Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Hej på er!!

Sitter på ett hotell i Växjö där det fanns en ledig gästdator och trodde jag skulle få läsa ikapp hur mkt osm helst men så var det inte, antar att ni njuter av solen!

Jag ska skriva en rapport om semestern sen, nu är jag bara här en korstis, men vi har det TOPPEN!!!

LillaT. Det är inte laktosen du ska undvika, så små barn kan inte vara laktosintoleranta, bröstmjölk inneh¨åller MASSOR av laktos. Det är ngt annat, jag har druckit sojamjölk och havremjölk, och ätit soyghurt istället för mjölk, det verkar ha hjälp tlite frö nu på semstern har det varit svårt att undvika och då har Agnes gråtit mer.... Ang napp så är det väl bara att ge den och ge den och truga och truga.... vill de inte så vill de inte... GUstav ratade ju napp, men hittade tummen, Agnes suger på nappen, men spottar ofta ut den också¨...  Hur gick det föresten att vara ensamma med TOr? Saknade ni ihjäl er efter IDun?

Syster: Härligt att han simmar!!! Det var ju det du sa, han KAN men törs inte!

Mirjam: Fu vad jobbigt för Fanny... det är läskigt att må dåligt när man är gravid. var ni hemma eller på semester när det hände?

Nu ska jag gå tillbaka till rummet innan de saknar mig för mycket.

Kram på er, jag lovar att berätta allt om galen camping i litet tält, lisseberg, fjälbacka och allat annt när jag kommit hem!

• flingansnö

Hej hopp!!

Nu tänkte jag mig på att skriva om semestern Om ni inte orkar läsa så sluta nu

VI startade på onsdagen förra veckan med att få nya däck på bilen och framvagnen inställd, det känns ju som bra att ha säkra däck närman ska åka långt... Vi åkte sedan till Hallstahammar utanför västerås, där vi slog upp tältet. Det visade sig senare var för litet för fyra personer så jag och Agnes fick sova i bilen...   Dagen efter fikade vi med goda vänner i Västerås innan vi med sovande barn i bilen körde vägvinnande motorväg till Karlstad där vi checkaed in på vandrarhem, Vi trodde att det skulle bli billigare än hotell men chi fick vi! 980kr skulle de ha!!!! Men då ingick ju frukost!!! Herregud, postivit var iaf att vi kunde laga mat själva så vi sparade ju in pengar iallfall....

Dagen efter åkte vi upp runt på vägarna i dalsland, (tror jag) och hamnade tillslut på en sunkig äcklig camping vid svinesundsbron, Det var vacker miljö och varmt i vattnet, men återigen fick jhag sova i bilen med agnes och vi lämadne campinegn tidigt på morgonen efter, med ett beslut om att köpa nytt tält innan vi campar igen.... Vi tog iaf vägen upp på svinesundsbron, fotade lite i norge och åkte tillbaka in i sverige ingen

Sen körde vi till svenska västkusten, först grebbestad, som var lite för myllrigt för att funka med två barn i värmen, så vi körde vidare nermor fjällbacka! Och OH MY GOD!! Jag älskar den staden!! Shit vad vacker det är!!! Vi köpte fisk och bröd och kräftröra och åkte till en liten vikoch åt på solvarma klippor och G badade i havet! Det var en av semesterns absoluta höjdpunkter!

VI åkte sedan till lysekil för att bo, men vände om när vi såg priserna, åkte till Uddevalla, men åkte även därif¨ån utan at ha hittat boende i vår prisklass. VI hamnade tillslut på ett mysigt psnsionat/vandrarhem/B&B i ljunskile. Det vvar mycket mysigt och trevligt, men G lyckades med att släna bort sin Lelle!! Den ska dock komma tillbaka i paket till oss....

Därefter åkte vi till en av våra bästa vänner som just flyttat från en finlgäenhet i centrala Gbg till ett vackert men ensligt torp i skogen utanför borås. Där stannade vi i tre underbara vilsamma dagar. Vi åkte in till Gbg en dag och gikc på lisseberg och Gustav har nog aldrig varit så lycklig!!

Dagen efter körde vi shopping längs kärringrallyt, och höll nästan budget, jag fick dock ett par mkt fina skor som överskred med ngra hundra, men det var det värt!

Efter borås stoppet tog vi bilen över till växjö, där vi bodde på hotell i två nätter, den 15:e juli, hade vi bröllopsdag och firade den med att ta en sväng till Öland, vi åkte ner till Långe Jan och Gustav klättrade alla nästan 200 steg upp alldelse själv, och räknade varenda trappsteg.... (fast han kan bara räkna till27, så många trappsteg hette 27 )

Dagen efter körde vi hela vägen hem från växjö och nu är vi hemma! Vi mår alla sååååååå mkt bättre nu, Semester är verkligen udnerbart!!!!

• flingansnö

God morgon! Sitter här med sovande bebis armen... inte så lätt att skriva men rätt mysigt ändå... Idag ska vi till en ny logoped med Gustav, förhoppningsvis kan hon säga vad som är "fel" med Gsutavs mun, han kan inte sträcka ut tungan och vi tror att det kan påverka talet....

BM: Ingen date denna vecka för oss tror jag, mange har semester även denna vecka så vi ska försöka umgås...

LillaT: Wow! Bra med sorteringen! Jag har alla stora kläder i en stor hög.... här har vi fått sortera bort alla 62 kläder och gått på 68 kläderna... vill du titta på det jag sorterat bort föresten? Innan jag ger det till rädda barnen?  Jag är föresten med på träning till hösten, tänkte köpa ett gymkort på friskis i kallhäll, känner mig inte redo för gympa än, men styrka behövs....

• flingansnö

Lilla T: Ok, då får mirjam första tjing! Jag är bara glad att kläderna kommer till användning. Ang träning så vill jag inte träna i jakan än, eftersom jag inte fixar jympa riktigt än, och gymnet på friskis i jakan är så litet och inte så bra, och så har jag en massa gamla elever som hänger där...  Men när jag vågarmig på jympa så blir det jakan, det är ju bara ner för backen för mig.

Mirjam: Ok, du får komma och kolla på kläderna, jag har massor av kläder i olika storlkekar och vi planer ju inte för ngra fler barn så jag tänker inte spara mer än ngra enstaka plagg av nostalgiska skäl....

Karro: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Njut av din dag och glöm inte att du är skitsnygg och vacker och smart och bra på alla sätt!!!!

• flingansnö

Syster: Åh vad härligt med nytt kök!!

Matglad: Ush, det där med bil på verkstan är hemskt... jag har fortfarande inte kommit över att vi fick punga ut med 20000 i vintras....

LillaT: Jag tror att jag vill leka, en måste försöka planera lite först....

VIsst är det väl ok att amma fast man är sjuk? Jag är kanonförkyld, har feber ( i morse 38.8) och jätteont i kroppen.... Men det är väl ingen fara för Agnes?

• flingansnö
    evani skrev 2010-07-24 12:51:39 följande:
    Det är bara bra om du fortsätter amma även om du är sjuk, då överför du antikroppar till Agnes via bröstmjölken o det är mindre risk att hon oxå blir sjuk. Krya på dig
    jaha! Vad bra!
  • flingansnö

Mirjam: Vi ska nog inte ses i morgon, och antagligen inte på tisdag heller, jag är på bättringsvägen, mår mycket bättre nu, men vill inte riskera att smitta ner Fanny.... på onsdag åker jag kanske tilllandet, har inte besämt mig än,men till helgen kan vi ses! Funkar det för dig?

• flingansnö

Godmorgon!  Ja idag är det en god morgon! Jag har haft värdens konstigaste förkylning, den kom på ett par timmar, jag blev jättesjuk, och nu verkar jag vara frisk!! Ingen feber, och jag harinte tagit ngra tabletter, lite ont i halsen och lite hosta bara, men annars tip topp! Konstigt, men jag är glad! Hoppas det inte kommer ngt baksla nu bara!

LillaT: Hoppas det går bra för I med blöjan! Det är såskönt när man slipper ha två blöjbanr, Gustav blev j uhelt torr i samband med att vi fick A, både på dag och natt!   Hoppas att du fick sova tillslut i går, vet hur jobbiga de där nätterna är, vi ger ju ersättning på kvällen och då sover hon bättre, om det håller i sig med Ts nattvak kanske du ska prova det? Man måste ju få sova.... Hoppas att dagen går bra iaf, när du är ensam med barnen!

Mirjam, ta hand om dig!! Inte bra att krasha så där, du behöver lära dig att säga stopp innan du krashar! Ja jag vet lättare sagt än gjort, men det är inte bra att bara köra tills man ramlar....  Kramar till dig!

Vad sägs om en träff på onsdag? LillaT? Kan du då? Då kan G och I äntligen få leka! Och Mirjam om du kan kan du få kolla på kläderna då?

Är det ngn som hört ngt från Tip föresten? Börjar bli orolig nu.... var jättelänge sedan hon hörde av sig.... hoppas inget har hänt...

• flingansnö

Nu har jag bokat datum och kyrka för Agnes dop!!!!

• flingansnö

och försökt få ngt vettig tur kommunens växel! Hur gjorde du Marina,när du ansökte om dispans från  timmars regeln?

Svar på tråden järfällatråden 9