfostra Selma att tro på vad hon vill och att söka sin egen andlighet. Jag kan inte stå i kyrkan och lova framför Gud att vi ska uppfostra henne i kristen tro när vi inte kommer det. Så vi har bestämt oss för att inte ha något dop utan kanske en namngivningceremoni och utse faddrar till henne.Vi tänkte göra det på hennes 1-års dag när alla i släkten (som bor på olika håll i landet) är samlade. Är det konstigt? Jag menar att inte ha en ceremoni där hon får namn och faddrar förrän vid 1 års ålder?

• MrsMumrik

RutanE - vad tråkigt att du inte är kry! Hoppas du piggar på dig! Jag står som reserv så vi får väl se om jag får din plats nu Kul att Linus verkar mer intresserad av maten nu! Imorrn ska Selma få fruktpuré för första gången som dessert. Får se hur det går hem.

Vi har nyss varit på babysim. Det är så himla mysigt! Fast idag var poolen kall och alla barnen var lite gnälliga. Vi höll på att skratta ihjäl oss åt Selma när hon plaskade runt i poolen med munnen formad som en trumpet för att försöka dricka vattnet

• MrsMumrik

Bra jobba primavilma! Jag jobbar varje vecka för att få ihop en handlingslista, men det blir alltid sista minuten innan vi åker och handlar. Tänker alltid "nästa vecka ska jag göra matsedel" . Vi handlar också på Willys ibland. Det är faktistk väldigt mycket billigare där! Vilken åldersgrupp är det idag på ÖF i Barakarby? Jag tyckte också det var supermysigt när jag var där för jättelänge sen, men nu har vi babysim på måndagar och det känns lite mycket för Selma att ha ÖF och babysim samma dag.

• MrsMumrik

LillaT - missade att jag ska vara på ÖF med BVC gruppen 10:30 så jag hinner inte Bok och Bebis, men jag följer GÄRNA med nästa gång

I dag ligger jag hemma i soffan och försöker att överleva dagen. Har haft matförgiftning/magsjuka i natt och mår räv nu... Supertråkigt! Missar BVC lunchen med alla fina mammor och bebbar! Hoppas jag är pigg till fredag när vi ska ses!

Svar på tråden järfällatråden 9