Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Syster och Mirix: Nu ska jag skälla på er! SLUTA HA DÅLIGT SAMVETE FÖR ATT NI LÄMNAR BARNEN PÅ FSK /DAGMAMMA!!! DET ÄR BRA FÖR BARNEN ATT VARA DÄR!!!!!!!!!!  ok, nu har jag skällt klart! Jag försåtr hur nu känner er, jag men det är bättre för barnen att var på fsk ngra timmar där de får stimulans, bra mat, rutiner, kompisar mm, än att vara hemma med en mamma som inte orkar. Vila och njut av ditt barn sedan istället. Det är det bästa för barnet!!!

Mirjam: Förstår att det var jobbigt att lämna Fanny och att vara tvungen att åka upp och göra värderingen....

LillaT. Vad stor han blir!! Härligt! agnes vägde 6065 och var 62.5 cm på sin två månaderskontroll!

Ang mina affirmationer så har jag en ramsa som jag upprepar för mig själv många gånger, både högt och tyst: Jag måste dessutom fgöra det framför spegeln två gånger per dag.  Ramsan kan delas upp å att jag kan använda den vvid behov. Det låter säkert fjompigt men jag säger:
    Jag är vacker, lycklig och sjävsäker (ibland säger jag självständig istället) och jag äter hälsosam mat.

• flingansnö

Therese: Nu kommer jag snart och hämtar byrån!

• flingansnö

LillaT: Ja det var kul att ses! Hur blev bilderna? Du får maila dem till mig sedan!  

Jag har nu sågat sönder byrån Den var liiiiiiiite för bred för att gå in mellan handfatet och toan, och försöka göra den smalare.... nej det är för svårt, så jag har tagit av den lite och tagit bort en låda, och då går den in under handfatet istället!  Nu ska jag bara limma ihop den och så måla den... om vi har ngn färg hemma förstås.. hoppas det...  Iallfall så kommer vårt badrum att funka såååå mycket bättre utan en stor hurts som man måsta flytta på omman ska tvätta

• flingansnö

Syster: Vet inte vad sm gäller, men jag såg i lokaltidningen att de söker bussförare,de betalar utbildningen åt en och allt! Vore välett kul jobb?

Här har jag just haft Mirjam, Fanny och supersöta coola Mira här! De gick igenom mina påsar med kläder och tg med sig mer än hälften! Toppen att bli av med det!  Mira tyckte det var spännande när jagbytte blöja på Agnes och satt på tvättmaskinen och tittade på hela tiden, hon kommerblir en coo storasyster tror jag!

Ska välförsöka ta  mig ut och leka lite med Gustav nu medans det är fint väder, han spelar dataspel och har spelat upp hela helgens datortid nu tror jag, fattarinte att han kan koncentrera sig såååå länge!

• flingansnö

Börjar det inte bli dags för en tjejmiddag snart igen föresten?

• flingansnö

oj, vad man missar när man är borta en helg.... är för trött för att kommentera allt, men jag har läst iaf!

Vi har varit på landet hela helge, och det har faktiskt varit riktigt trevligt med kräftor igår Vi fick med oss syskonvagnen hem idag också, så vi tänkte oss på en prommenad ikväll fr att inviga den, får se om det inte börjar regna bara. Åskvädret i natt var inte att leka med, jag varuppe och under bara ngra minuter så blixtrade det säkert 10 gånger på varandra rakt över vårt hus, samtidigt som det mullrade konstant! Till och med jag som annars är rätt cool vid åskväer blev lite rädd....

Nu ska jag packa upp och sedan blir det nog promme,

kram

• flingansnö

LillaT: Lycka till på intervjun! Vilket jobb var det? i spånga?

mumriksfru: Känner igen det där mmed att de äter jämt! När Agens var typ en månad började jag flaska på kvällen för att få sova, och vips så sover hon toppenbar på natten. Hon sover mellan ca 7 timmar på en flaska, senover hon rätt bra på förmiddagen också, antar att min mjölk är lite fetar då, men på eftermiddagarna får jag amma ungefär en gng i timmer ibaln oftare...  men det är rätt mysigt också eller hur?

marina: Lycka till med nappöverlämnng och hoppas att det blri ett roligt kalas!

utteröga: Vad trist att du inte orkar bröllopet, men förstår dig, man måste prioriera, trist bara när man måste välja bort roliga saker....

här hemma har vi byggjobbare på baolkongen idag... jag som är van att gå omkringi morgonrock ochamma helt öppet, har blivittvungen att klä på mig och amma i sovrummet med rullgardinerna nerdragna.... ja ja, detär bara en dag och det är ju bra att de fixar taket...

• flingansnö

Marina: Grattis!!!! Toppen! Vad kul!

• flingansnö

Hej hopp!

Utteröga: Du får passa på att njuta av lugnet på jobbet då, för hemma har du ju full fart!

syster: Lycka till med jobbletande, hoppas du hittar ngt!

Jag lämnade en grtåande G på fsk i morse igen.... fy vad det gör ont i hjärtat.... men jag vet ju att det går över fort. Pratade också med en av hans nya personal och Gustav och hans misstänkta autism, och det visade siga att hon tidigare hade jobbat som resurs för ett barn med autism!

Sedan tog jag med mig Agnes i manduca-selen och gick till Gåseborg! Shit vad vackert det är där! Tänk att jag aldrig varit där tidigare, men lite läskigt var det att gå upp där, på alla stena, tänkte dels på alla ormar som säkert bor där, och dels på att jag ju ahde Agnes på magen, jag menar, man vill inte ramla då!

• flingansnö

ja ja ja, jag vet ju det.... men ändå... och tänk om det legat en orm där och jag hade fåt tpanik och ramlat??!! har du tänkt på det va?

Svar på tråden järfällatråden 9